2016-02-19, 12:05
Medlem
Försöksdjurs avatar
Death Fetishist - Flesh Covenant

Bra band!
http://deathfetishist.bandcamp.com/album/whorifice-ep
Citera
2016-02-21, 19:58
Medlem
Urgehals nya med gästvokalister är smått skön. Degial och Perdition Temples "nya" från 2015 var nog 2015 bästa i form av döds. Franska Venefixions 2015 demo ( kommer inte ihåg namnet atm ) var ju också helt jävla cpbra. Tormented är är också rätt skön öldöds.
Citera
2016-02-24, 19:59
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Sitter och lyssnar på nya Deströyer 666.
Mer thrashigt än tidigare alster.
Efter en genomlyssning så ger jag den 5 på en 10-gradig skala.
Unchain the Wolves är deras bästa och är en klassiker,
även fast den innehåller några svaga spår.

NS : Deströyer 666 - Wildfire
https://www.youtube.com/watch?v=NgIurHvLavY
Citera
2016-02-24, 22:27
Bannlyst
Senaste månaderna har verkligen gått i raseriets tecken musikmässigt, och kanske i viss mån även levnadsmässigt. Samband?

Lyssnade igår på den gamla godingen Dark Funeral - Secrets of The Black Arts, som jag faktiskt tycker har åldrats rätt bra. Kanske beror på att det var en av alla de skivor som introducerade mig för black metal-genren. Jajadet är säkert untrue, pissiga texter, generic, bla bla. Skitsamma, du kan hoppa upp och klappa dig i ändtarmen på att det är våldsamt och att det går snabbt.

Sen har det blivit mycket Nails - Unsilent Death (mer åt grindcore-hållet, men med vissa black metal-influenser) https://www.youtube.com/watch?v=efpHs41Zrm4

En platta jag ständigt återkommer till är His Hero is Gone - Fifteen Counts of Arson som jag köpte som påg. Fan vad jag älskar såna plattor som aldrig åldras och blir tråkiga utan håller jämn klass även idag. Nåväl, det är första klassens crust och det är argt och rått och den tyngsta jävla produktionen på länge. https://www.youtube.com/watch?v=346c4Dt1gmg

Sen har jag lagt en del tid att slutligen förstå 'storheten' i Deathspell Omega och Wolves in The Throne Room, men jag tror jag lägger det på hyllan.. Vissa partier kan jag uppskatta, men när 10 procent är bra på en platta så är det ju bara att lägga ner.

Det bra av det senaste i black metal-träsket är lätt räknat men jävlar i min lilla lådjävel vad bra MisÞyrming - Söngvar elds og óreiðu är (jadu, denna isländska titel fick man ju googla för att få rätt). När det släpps sådana här kvalitetsplattor börjar man ju få upp hoppet för black metal igen.

Sen också Leviathan - Scar Sighted är ju svinigt jävla grisbra men den har väl alla hört kanske. Ska tillägga att jag tyckte denna skiva var skit vid första lyssningen, men när man lyssnat ett par gånger så förstår man att det är Hin Håle själv som musicerar för en bakom helvetets portar.
Senast redigerad av pettson3816 2016-02-24 kl. 22:36.
Citera
2016-02-25, 19:45
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Senaste månaderna har verkligen gått i raseriets tecken musikmässigt, och kanske i viss mån även levnadsmässigt. Samband?

Lyssnade igår på den gamla godingen Dark Funeral - Secrets of The Black Arts, som jag faktiskt tycker har åldrats rätt bra. Kanske beror på att det var en av alla de skivor som introducerade mig för black metal-genren. Jajadet är säkert untrue, pissiga texter, generic, bla bla. Skitsamma, du kan hoppa upp och klappa dig i ändtarmen på att det är våldsamt och att det går snabbt.

Sen har det blivit mycket Nails - Unsilent Death (mer åt grindcore-hållet, men med vissa black metal-influenser) https://www.youtube.com/watch?v=efpHs41Zrm4

En platta jag ständigt återkommer till är His Hero is Gone - Fifteen Counts of Arson som jag köpte som påg. Fan vad jag älskar såna plattor som aldrig åldras och blir tråkiga utan håller jämn klass även idag. Nåväl, det är första klassens crust och det är argt och rått och den tyngsta jävla produktionen på länge. https://www.youtube.com/watch?v=346c4Dt1gmg

Sen har jag lagt en del tid att slutligen förstå 'storheten' i Deathspell Omega och Wolves in The Throne Room, men jag tror jag lägger det på hyllan.. Vissa partier kan jag uppskatta, men när 10 procent är bra på en platta så är det ju bara att lägga ner.

Det bra av det senaste i black metal-träsket är lätt räknat men jävlar i min lilla lådjävel vad bra MisÞyrming - Söngvar elds og óreiðu är (jadu, denna isländska titel fick man ju googla för att få rätt). När det släpps sådana här kvalitetsplattor börjar man ju få upp hoppet för black metal igen.

Sen också Leviathan - Scar Sighted är ju svinigt jävla grisbra men den har väl alla hört kanske. Ska tillägga att jag tyckte denna skiva var skit vid första lyssningen, men när man lyssnat ett par gånger så förstår man att det är Hin Håle själv som musicerar för en bakom helvetets portar.

MisÞyrming-plattan och Scar sighted är två plattor jag själv inte lyckats tränga in i än. Har i ärlighetens namn inte försökt super-mycket än heller. Men att döma av alla hyllningar så är det fan dags snart. Jag tycker att Massive conspiracy..... och The tenth sub level..... är asbra. Samtidigt har Leviathan gjort en hel del dynga också så jag är inte helt utan skepsis. Men visst, Merging with sword unto them är ren kärlek så lyckas gubbjäveln (för han är väl typ 50 år?) göra några låtar som ens nosar den i arslet så räcker det för mig!

Här spisas annars Batushka och KZOHH. Framförallt förstnämnda är fullständigt magnifika i sin antikristenhet. Har herrn hört dem måhända?
Citera
2016-02-25, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
MisÞyrming-plattan och Scar sighted är två plattor jag själv inte lyckats tränga in i än. Har i ärlighetens namn inte försökt super-mycket än heller. Men att döma av alla hyllningar så är det fan dags snart. Jag tycker att Massive conspiracy..... och The tenth sub level..... är asbra. Samtidigt har Leviathan gjort en hel del dynga också så jag är inte helt utan skepsis. Men visst, Merging with sword unto them är ren kärlek så lyckas gubbjäveln (för han är väl typ 50 år?) göra några låtar som ens nosar den i arslet så räcker det för mig!

Här spisas annars Batushka och KZOHH. Framförallt förstnämnda är fullständigt magnifika i sin antikristenhet. Har herrn hört dem måhända?

Tyvärr är jag lite dåligt bevandrad i dagens black metal-scen som jag antar att banden du nämner hör till. Ska definitivt kollas upp vid tillfälle. Kanske redan efter man avnjutit wt-misären som råder i kvällens Lyxfällan. förutsatt att inte barnen börjar gorma om nattmackor med leverpastej och fan och hans moster.

Har du något bra tips på blogg/youtubekanal/podcast eller liknande som recenserar färska plattor? Vore guld att kunna ha lite koll på scenen igen, känns som man missat sinnessjukt mycket på senare år.
Citera
2016-02-25, 22:01
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Tyvärr är jag lite dåligt bevandrad i dagens black metal-scen som jag antar att banden du nämner hör till. Ska definitivt kollas upp vid tillfälle. Kanske redan efter man avnjutit wt-misären som råder i kvällens Lyxfällan. förutsatt att inte barnen börjar gorma om nattmackor med leverpastej och fan och hans moster.

Har du något bra tips på blogg/youtubekanal/podcast eller liknande som recenserar färska plattor? Vore guld att kunna ha lite koll på scenen igen, känns som man missat sinnessjukt mycket på senare år.

Haha. Märkligt nog samma slags vita slödder som brukar ha "besök av andar" i det okända. Mänskligheten är ibland tragisk.

Ärligt talat så är det för det mesta denna tråd som det tipsas bäst i. Finns ju också några youtube-recensenter som ibland har rätt om en del plattor. Men då är det ofta man kollar/lyssnar på en recension för en platta man redan gillar.
Finns ens snubbe vid namn Anthony Fontano som har kanalen The needle drop som mitt bland all pop och r n'b bissart nog kan recensera Burzum, leviathan, mayhem, peste noire, bölzer mfl. Dock inget man i första hand följer för att få tips.

NS: Scar sighted
Citera
2016-02-25, 22:45
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Kika på runnerjma på youtube! Hans recensioner är helt ok.
Senast redigerad av Försöksdjur 2016-02-25 kl. 22:48.
Citera
2016-02-25, 22:57
Bannlyst
Haha tjejen brukar kolla på Det Okända där det dyker upp de här jävla fejkmedierna och hon sväljer ju allt de här charlatanerna kräks upp med hull och hår. Kanske är sambo med en wt? Finns det inte någon typ av kritiskt tänkande eller? Det är ju så uppenbart hoax så det finns ju inte. Kvinnor är ju känslostyrda varelser så jag antar att de vill att det ska vara sant och därför tar det för sanning.

Tack ska ni ha grabbar.. Ska kolla upp nämnda kanaler så man kan ha lite street cred bland kidsen igen.
Senast redigerad av pettson3816 2016-02-25 kl. 23:01.
Citera
2016-02-25, 23:48
Medlem
NP: Grá - Där skuggor dröjer kvar

Så jävla bra!
Citera
2016-02-26, 12:47
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Jag upptäckte Morbid Evils (sångaren från Rotten Sound) för några veckor sedan, tydligen släpptes skivan In Hate With the Burning World förra året så alla har kanske redan hört den.

Om inte, så är det otroligt tung, monoton och helt fantastisk. Speciellt låten "Pollute".

Det är alltså någon form av death/doom. En annan skiva jag återupptäckte härom dagen var Catacombs lysande In the Depths of R'lyeh från 2006, som väl också är någon slags death/doom men lite mer melodisk än Morbid Evils, men fortfarande otroligt tung.
Citera
2016-02-26, 17:44
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Kika på runnerjma på youtube! Hans recensioner är helt ok.

Så är det.
Snubbens årsbästalista för 2015 innehåller en hel del matnyttigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in