Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Jag tror vi har att göra med ett sexualbrott och att GM var okänd för BO (men BO kan möjligen varit känd för GM...se nedan).
Mina exempel var alltså: Elin Krantz, Ida Johansson, Engla Höglund och Helén Nilsson. Och ja, dessa skilde sig åt. Och utifrån vad som hittills kommit fram i media kan jag inte se att omständigheterna som vi känner till gör att det finns anledning att hellre jämföra med någon speciell av dessa, än någon annan.
Om man väldigt grovt delar in en tänkbar gärningsman i grupperna bekant och inte bekant, så lutar jag åt det sistnämnda, helt klart.
Men gruppen bekanta kan i sin tur delas in i två grupper:
– De som polisen kan och bör höra. Pojkvänner, tidigare pojkvänner, släktingar och familjemedlemmar, klasskamrater, jobbarkompisar, förpassade dejter/kärlekar…
– De hundratals, om inte tusentals män som vet vem hon är. Vet inte hur stor skolan hon gick i är, men bara genom hennes skolgång finns det säkert flera hundra. Lägg där till grannar, aktiva i kyrkan, så är det ännu fler. Någon i tråden påstod att hon jobbade i affär, jag har inte sett den uppgiften någon annanstans, men om det stämmer så är det säkert några hundra också där. Kan det finnas en stalker bland dessa? Absolut.
Tillhör GM någon av dessa bekantingar så är han (ja det är en han) tekniskt sett bekant, men utredningsmässigt att betrakta som obekant, då det i praktiken är omöjligt att kontrollera alla män som visste vem hon var.
Haha, så med din analys så dödades även LH av en "bekant"?
Du nämner folk som vet vem EM är, men det behöver inte betyda att EM visste vem den var, därav INTE en "bekant" för henne...
Om hon jobbade i affär, i kassa så träffar hon på en massa folk, agreed, men hon har ingen som helst social kontakt med dessa utöver professionellt.
Du snurrar väldigt mycket nu, ärligt talat.
Som vi vetat länge:
1. Det finns många som har direkt anknytning till Storebæltsbroen
2. Det finns väldigt få närstående som dumpar någon de mördat 65km bort...
3. Närstående tenderar att försöka gömma ansiktet på BO istället för att frakta BO.
4. Främlingar jobbar mycket mer för att gömma kroppen. De döljer även ansiktet, men det läggs ner mer tid på BO som dödats av en främling.
Hade det varit en närstående så hade kroppen hittats snabbt.
Hade det varit en psykopat vi haft att göra med så hade kroppen aldrig hittats!
Om du tycker att jag har fel så får du gärna läsa på lite mer om psykopater och fall liknande detta, finns rätt så många i USA t.ex.
Läs om Ted Bundy och David Parker Ray, även om båda var psykopater så borde du förstå vad jag menar!
Läs sedan om "vanliga" homocides, du kommer förstå direkt.
Om du orkar så kommer du få höra nästan samma förklaring av GW den 10/1. Han kommer slå bort möjligheten att det är en närstående eller "bekant" i din mening. En kund i affären kanske, men stalkers brukar göra sig synliga för sitt offer, typ alltid... Så ja, jag behöver inte säga mer
Min teori är som sagt att det rör sig om en yrkeschaufför, minst budbil.
Kan vara en vit sådan för att föda "vita van"-myten... Men ja, det kommer vi antagligen aldrig få veta. Campingen kommer inte ge något t.ex.