2016-12-29, 15:01
Medlem
Någon med erfarenhet från att sälja coins? Vad får man för varje 100k? Är det lika tabu i forumet att prata om att sälja som att köpa?
Citera
2016-12-29, 15:02
Medlem
Hur många här sparar på sina Paket från weekend league osv för att öppna först under Toty?

Är det värt det?
Citera
2016-12-29, 15:14
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Är division 2 bra? Jag har 4-5 år erfarenhet av FIFA och har tagit mig från 10-2 på 3 dagar och tagit titeln i alla utom 3an. Är division 1-2 något man ska vara nöjd med eller är det något varenda spelare är?

Klart du ska vara nöjd. Synd bara att divisioner har så dålig utdelning. Inte värt enligt mig att sitta o lira om division 1 för 15 k eller vad det är. Då kan jag vinna 2 drafts istället.
Citera
2016-12-29, 15:30
Medlem
Mrwomanizers avatar
Vad tror ni om möjligheten till att Mr. Zlatan blir POTM i bpl?

Jag är ganska säker på att så är fallet och har stackat på mig förbannat mycket spelare från hans alla klubbar samt en hel del svenskar. Är det bortslösade pengar eller kommer det ge utdelning månne?
Citera
2016-12-29, 15:33
Medlem
Har verkligen hittat grymt lag efter mycket om och men... Men ja säger bara Pogba, herrejävlar vilken lirare...

Spelar detta lag: https://www.futbin.com/17/squad/886609

Och ingame ser de ut såhär: https://www.futbin.com/17/squad/904176

Funkar faktiskt riktigt bra. Vann div 2 nyligen och har

5-2 i Div 1 just nu, inte så stor skillnad på 1an och 2an tycker jag. Handlar mer om vem man får möta
Senast redigerad av NoOffence 2016-12-29 kl. 15:38.
Citera
2016-12-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltimoore
hur lyckas ni få ihop så jäkla mycket coins? har knappt varit över 250k

Jag själv trejdar mer än jag spelar och i år är det enklare än de senaste åren
Tror jag har fitness kort för 1/2 mille och säkert 1 mille totalt i consumebles
Alla 83/82/81/80 ratade kort
83 korten är guld nu
Köpte dem flesta för under 1000 k och dom är runt 4000 k nu på ps4

Det jag saknar är lite skicklighet bakom kontrollerna
Citera
2016-12-29, 16:52
Medlem
Qirrens avatar
Alla kort med 83+ rating har gått upp som fan i pris sen de släppte senaste SBC. Spelare som Mandzukic som man fick 700 för före går för 4k nu. Och de gäller alla i hans klass.
Citera
2016-12-29, 17:08
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltimoore
hur lyckas ni få ihop så jäkla mycket coins? har knappt varit över 250k

Vinn matcher, spela weekend league. Har tjänat ihop runt 4-5 miljoner bara på weekend league genom att ständigt hamna på elit 1 / top 100.

Även fast man inte hamnar på elit så blir du ändå bra belönad av att spela wl.
Citera
2016-12-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Vinn matcher, spela weekend league. Har tjänat ihop runt 4-5 miljoner bara på weekend league genom att ständigt hamna på elit 1 / top 100.

Även fast man inte hamnar på elit så blir du ändå bra belönad av att spela wl.

Jag tror nog frågan snarare var hur man får ihop så förbannat mycket coins utan att vinna större ligor/matcher. För det säger sig självt att man blir belönad om man hamnar på top 100, en plats som majoriteten fifa-lirare inte ens är i närheten av.

Men för att svara på killens fråga: trejda kort. Köp billigt, sälj dyrt.
Jag har inte gjort någon jätteprofit själv men man lär sig vad som kan tänkas gå upp i pris.
Citera
2016-12-29, 17:29
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag tror nog frågan snarare var hur man får ihop så förbannat mycket coins utan att vinna större ligor/matcher. För det säger sig självt att man blir belönad om man hamnar på top 100, en plats som majoriteten fifa-lirare inte ens är i närheten av.

Men för att svara på killens fråga: trejda kort. Köp billigt, sälj dyrt.
Jag har inte gjort någon jätteprofit själv men man lär sig vad som kan tänkas gå upp i pris.

Därför jag skrev att du blir belönad även om du inte hamnar i elit. Om han lägger sin tid på att spela matcher/träna så bör guld 3 inte vara något problem. 18 av 40 matcher.
Citera
2016-12-29, 18:26
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Vad tror ni om möjligheten till att Mr. Zlatan blir POTM i bpl?

Jag är ganska säker på att så är fallet och har stackat på mig förbannat mycket spelare från hans alla klubbar samt en hel del svenskar. Är det bortslösade pengar eller kommer det ge utdelning månne?
Ingen här kan väl se in i framtiden. Så länge du köpt spelare strax över discard så är det väl rätt smart men om Zlatan vinner (vilket jag tror) är det inte säkert vad EA tar fram exakt för SBC för det. Men ja hade jag orkat hade jag gjort samma sak men orkar inte trejda så mycket nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Är division 2 bra? Jag har 4-5 år erfarenhet av FIFA och har tagit mig från 10-2 på 3 dagar och tagit titeln i alla utom 3an. Är division 1-2 något man ska vara nöjd med eller är det något varenda spelare är?
Jag åkte fram och tillbaka mellan 2-3 flera gånger precis som några andra skrivit. Åkte sen ner till 4 när jag bytte lag och har ändrat igen nu och är nära div.2 igen.

Så ja det är bra om man är i 1-2.

Hur tror ni priserna på dyra spelare kommer påverkas under TOTY? Segt om min Suarez t.ex. sjunker med 200k eller nåt. Hur har det varit tidigare år?
Citera
2016-12-29, 18:34
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Ni måste precis som mig själv upplevt olika flow från match till match. Det är så jävla konstigt.
Ibland när jag startar en match så märker jag hur kvicka och rappa spelarna känns - allting flyter på och ingen delay. Under andra matcher så tar allt såååån jävla tid och spelarna är sega som sirap.
Notera att fitness inte har med detta att göra. Även vid 100 så upplever jag detta. Och jag kollar alltid de tre gröna "barsen' så att uppkopplingen är bra.
... Vad är detta?

Va?
Vad pratar du om? Vilka spelare saknar sina verkliga ansikten?

Köp guldkontrakt och få 28+ matcher på dina guldkort istället för de där pisskorten med 13 matcher.
Och kör två lag istället för ett som du växlar mellan. Genom att göra det så sparar du in på både fitnesskort, kontrakt och även läkningskort (beroende på hur många matcher de är skadade).

Vilka spelare som saknar sina verkliga ansikten? Ja du, en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in