2016-12-30, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av penol
Jag tror det är alldeles för lite mark för jakt, 31 hektar. Dom påstår att dom skjuter älg och rådjur där också, känns alldeles för trångt för att gå runt med stora älgbössan.

Från 5 hektar och uppåt så är en B-licens för att skjuta valfri kalv ofta inget större bekymmer i "södra Sverige", du ska bara hitta en kalv på dom 5 hektaren.
Citera
2016-12-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Från 5 hektar och uppåt så är en B-licens för att skjuta valfri kalv ofta inget större bekymmer i "södra Sverige", du ska bara hitta en kalv på dom 5 hektaren.
Finns det "fusk-metoder" för att "råka hitta" djur på sin mark om du förstår vad jag menar? Lite väl Ot kanske men jag är nyfiken.
Citera
2016-12-30, 17:27
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja jösses vad påkostat, bara trädgården och all stensättning osv. måste ha kostat vansinnigt mycket.
Det var väldigt fint men jag gillar ändå inte stilen, kan inte med rundade hörn och vissa ytmaterial, köket var inte i min smak och möblerna gör att jag gissar att det är två numera pensionärer som bott flott där och nu tycker att det är för stort och mycket underhåll. Måste vara svårt på alla vis att flytta ifrån ett sånt hus oavsett orsak.

Jag blev inte heller så förtjust i stilen så sett, men reagerade som du, de måste ha skottat ned rejäla pengar i det där huset och tomten... Det såg faktiskt väldigt gediget ut, vilket långt ifrån alltid är känslan man får när det är vräkiga hus till salu. Gillade en del saker i huset väldigt mycket, exempelvis vinterträdgården och det stora glaspartiet med utsikten.

Tror också på pensionärer, dels en del saker som framstod som rätt "pensionärs-aktiga" (tjock-TV i sovrummet exempelvis) och dels saker som en hiss i ett hus utan rasande många våningar.
Citera
2016-12-30, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Finns det "fusk-metoder" för att "råka hitta" djur på sin mark om du förstår vad jag menar? Lite väl Ot kanske men jag är nyfiken.

En hög med äpplen fungerar fint eller valfritt viltfoder, saltsten osv m.m eller kombinera..
5 hektar kanske låter mycket på pappret om man jämför med en normal villatomt men väl i skogen är det en skit i havet.
Citera
2016-12-30, 18:48
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
Håller med om att hela stället är smaklöst, det gröna tegeltaket ger det hela en känsla av att vara på Disneyland.

Sen är det faktiskt fyra sovrum. På nedervåningen är det ett typiskt Masterbedroom med eget badrum och sen funkar det sista rummet på övervåningen som sovrum även om man måste gå igenom ett rum för att komma dit.

Fast i det du kallar master bedroom får man bedömt inte in en säng pga kaminen. På ovanvåningen, ett sovrum utan egen ingång är inget sovrum. Ergo: stort hus, för få möjliga sovrum.
Citera
2016-12-30, 19:11
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Här har vi ytterligare ett hus med få sovrum. Ett stort master, ett kontor som kan göras till sovrum och två små i källaren. Stället är på över 500 kvm så det känns som man ska enbart ha stora fester...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-hovas-goteborgs-kommun-jarkholmsliden-20-10642616

Skulle gärna bo där. Kan lätt se hur inredningen skulle kunna anpassas för att bli mer min smak, men tycker inte att det var på något sätt smaklöst. Däremot undrar jag lite över tvn i poolrummet... Är den lilla alkoven ritad för att ha tv i, eftersom det finns med på ritningen?
Citera
2016-12-31, 00:06
Medlem
Citat:
Här har vi ytterligare ett hus med få sovrum. Ett stort master, ett kontor som kan göras till sovrum och två små i källaren. Stället är på över 500 kvm så det känns som man ska enbart ha stora fester...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-hovas-goteborgs-kommun-jarkholmsliden-20-10642616

Inte fult. Men heller inte fint för de pengarna.
Citera
2016-12-31, 01:00
Medlem
Citat:

Själv hatar jag planlösningen, och den idiotiska utformingen. Visst, fantastiskt med stora sällskapsytor. Men man utnyttjar knappast allt optimalt. Bland annat för att det är ganska mycket på övervåningen som är öppet ner, samtidigt som man har prioriterat sällskapsytor och relaxområde framför annat (som sovrum).

Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Fast bor man inte många i huset så behövs inte fler sovrum. Vi har bara ett sovrum hos oss då vi inte behöver mer.

Fast om man är intresserad av ett stort hus med många rum (i detta fallet totalt 500 kvm och 10 rum), så är det troligare att det finns ett behov av en del sovrum. Visst kan det finnas intresserade köpare som bara behöver ett enda sovrum, och vill använda resterande sovrum till andra saker. Men det är nog inte den huvudsakliga målgruppen.
Citera
2016-12-31, 02:12
Medlem
Mäklarspråk är ju vad det är, kan vara lite roligt ibland men vad som retar fullständigt gallfeber på mig är när de kallar Norrtull-sidan av stan för hjärtat av Vasa Stan. Förövrigt är det smått kul att betala innerstadspriser och ha en kvarts promenad till tuben.

Gott nytt år på er i förskott.
Citera
2016-12-31, 02:14
Medlem
Citat:

Det tråkiga är nödvändigtvis den förlorade ytan på grund av takhöjden. Kan vara lite charmigt om man dekorerar väl men all yta som går förlorad på grund av dem där bryggorna är ju fullständigt pinsamt.

Jag har hellre 3 tomma rum än en lekpark.
Citera
2016-12-31, 02:33
Medlem
killawifes avatar
Renoveringsobjekt? Jo, det kan man nog säga.

https://www.blocket.se/kalmar/Kroksmala_119__Torsas_70746850.htm?ca=18&w=3
Citera
2016-12-31, 15:25
Medlem
CarolynHaxs avatar
Välkommen till cykelkällaren! http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-arsta-stockholms-kommun-amanningevagen-11-10645977
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in