2016-12-19, 17:04
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon
Nu jävlar....

Jag är i tråden av och till, därför missar jag lätt att diskutera nya utgiv osv. Men nu så!

Vad tycker ni om Maligns, A Sun to Scorch?
Personligen får jag flera vibbar på bägge sidorna.

A-sidan ger mig Dissection-vibbar och då främst Storm of the Light's Bane, men simplare och mer rakt på så att säga.

B-sidan... Vad fan. Dels tänker jag på Unanimated men jag tycker också att sångaren nästan tycks efterapa Erik Danielssons sång.

Oavsett vad är väl hela releasen lite av en nostalgisk 40-årskris kan jag tycka. Mer nytt blod in i scenen, tack.

Malign försöker efterapa Watain?
Vore det inte för Malign hade fan inte Watain funnits ens 😂. Sopa.

Malign är renodlad, elak black metal som den fanimig ska vara. Inget knussel, inga jävla prettofasoner som Liturgy och Deafheaven håller på med. Och heller inte den som s.k "ekologiska" delen som idioter såsom Panopticon och jävla Wittr står för. Fy helvete va värdelöst det är.

Jag tycker Epn är helt jävla mästerlig! Men eftersom det enbart är två spår på den så spelas den relativt sällan främst för att inte vattna ur den.. om det nu är möjligt.

Np: Swans - you people make me sick
Citera
2016-12-21, 09:26
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon
Aha. Är det bra grejer då?

Tja jag kan tänka mig att fler än Funeral Mist och Katharsis använder sig av Maranatha, hehe.

Les Lègions Noires banden och deras demos och skit är till 98 % apkassa tyvärr.

Om nu någon trots allt ännu inte begripit saker och ting så är det bara att klicka nedan....

https://www.youtube.com/watch?v=LOymdPKrVpc
Citera
2016-12-24, 12:53
Medlem
Glantons avatar
NP : Burzum - Jesus' Tod

Vad annars idag?
Citera
2016-12-26, 19:58
Medlem
LVX156s avatar
Martröðs debut-EP var jävligt bra, men men kan väl inte förvänta sig nåt annat när man bland medlemmarna hittar Wrest (Leviathan), D.G. (Misþyrming), Thorns (Blut Aus Nord och tusen andra band) och MkM (Antaeus).

Martröð - Transmutation of Wounds
https://www.youtube.com/watch?v=9zwgGOMInwc

EDIT: Förresten är det ju två medlemmar från Martröð som gjort årets bästa black metal-platta med Skáphe - Skáphe². Att försöka hitta strukturer i låtarna är ett Sisyfosarbete, men det är det som gör plattan så jävla bra, det är bara totalt kaos från första sekund: https://skaphe.bandcamp.com/
Senast redigerad av LVX156 2016-12-26 kl. 20:10.
Citera
2016-12-26, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
NP : Burzum - Jesus' Tod

Vad annars idag?
Brukar meditera till den då slagverket är trans genom hela låten. Life Eternal med Mayhem likaså med Hellhammer som bäst.

Om man är sugen på rå-ångest finns alltid klassikern Mayhem - Freezing Moon med kanske det mest psykedeliska gitarr solot.
Citera
2016-12-26, 20:57
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Om man är sugen på rå-ångest finns alltid klassikern Mayhem - Freezing Moon med kanske det mest psykedeliska gitarr solot.
De har dessutom släppt en nyutgåva av den nyligen (16 december), en liveupptagning. Mycket bra. Finns på Spotify.
Citera
2016-12-26, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
De har dessutom släppt en nyutgåva av den nyligen (16 december), en liveupptagning. Mycket bra. Finns på Spotify.
Danke Schön! Ska lyssnas.

länk: https://open.spotify.com/track/1NL7S5LY4o9K6KLlGETX9z
Senast redigerad av DougLee 2016-12-26 kl. 21:02.
Citera
2016-12-28, 23:22
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Släpp allt ni håller på med. Ruins of Beverast släpper EP 19e december och har nytt album på G.

Hittade inte de nya låtarna från ep:n men här är en av dem iaf: https://www.counterculture.nl/2016/12/records-shorts-meer-dan-mini-albums/

Ligger nästan längst ner på på sidan som youtubeklipp, tunggung och hypnotiskt, lite udda
Citera
2016-12-29, 16:14
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Hittade inte de nya låtarna från ep:n men här är en av dem iaf: https://www.counterculture.nl/2016/12/records-shorts-meer-dan-mini-albums/

Ligger nästan längst ner på på sidan som youtubeklipp, tunggung och hypnotiskt, lite udda

Mycket udda och den andra är en cover på Pink Floyd. Ser verkligen fram emot skivan och hoppas den blir 10 timmar lång. Von Meilenwald är ett geni och bara hans texter får mig att häpna.

Äntligen tog jag tag i Batushka. Vad fan Glanton varför har du aldrig nämnt dessa? HÖRRU! ofantligt mycket bättre än jag trodde!
Citera
2016-12-29, 22:51
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Mycket udda och den andra är en cover på Pink Floyd. Ser verkligen fram emot skivan och hoppas den blir 10 timmar lång. Von Meilenwald är ett geni och bara hans texter får mig att häpna.

Äntligen tog jag tag i Batushka. Vad fan Glanton varför har du aldrig nämnt dessa? HÖRRU! ofantligt mycket bättre än jag trodde!

Wow, tog du redan tag i Batushka? Jävlar vilken speed!!
Mycket riktigt så är dom asbra. Antar att du skämtar, då jag tjatat som en idiot om de Polackerna. Plattan känns som att i smyg bevittna en uppfuckad ritual i någon bortglömd östeuropeisk håla. Hade aldrig hört talas om bandet innan någon snubbe tipsade här i tråden för typ ett år sedan.

Är också sjukt spänd på det kommande Beverast-släppet. Låten som felstavadd länkade till kändes nästan som ett intro. Hypnotiskt och mörkt som djävulen såklart. Tror dock att geniet medvetet undanhåller de största guldkornen till fullängdaren.
Citera
2016-12-29, 23:01
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Brukar meditera till den då slagverket är trans genom hela låten. Life Eternal med Mayhem likaså med Hellhammer som bäst.

Ren trans, helt klart. Även Det som en gang var (låten alltså) är väldigt drömsk, otäck och vacker tycker jag.

Nu spelas Bölzer - Hero, eller är det Mastodon, eller är det Lemmy som sjunger? Vetefan vad jag tycker egentligen.....inte dåligt alls när man tänker efter......och då har jag ingen relation alls till de två EP`na bandet släppt innan.
Citera
2016-12-30, 12:35
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Wow, tog du redan tag i Batushka? Jävlar vilken speed!!
Mycket riktigt så är dom asbra. Antar att du skämtar, då jag tjatat som en idiot om de Polackerna. Plattan känns som att i smyg bevittna en uppfuckad ritual i någon bortglömd östeuropeisk håla. Hade aldrig hört talas om bandet innan någon snubbe tipsade här i tråden för typ ett år sedan.

Jag minns att jag lyssnade på nån låt i pissiga högtalare när det började tipsas här och bestämde mig för att det var överproducerat bjäfs.

Nu ett år senare föll jag för grupptrycket och blåste liv i grannarna med lite svinbrutal ritualgospel på jetmotorvolym och insåg att detta var ju faktiskt grejer det.

Ska ut på långpromenad med en liten söt hund nu och ta ett slutgiltigt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in