2016-12-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Vad är besvärande med det? Hon hade inte mycket batteri kvar när hon skiljdes ifrån sina vänner.

Det stod i Ekstrabladet att hon laddat mobilen på tåget. Hittar baske mig inte rätt artikel nu bara för det - deras webbplats är värre än Expressens, otroligt rörig. Är dock hundra på att jag läst detta där.
Citera
2016-12-26, 19:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Det stod i Ekstrabladet att hon laddat mobilen på tåget. Hittar baske mig inte rätt artikel nu bara för det - deras webbplats är värre än Expressens, otroligt rörig. Är dock hundra på att jag läst detta där.

Jo fast om batteriet är gammalt och hon lyssnar på musik och/eller spelar något spel så laddas det ur på nolltid.
Citera
2016-12-26, 19:30
Medlem
Citat:

Mm. Laddat upp till 25% vill jag minnas.
Citera
2016-12-26, 19:33
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han sade att han hittat en säck med kläder. Och att bh:n var brunfläckig (jag tolkar inte det som själva färgen/mönster utan intorkade blodfläckar(?)).
Det kan mycket väl vara så.
Citera
2016-12-26, 19:38
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Någon hävdade på tråden att Emilie skulle sjunga i kyrkan redan kl 0930, var nu den uppgiften härstammar från. I så fall är det en ytterligare omständighet som kullkastas av din Borup-hypotes; såvitt man inte också antar att hon skulle sjunga i just Borup och därmed s a s slog två flugor i en smäll. Men varför hålla det hemligt för vännerna och föräldrarna? Nej, det duger inte.
Nej, det är ingen trolig hypotes. I denna artikel framhåller hennes kusin hur ordentlig hon ansågs vara, och även att hon skulle sjunga i kyrkan samma morgon:

http://ekstrabladet.dk/112/faetter-til-forsvundne-emilie-hun-skulle-op-at-synge-i-kirkekor/6183907
Citera
2016-12-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo fast om batteriet är gammalt och hon lyssnar på musik och/eller spelar något spel så laddas det ur på nolltid.

Nu hittade jag artikeln i alla fall. Trägen vinner.

Citat:
Under byturen havde strømmen på hendes telefon ifølge venindernes forklaring til politiet svigtet, men undervejs i toget fik hun ladt den nok op til, at hun selv ville gå den fire kilometer lange tur fra Korsør station til hjemmet i midtbyen.

Det låter alltså som om hon var säkerhetsmedveten, och ville ha batteri så det räckte hela vägen hem, utifallatt.

http://ekstrabladet.dk/112/emilie-meng-er-fundet-doed/6466782
Citera
2016-12-26, 19:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Nej, det är ingen trolig hypotes. I denna artikel framhåller hennes kusin hur ordentlig hon ansågs vara, och även att hon skulle sjunga i kyrkan samma morgon:

http://ekstrabladet.dk/112/faetter-til-forsvundne-emilie-hun-skulle-op-at-synge-i-kirkekor/6183907

Hon skulle sjunga, det var när hon inte dök upp där och inte svarade på kontaktförsök som hon sedan anmäldes saknad. Har för mig också att hon bodde i egen lägenhet och inte med föräldrarna. http://www.b.dk/nationalt/hvem-draebte-emilie-meng
Citera
2016-12-26, 19:45
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Vad leder dig att tro att hon efter en lång kväll/natt med vännerna skulle vilja bege sig till en ödslig trakt mer än 6 mil hemifrån?

Är det inte ett rimligare antagande, utifrån de föreliggande men sparsamma uppgifterna från medierna, att hon åtminstone övermannats, kanske dödats, redan i närheten av Korsør station?
Jag skulle drista mig till att säga att det inte finns en chans att hon har tagit sig till fyndplatsen eller närområdet på eget bevåg. Utan hon har plockats upp och sedan bragts om livet i närheten. Sen har gm fört bort henne så långt som möjligt för att inte kunna associeras med händelsen. Då tänker jag mer i tankarna. Dessutom så har vi ju hört att kroppar, enligt statistiken, inte förs längre bort än typ 5 mil dryga och det här stämmer ju rätt bra.
Så om folk tänker efter riktigt noga vad de som var ute vid den tiden (morgonen) över "ovanliga" händelser så bör polisen få napp rätt snart. För nu är det större chans att ett vittne(n) kan koppla ihop vad dom såg den där morgonen nu när dom vet vart Emilie har hittats.
Citera
2016-12-26, 19:58
Medlem
Citat:
Nu hittade jag artikeln i alla fall. Trägen vinner.

Det låter alltså som om hon var säkerhetsmedveten, och ville ha batteri så det räckte hela vägen hem, utifallatt.

http://ekstrabladet.dk/112/emilie-meng-er-fundet-doed/6466782

Wow, vilka slutsatser. Hon ville ha batteri för att lyssna på musik.
Citera
2016-12-26, 20:00
Medlem
Citat:
Föga troligt att platsen där hon senast sågs är detsamma som brottsplatsen. Mer troligt skulle jag tro att hon frivilligt tagit sig till Borup och dödats i närområdet av fyndplatsen.

Det var det dummaste jag hört och visar på avsaknad av rudimentär slutledningsförmåga.

I det här fallet rör det sig om en ansvarsfull och ordentlig 17-åring. Vad är sannolikheten att hon på egen hand skulle åkt till Borup mitt i natten utan att berätta något för sina bästa vänner. Utan fungerande mobiltelefon och utan transportmedel?
Citera
2016-12-26, 20:02
Medlem
Citat:
Wow, vilka slutsatser. Hon ville ha batteri för att lyssna på musik.

Särskilt säkerhetsmedveten var hon inte med tanke på att hon valde gå hem ensam mitt i natten före åka taxi med sina vänner. Men vad kan man förvänta sig av en 17-åring?

Däremot verkar hon varit en ordentlig och ansvarsfull tjej om man ska gå på mediauppgifter om henne.
Citera
2016-12-26, 20:08
Medlem
Min teori nr 1: Mann (Europeer) med varebil så henne på stasjonen, så hvor hun gikk, kjørte rundt, motsatt vei av taxien, ventet på henne ved undergangen, satte henne ut av spill (stun gun?), låste henne inne i lasterommet, kjørte fort ut av Korsør på E20, stoppet v Regnemarks Bakke, han har vært der før, ugjerningen finner sted der, hun dumpes, han kjører videre til Roskilde? København? Korsør? Om kniv/klær er funnet på land, hvorfor har han ikke flyttet det? Fordi han aldri besøkte orten igjen? Sommervikar for budbil er sannsynlig. Kan ha tenkt på dette en stund, skaffet det han trengte om anledningen skulle by seg. Han vet at han må slå av telefonen hennes, han har sannsynligvis tenkt på kameraer langs strekningen, og har en plausibel grunn for å være i området,. Han leverer noe som gjør at bilen tømmes, ikke brød/melk/drikke, ingen returemballasje. Aviser(tidningar)er logisk. Typisk profil er mellom 20-40 år, jeg tenker nærmer det lavere. En forberedt opportunist.
Senast redigerad av Grow73 2016-12-26 kl. 20:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in