Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Jo det är oundvikligt uppenbart haha. Jag vet inte om du menar att du jagar och jag förstärker verkligen att jag inte är emot all jakt, jag är bara emot den där påklistraderikemanshobbyjägartrofejaktgemenskapen. Även fattigmanshobbyjakt... ingår i min avsky. Har hört nog många jägare försvara sig och berätta jättetrevliga historier och hur mysigt det är i skogen vid en brasa och kok-kaffe... ja det är det men att hitta samma mysfaktor i att jaga går över mitt förstånd. Nu handlar inte tråden om detta, jag bara lättade lite på mina åsikter som om någon skulle bry sig

Nej, jag menar att jag är stadsbo som inte jagar. Det som slår mig är att de riktar sig till en helt annan kundgrupp, de som jagar och dessutom gärna klär sig som en engelsman när de gör det

Själv har jag inget intresse alls av sånt. Jag kan tänka mig att naturupplevelsen är rätt trevlig, men själv är jag fotograf och inte jägare så jag skulle nog mest tycka att det var synd att skjuta på djuren...
Men jägare är väl en stor grupp, så det finns säkert avsättning för den där typen av jaktgods om man vill driva det som näringsverksamhet. Det borde väl vara den typen av verksamhet som är lämplig på ett ställe som Värmland.