2016-12-31, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Välkommen till cykelkällaren! http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-arsta-stockholms-kommun-amanningevagen-11-10645977
Det fanns ju ett par "riktiga" fönster iaf. Bra med kvadratmeter också för att troligtvis vara ett gammalt förråd.
Citera
2016-12-31, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Fast om man är intresserad av ett stort hus med många rum (i detta fallet totalt 500 kvm och 10 rum), så är det troligare att det finns ett behov av en del sovrum. Visst kan det finnas intresserade köpare som bara behöver ett enda sovrum, och vill använda resterande sovrum till andra saker. Men det är nog inte den huvudsakliga målgruppen.

Fast nu är huset troligen inte byggt i spekulationssyfte. En 76-årig dam bor i huset, om man fantiserar lite skulle jag gissa att hon och hennes man haft ett hus precis efter sina drömmar på ålderns höst.
Inte alls min stil, men jag tycker ändå huset innehöll spår av både personlighet och trivsel.
Citera
2016-12-31, 17:29
Medlem
Citat:
Välkommen till cykelkällaren! http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-arsta-stockholms-kommun-amanningevagen-11-10645977

"Bäst i klassen" Är konkurrensen i segmentet cykelförråd verkligen något att tala om?
Man måste nog vara lagd åt det äventyrliga om man kan tänka sig bo i en källare i Stockholm.
Citera
2016-12-31, 17:56
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
"Bäst i klassen" Är konkurrensen i segmentet cykelförråd verkligen något att tala om?
Man måste nog vara lagd åt det äventyrliga om man kan tänka sig bo i en källare i Stockholm.

Tyvärr ser ju bostadsmarknaden i Stockholm ut så att rätt många kan vara intresserade...
Citera
2017-01-02, 00:41
Medlem
E30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Renoveringsobjekt? Jo, det kan man nog säga.

https://www.blocket.se/kalmar/Kroksmala_119__Torsas_70746850.htm?ca=18&w=3

Vad har hänt där tro? Såg först ut som ett klassiskt evighetsobjekt, men toaletten ser ju närmast vandaliserad ut.
Citera
2017-01-02, 23:17
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Tyvärr ser ju bostadsmarknaden i Stockholm ut så att rätt många kan vara intresserade...

Ja, sett till storleken var det prisvärt, om man bortser från att det är en källare då. De fullstora fönstren mot uteplatsen gjorde ändå en hel del för trivseln tycker jag. Jag brukar få allergiska utslag av den här typen av konverterade källarlokaler, men hade inte så mycket emot den här faktiskt. Jag vill inte bo där, men om jag hade risigt med pengar och var trångbodd, bodde i området och absolut ville bo kvar så...kanske. Ovanligt bra för lägenhetstypen

Var först säker på att den har varit ute förut eftersom jag sett flera liknande relativt nyligen, alla i söderort. Men i den jag tänkte på var det någon konstig nivåskillnad mellan kök och vardagsrum har jag för mig, så det var inte samma lägenhet.
Citera
2017-01-02, 23:52
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E30
Vad har hänt där tro? Såg först ut som ett klassiskt evighetsobjekt, men toaletten ser ju närmast vandaliserad ut.

Precis vad jag tänkte. Nån verkar ju bara ha rivit överallt som en galning. Och varför har man lagt underlagsfoam i alla rum?
Citera
2017-01-03, 00:17
Medlem
Citat:
Precis vad jag tänkte. Nån verkar ju bara ha rivit överallt som en galning. Och varför har man lagt underlagsfoam i alla rum?
Det ser ut som någon sorts social misär med psykiska sjukdomar inblandat, kanske missbruk. Vad som är värre är att barn verkar ha bott mitt i det där.
Citera
2017-01-03, 03:13
Medlem
Phocidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E30

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det ser ut som någon sorts social misär med psykiska sjukdomar inblandat, kanske missbruk. Vad som är värre är att barn verkar ha bott mitt i det där.

Man kan undra vad som har hänt. Något form av psykbryt eller liknande. Mäklaren kunde ha ansträngt sig lite mer med att iaf ställa upp omkullvälta möbler, eller?
Citera
2017-01-03, 08:53
Medlem
19centimeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phocidae
Man kan undra vad som har hänt. Något form av psykbryt eller liknande. Mäklaren kunde ha ansträngt sig lite mer med att iaf ställa upp omkullvälta möbler, eller?

jag tycker mer det ser ut som ett övergivet hus som stått tomt en längre tid.
brukar inte ta så lång tid innan det blir festlokal för områdets ungdomar / pundare.
Citera
2017-01-03, 21:30
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Renoveringsobjekt? Jo, det kan man nog säga.

https://www.blocket.se/kalmar/Kroksmala_119__Torsas_70746850.htm?ca=18&w=3

Citat:
Ursprungligen postat av Phocidae
Det kan ju också vara positivt att mäklaren inte har rotat runt. Någon som vill gå ihop med mig och köpa stugan? 100 000 kr var så delar vi lika på innehållet i portföljen under spisen.
Citera
2017-01-04, 11:01
Medlem
inte mycket att dela på två http://193.238.185.184/images/3110603?size=large&index=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in