2016-12-30, 11:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
I åar och mindre sjöar kan man finna dom, men näppe i de sjöra som omtalas i området där Emelie hittades, de är för grunda och har näppe den botten som kräftor trives med.

Kräftmat har hon då inte blivit.

Syrefattigt surt torvhaltigt vatten kan ha en bevarande effekt.

Grund sjö på sommaren kan betyda varmt vatten. Och att liket smälter bort i snabb förruttnelse.

Grund sjö kan betyda att fåglar som måsar och kråkor har kunnat komma åt kroppen.

Hur mycket är kvar av liket?
Citera
2016-12-30, 14:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Haha, så med din analys så dödades även LH av en "bekant"?
Du nämner folk som vet vem EM är, men det behöver inte betyda att EM visste vem den var, därav INTE en "bekant" för henne...
Om hon jobbade i affär, i kassa så träffar hon på en massa folk, agreed, men hon har ingen som helst social kontakt med dessa utöver professionellt.
Du snurrar väldigt mycket nu, ärligt talat.

Som vi vetat länge:
1. Det finns många som har direkt anknytning till Storebæltsbroen
2. Det finns väldigt få närstående som dumpar någon de mördat 65km bort...
3. Närstående tenderar att försöka gömma ansiktet på BO istället för att frakta BO.
4. Främlingar jobbar mycket mer för att gömma kroppen. De döljer även ansiktet, men det läggs ner mer tid på BO som dödats av en främling.

Hade det varit en närstående så hade kroppen hittats snabbt.
Hade det varit en psykopat vi haft att göra med så hade kroppen aldrig hittats!
Om du tycker att jag har fel så får du gärna läsa på lite mer om psykopater och fall liknande detta, finns rätt så många i USA t.ex.
Läs om Ted Bundy och David Parker Ray, även om båda var psykopater så borde du förstå vad jag menar!
Läs sedan om "vanliga" homocides, du kommer förstå direkt.

Om du orkar så kommer du få höra nästan samma förklaring av GW den 10/1. Han kommer slå bort möjligheten att det är en närstående eller "bekant" i din mening. En kund i affären kanske, men stalkers brukar göra sig synliga för sitt offer, typ alltid... Så ja, jag behöver inte säga mer

Min teori är som sagt att det rör sig om en yrkeschaufför, minst budbil.
Kan vara en vit sådan för att föda "vita van"-myten... Men ja, det kommer vi antagligen aldrig få veta. Campingen kommer inte ge något t.ex.

Jag vet inte om det här är så fruktsamt att diskutera vad bekant innebär. Om du inte anser att de som kände igen henne från butiken eller kören faller in under "bekanta" så ska jag inte opponera mig mot det. Min poäng var att jag är öppen för att det kan vara på det viset, oavsett om man väljer att kalla dessa för bekanta.

Närstående ser jag som mycket osannolikt, och att det mest troliga är att GM inte visste vem BO var, och vice versa – alltså inte bekanta i någon mening alls.
Citera
2016-12-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller om hon dödats med kniv att GM slängt in den i bilen eller ev lastutrymme med henne och släpats ut när hon togs ur bilen.

Ja så kan det ha gått till. Jag menade dock; kniv som mordvapen ger blödning/ar och kroppen fraktades långt. Visste GM vart han skulle dumpa kroppen och mordet skedde vid överfallet så var det nog inte kniv som användes för att döda med, tänker jag, men som jag skrev; jag kan vara fel ute i min tanke. Och visst, kroppen kan givetvis vara inplastad, om GM hade sådant tillhands eller åkte iväg för att hämta emballage.
Citera
2016-12-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Haha, så med din analys så dödades även LH av en "bekant"?
Du nämner folk som vet vem EM är, men det behöver inte betyda att EM visste vem den var, därav INTE en "bekant" för henne...
Om hon jobbade i affär, i kassa så träffar hon på en massa folk, agreed, men hon har ingen som helst social kontakt med dessa utöver professionellt.
Du snurrar väldigt mycket nu, ärligt talat.

Som vi vetat länge:
1. Det finns många som har direkt anknytning till Storebæltsbroen
2. Det finns väldigt få närstående som dumpar någon de mördat 65km bort...
3. Närstående tenderar att försöka gömma ansiktet på BO istället för att frakta BO.
4. Främlingar jobbar mycket mer för att gömma kroppen. De döljer även ansiktet, men det läggs ner mer tid på BO som dödats av en främling.

Hade det varit en närstående så hade kroppen hittats snabbt.
Hade det varit en psykopat vi haft att göra med så hade kroppen aldrig hittats!
Om du tycker att jag har fel så får du gärna läsa på lite mer om psykopater och fall liknande detta, finns rätt så många i USA t.ex.
Läs om Ted Bundy och David Parker Ray, även om båda var psykopater så borde du förstå vad jag menar!
Läs sedan om "vanliga" homocides, du kommer förstå direkt.

Om du orkar så kommer du få höra nästan samma förklaring av GW den 10/1. Han kommer slå bort möjligheten att det är en närstående eller "bekant" i din mening. En kund i affären kanske, men stalkers brukar göra sig synliga för sitt offer, typ alltid... Så ja, jag behöver inte säga mer

Min teori är som sagt att det rör sig om en yrkeschaufför, minst budbil.
Kan vara en vit sådan för att föda "vita van"-myten... Men ja, det kommer vi antagligen aldrig få veta. Campingen kommer inte ge något t.ex.

Å andra sidan så kan dumpningsplats anses viktigare för GM om GM är från trakten/där BO bor än för en GM som inte är det. Någon från trakten kan då mycket väl vara en bekant till EM.
Citera
2016-12-30, 15:46
Medlem
Jag gav en uppgift om att EM arbetade i en matbutik. Det jag tycker mig minnas är att en kollega uttalade sig i media, han gav fina ord till E samt så stod det att han arbetade tillsammans med E i (ev. den lokala eller något sådant?) mataffären. Men lägg inte för stor vikt vid detta för jag har försökt att leta upp artikeln igen utan att lyckas hitta den.
Citera
2016-12-30, 15:50
Medlem
Får mig att tänka på Sigrid-saken i Norge 2012. Hon blev hittad tillslut med hjälp av övervakingsbilder från vägtullarna vill jag minnas. Antagligen blev hon påkörd, föraren som var psykiskt sjuk, kastade in henne bak i sin skåpbil när hon ännu levde och så dog hon/blev dödad senare i hans husvagn innan han dumpade henne. http://www.aftenposten.no/norge/En-uke-siden-Sigrid-forsvant---dette-er-politiets-spor-147544b.html
Citera
2016-12-30, 16:10
Moderator
OYs avatar
En random våldtäktsman behöver inte döda sitt offer med en kniv, tänker jag. För att få tyst på offret räcker det med strypning. Frågan är då om offret har knivmördats? Om säcken med en besudlad BH har med fallet att göra så kan det tyda på en blodig BH, kan komma från näsblod och måste inte betyda knivvåld.

Våldtäkt ser jag som mest sannolikt i det här fallet, slag mot huvudet och strypning är inte ett ovanligt sätt att döda ett våldtäktsoffer.

Kniven som har hittats måste inte ha med fallet att göra men den kan ha det. Kan ha använts för att skära sönder kläder på offret.

Ja, jag är tjatig, men sammanställer det som jag anser talar för att mördaren kan vara ett tidningsbud eller någon med en hantverkarbil.

1.Tidpunkten för försvinnandet stämmer mycket väl med ett tidningsbud.

2.I en tidningsbil finns sannolikt en kniv för att skära buntband. (Förutsätter att kniven har med fallet att göra)

3.I en tidningsbil finns sannolikt sopsäckar för att slänga bundband och pappersskräp i.

4.Dumpningsplatsen ligger mellan Korsör och Köpenhamn(Roskilde), sannolikt utgår tidningsdistributionen från en större stad.

5.Vittnen har sett en vit skåpbil vid aktuell tidpunkt, vid Lystskov samt i centrala Korsör i området där offret kan förväntas ha gått på sin väg hem. Ett vittne har sett en vit skåpbil stå med lysena igång på en annan plats där offret sannolikt kan ha gått, invid motorvägen vid Jysk/Dansk outlet.

6.Yrkeschaufförer känner många gånger till avsides platser längs med vägar de brukar köra där de till exempel har rastat, bajsat eller slagit en sjua.

Ponera att EM impulsivt(tillfället uppstod) kidnappades efter det att budet var färdig för natten, han har offret i bilen och måste snabbt hitta en avsides plats där han kan våldta offret. Med viss lokalkännedom kör han till det gamla färjeläget, finns ingen avskild plats där, kör vidare mot Lystskov, hittar en en avskild plats och fullbordar en våldtäkt, dödar offret, tar kroppen med sig på vägen hemåt och dumpar henne där hon sedan återfinns.

Vi vet inte om en vit skåpbil har med saken att göra, inte heller klädsäck och kniv, dock så är det faktorer som vi känner till. Det går inte att bygga pussel med okända bitar, men med pusselbitar går det att bygga ett pussel, så att säga.

Jag ser det inte som ett osannolikt händelseförlopp. Jag har inte bundit mig vid den här teorin, dock så är det den enda teorin som går att matcha någorlunda mot kända omständigheter tycker jag.
Citera
2016-12-30, 16:38
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Ja, denna Meng är den enda tänkbara jag kunnat googla fram tidigare.
Så om mamman nu är kines eller halvkines förklarar det Emelies icke danska utseende (och namn.) (Får väl tillägga att Emelie varit den snyggaste danska jag någonsin sett.)

Allt är så fruktansvärt prydligt kring Emelie - liten trevlig småstad, sång i kyrkokören, mammans sociala status. Man vill ju bara tänka att ondskan måste ha kommit utifrån och inte inifrån den lilla orten, som i den klassiska engelska TV-deckaren.

Vad är det för social status du menar att mamman har? Är familjen känd i området?
Citera
2016-12-30, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En random våldtäktsman behöver inte döda sitt offer med en kniv, tänker jag. För att få tyst på offret räcker det med strypning. Frågan är då om offret har knivmördats? Om säcken med en besudlad BH har med fallet att göra så kan det tyda på en blodig BH, kan komma från näsblod och måste inte betyda knivvåld.

Våldtäkt ser jag som mest sannolikt i det här fallet, slag mot huvudet och strypning är inte ett ovanligt sätt att döda ett våldtäktsoffer.

Kniven som har hittats måste inte ha med fallet att göra men den kan ha det. Kan ha använts för att skära sönder kläder på offret.

Ja, jag är tjatig, men sammanställer det som jag anser talar för att mördaren kan vara ett tidningsbud eller någon med en hantverkarbil.

1.Tidpunkten för försvinnandet stämmer mycket väl med ett tidningsbud.

2.I en tidningsbil finns sannolikt en kniv för att skära buntband. (Förutsätter att kniven har med fallet att göra)

3.I en tidningsbil finns sannolikt sopsäckar för att slänga bundband och pappersskräp i.

4.Dumpningsplatsen ligger mellan Korsör och Köpenhamn(Roskilde), sannolikt utgår tidningsdistributionen från en större stad.

5.Vittnen har sett en vit skåpbil vid aktuell tidpunkt, vid Lystskov samt i centrala Korsör i området där offret kan förväntas ha gått på sin väg hem. Ett vittne har sett en vit skåpbil stå med lysena igång på en annan plats där offret sannolikt kan ha gått, invid motorvägen vid Jysk/Dansk outlet.

6.Yrkeschaufförer känner många gånger till avsides platser längs med vägar de brukar köra där de till exempel har rastat, bajsat eller slagit en sjua.

Ponera att EM impulsivt(tillfället uppstod) kidnappades efter det att budet var färdig för natten, han har offret i bilen och måste snabbt hitta en avsides plats där han kan våldta offret. Med viss lokalkännedom kör han till det gamla färjeläget, finns ingen avskild plats där, kör vidare mot Lystskov, hittar en en avskild plats och fullbordar en våldtäkt, dödar offret, tar kroppen med sig på vägen hemåt och dumpar henne där hon sedan återfinns.

Vi vet inte om en vit skåpbil har med saken att göra, inte heller klädsäck och kniv, dock så är det faktorer som vi känner till. Det går inte att bygga pussel med okända bitar, men med pusselbitar går det att bygga ett pussel, så att säga.

Jag ser det inte som ett osannolikt händelseförlopp. Jag har inte bundit mig vid den här teorin, dock så är det den enda teorin som går att matcha någorlunda mot kända omständigheter tycker jag.

Det fetstilta håller jag mer för troligt än att kniv har används som mordvapen, därför tänker jag mig att bh:n blev besudlad av smuts under våldtäkten, om den har något med brottet att göra, dock så har jag inte läst ang. besudlad bh i media och vet inte vart den hittades.

Hur som helst, i övrigt en sannerligen bra, rimlig teori.
Citera
2016-12-30, 17:21
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Ja, denna Meng är den enda tänkbara jag kunnat googla fram tidigare.
Så om mamman nu är kines eller halvkines förklarar det Emelies icke danska utseende (och namn.) (Får väl tillägga att Emelie varit den snyggaste danska jag någonsin sett.)

Allt är så fruktansvärt prydligt kring Emelie - liten trevlig småstad, sång i kyrkokören, mammans sociala status. Man vill ju bara tänka att ondskan måste ha kommit utifrån och inte inifrån den lilla orten, som i den klassiska engelska TV-deckaren.

Till att börja med, möjligen utan att vara på nivå med din rasbiologiska kompetence - Emelie ser överhuvudtaget inte ut som halvkines ? Om det skulle vara relevant är dessutom tveksamt...

Med det sagt finns där flera "Meng" i danmark, många med "danska" förnamn, varför det kan antagas vara ett danskt efternamn utan att nödvändigtvis ha kinesiska anor.
Citera
2016-12-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja så kan det ha gått till. Jag menade dock; kniv som mordvapen ger blödning/ar och kroppen fraktades långt. Visste GM vart han skulle dumpa kroppen och mordet skedde vid överfallet så var det nog inte kniv som användes för att döda med, tänker jag, men som jag skrev; jag kan vara fel ute i min tanke. Och visst, kroppen kan givetvis vara inplastad, om GM hade sådant tillhands eller åkte iväg för att hämta emballage.

Om du menar för att den döde kroppen skulle "läcka" stora mängder blod i bilen så får du ju samtidigt tänka på att en död kropp inte blöder några mängder efter att hjärtat stannat. Men du kanske menade nåt annat?

Däremot så har hon, som jag ser det, troligen inte blivit knivhuggen på väg hem eller innan hon fördes bort då man inte funnit några blodspår vad jag vet. Sökandet började ju tidigt och man har nog sökt väldigt väl på alla tänkbara vägar hon kan ha tagit när hon gått hem.
Citera
2016-12-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrEggman
Får mig att tänka på Sigrid-saken i Norge 2012. Hon blev hittad tillslut med hjälp av övervakingsbilder från vägtullarna vill jag minnas. Antagligen blev hon påkörd, föraren som var psykiskt sjuk, kastade in henne bak i sin skåpbil när hon ännu levde och så dog hon/blev dödad senare i hans husvagn innan han dumpade henne. http://www.aftenposten.no/norge/En-uke-siden-Sigrid-forsvant---dette-er-politiets-spor-147544b.html

Absolutt, det er likhetstrekk mellom de to sakene. I Sigrid-saken fant de mobiltelefonen hennes på stedet hun ble bortført, noe som tydet på at hun ble bortført mot sin vilje (som senere viste seg å stemme). I EM-saken har man ikke funnet noen gjenstander, ingen spor, ingenting langs strekningen hun gikk. Betyr det at hun møtte noen hun kjente? Eller en ustabil type, som hun prøvde å "spille med" med, for å senere redde seg unna. Sigrids morder var psykisk syk, han hadde ikke tatt medisinene sine. Slike tenker ikke rasjonelt og det er ikke lett å spekulere i deres handlingsmønster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in