2016-12-12, 22:12
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Avsaknad av ryggrad? Dålig smak?
Korkad? Transsexuell? Äter burksås hellre än redig mat?

Finns många anledningar till varför du inte ogillar det pinsamma jävla skitbandet.
hehehe å shit va ägd ja blev.... du måste ju typ va disskungen på flashback
Citera
2016-12-13, 11:26
Medlem
von_Ss avatar
Släpp allt ni håller på med. Ruins of Beverast släpper EP 19e december och har nytt album på G.
Citera
2016-12-13, 13:14
Medlem
Concubines avatar
Får ta tag i att lyssna på mer än Unlock the Shrine. Jävla bra platta det dock.
Citera
2016-12-13, 14:04
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Får ta tag i att lyssna på mer än Unlock the Shrine. Jävla bra platta det dock.

Det var min favorit i början, men när man väl kommer in i Rain Upon the Impure fattar man att det inte finns en bättre skiva i världen.

Hoppas vi får höra lite mer primitiv ljudbild på kommande släpp. Gillar inte direkt ljudet på senaste plattan.
Citera
2016-12-13, 17:06
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Dråpsnatt var väl aldrig särskilt bra egentligen? Väldigt generisk melodisk BM som lämnade mycket att önska.. minns dock att sista skivan hade sina ljusglimtar men på det stora hela är det ju bara ett band i mängden som inom några år kommer vara helt bortglömt.

Vette fan tycker att deras musik är inkonsekvent men när det blir rätt får det såna jävla höjder får rysningar av det medans vissa låtar känns oinspirerade. Så visst de kanske kommer glömmas bort av de flesta men jag tycker det är förjävligt hade gärna hört mer av grabbarna.

np: Drengskapr (vet inte vad man ska tycka om den här plattan)
Citera
2016-12-13, 17:36
Medlem
NP: Krahnholm - The past must be consigned to the flames

https://www.youtube.com/watch?v=0ePEsnM2_rc (spåren är helt i oordning på YT länken.)
Citera
2016-12-14, 09:33
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Släpp allt ni håller på med. Ruins of Beverast släpper EP 19e december och har nytt album på G.

*släpper allt*

Håller med om ljudbildssnacket även fast jag har svårt att se det hända.
Citera
2016-12-15, 22:48
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Ska definitivt höras iaf. Är heller inte överförtjust i senaste plattan, men jag jämför allt karln gjort med Rain upon, som kanske är en av världens bästa skivor oavsett kategori, så jag får skylla mig själv.

Jäkligt härligt omslag den här gången! 😎.

Np: Swans - Soundtracks for the blind

NEJ JAG VET!! Men det är fortf mörkare och hårdare på ett sätt som inget band som nyss i den här tråden rår på.
Håll käften!
Citera
2016-12-17, 13:26
Medlem
Glantons avatar
Jävlar vad det rasslar till i slutet av året då!
Har lyssnat igenom Murg - Gudatall ett par gånger och är grymt imponerad. Nog för att Varg och björn var riktigt bra, men steget som bandet tagit nu verkar vara rakt upp till den yttersta eliten!
Panphages platta har växt och innan nyårsafton dundrar The ruins of beverast in. Får bli att analysera årsbästalistan i mitten av januari.
Citera
2016-12-17, 16:26
Medlem
Ruins of Beverast var en ny bekantskap för mig. Mycket bra!

NP: Cult Of Fire - मृत्यु का तापसी अनुध्यान
Citera
2016-12-19, 04:55
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Les legiones noires.

Ja. Vad i helvete annars?

Aha. Är det bra grejer då?

Tja jag kan tänka mig att fler än Funeral Mist och Katharsis använder sig av Maranatha, hehe.
Citera
2016-12-19, 04:59
Medlem
Hundlejons avatar
Nu jävlar....

Jag är i tråden av och till, därför missar jag lätt att diskutera nya utgiv osv. Men nu så!

Vad tycker ni om Maligns, A Sun to Scorch?
Personligen får jag flera vibbar på bägge sidorna.

A-sidan ger mig Dissection-vibbar och då främst Storm of the Light's Bane, men simplare och mer rakt på så att säga.

B-sidan... Vad fan. Dels tänker jag på Unanimated men jag tycker också att sångaren nästan tycks efterapa Erik Danielssons sång.

Oavsett vad är väl hela releasen lite av en nostalgisk 40-årskris kan jag tycka. Mer nytt blod in i scenen, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in