Citat:
Ursprungligen postat av
Kinuski
Vad leder dig att tro att hon efter en lång kväll/natt med vännerna skulle vilja bege sig till en ödslig trakt mer än 6 mil hemifrån?
Är det inte ett rimligare antagande, utifrån de föreliggande men sparsamma uppgifterna från medierna, att hon åtminstone övermannats, kanske dödats, redan i närheten av Korsør station?
Jag skulle drista mig till att säga att det inte finns en chans att hon har tagit sig till fyndplatsen eller närområdet på eget bevåg. Utan hon har plockats upp och sedan bragts om livet i närheten. Sen har gm fört bort henne så långt som möjligt för att inte kunna associeras med händelsen. Då tänker jag mer i tankarna. Dessutom så har vi ju hört att kroppar, enligt statistiken, inte förs längre bort än typ 5 mil dryga och det här stämmer ju rätt bra.
Så om folk tänker efter riktigt noga vad de som var ute vid den tiden (morgonen) över "ovanliga" händelser så bör polisen få napp rätt snart. För nu är det större chans att ett vittne(n) kan koppla ihop vad dom såg den där morgonen nu när dom vet vart Emilie har hittats.