Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Vi har sannerligen olika definitioner på att "sjunga normalt"
Jag gillar faktiskt också den plattan även om den verkar ha fått rätt dålig kritik. Sen är ju de äldre skivorna bättre enligt mig. En jävla överraskning är liveskivan
Trúbadóirí Ólta an Diabhail, på den får man bland annat två låtar från
Geist ist Teufel fast med mycket fetare ljud än på originalet.
Jag gillar en del holländska band faktiskt. De har en speciell pundig hypnotisk stil där
Urfaust drar det längst såklart. Men både
Turia och framförallt
Fluisteraars har släppt jävligt stabila album i år. Tycker du ska kolla upp dessa. Allt med Fluisteraars är bra men min favorit är nog deras del i splitten
De Oord med just Turia som borde tilltala ett Urfaust-fan.
Sen finns ju band som är lite längre ifrån Black Metal som
Solar Temple och
Laster. Samt
Cold Body Radiation som inte är BM alls.
Turia har jag haft ögonen på ett tag men inte fått tummen ur förrän jag läste ditt inlägg, lyssnade igenom allt från pärm till pärm och dra åt helvete vad bra det var!
Ska lyssna vidare på
Fluisteraars också, endast hört deras del av splitten än och jag gillade vad jag hörde.
Turia drog längsta strået dock.
NP:
Antichrist Siege Machine - Schism Perpetration
Ursinnig svartdöds i bästa bestial/war metal-anda. Rekommenderas starkt till alla som missat det här gänget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nick Nack
Fick den dålig kritik? Hur fan är det möjligt?!?
Jag är en av dem som verkligen inte gillade Empty Space Meditation (i övrigt gillar tokgillar jag det mesta av
Urfaust). Den hade några få lysande stunder men överlag jävligt tråkig och oinspirerad skiva i mitt tycke, nu var det visserligen några år sedan jag senast lyssnade på den så jag kanske skulle ändra uppfattning om jag gav den en ny chans.
The Constellatory Practice är dock en helgjuten platta!