2016-12-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Riktigt bra tänkt av dig! Starkt att vara så tidig på den bollen. Jag hade sålt dagen innan det blir officiellt, tror att det är 7 januari någonstans. Då borde priset ha ökat ännu lite mer och du får en garanterad bra profit. Skulle han inte bli POTM eller att MFF inte kommer behövas så dyker ju priset direkt. Så sälj någon dag innan det blir officiellt är mitt tips.

Haha ren tur egentligen men han har ju vart riktigt bra sista tiden och med gårdagens match inräknad så borde han vara huvudkandidat till utmärkelsen. Men då ska jag nog sitta på dem en bit in i januari och hålla tummarna på att hypen fortsätter
Citera
2016-12-27, 18:46
Medlem
Kan vara läge o köpa på sig billiga IF...lär väl snart komma en ny SBC som kräver IF kort och då kan man dubbla värdet på dom
Citera
2016-12-27, 19:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Tänkte för en vecka sen att Zlatan kan bli POTM så köpte på mig hela Malmö ffs lag där Rosenberg kostade mest med 350 coins. Verkar vara fler som tänkt samma tanke nu då Rosenberg kostar 2000, safari 1500, Bengtsson 1500 och Wiland 1000 tex. Då är det ju inte ens säkert att Zlatan blir POTM samt att man vet ju inte kraven. Finns ju en chans att Eriksen får utmärkelsen också så hade ni sålt nu eller chansat och väntat?

Sällar mig till hyllningskören. Köpt några Lewicki, Adu osv för under 500 coins just in case. Har inte koll på vilka som är kandidater men Zlatan har ju varit bra i december så han bör vara bland de fem.

m4sta: bra tanke du med. Har köpt på mig några IFs för 11k, gjorde jag redan i eftermiddags. Jag tror iofs det kommer dröja minst en månad innan IF sticker iväg igen (TOTY event?) men skadar inte att ha några på lager till dess.
Citera
2016-12-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Sällar mig till hyllningskören. Köpt några Lewicki, Adu osv för under 500 coins just in case. Har inte koll på vilka som är kandidater men Zlatan har ju varit bra i december så han bör vara bland de fem.

m4sta: bra tanke du med. Har köpt på mig några IFs för 11k, gjorde jag redan i eftermiddags. Jag tror iofs det kommer dröja minst en månad innan IF sticker iväg igen (TOTY event?) men skadar inte att ha några på lager till dess.

absolut..förr eller senare kmr SBC och då går discard IF för runt 20k...ibland mer vid extrem hype.. gjorde 900k härom veckan för att jag hade ca 40 IF kort i tradepile.. enkla coins och gör extremt stor skillnad.. längesen det fanns IF för discard value tack vare alla sbc men nu finns det flera st i veckans TOTW
Citera
2016-12-27, 19:30
Medlem
Har försökt läsa på lite om TOTY (påminner att detta är mitt första FIFA år), ser att det pratas om att sälja av sina spelare ect.
Gör ni detta för att köpa packs sen när TOTY är aktivt?
Skulle det vara en bra ide att även köpa lite FIFA coins och hoppas på bra tur å köpa packs?

Hade turen att få Alaba igår, men satsar på ett bra PL lag. Tanken är dock på ett Bundesliga lag efter det.
Borde jag passa på att sälja honom, och isåfall när. Eller borde jag spara om jag ändå planerar ett lag i Bundesliga?
Fick förresten även Azpilicueta (svart botten), samt har några 80+ som jag inte använder.

Tips och vägledning för att kunna få ett så bra lag som möjligt i januari.
Förstår att det är mycket som händer kommande 4 veckorna nu.

Tack på förhand!
Citera
2016-12-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Har försökt läsa på lite om TOTY (påminner att detta är mitt första FIFA år), ser att det pratas om att sälja av sina spelare ect.
Gör ni detta för att köpa packs sen när TOTY är aktivt?
Skulle det vara en bra ide att även köpa lite FIFA coins och hoppas på bra tur å köpa packs?

Hade turen att få Alaba igår, men satsar på ett bra PL lag. Tanken är dock på ett Bundesliga lag efter det.
Borde jag passa på att sälja honom, och isåfall när. Eller borde jag spara om jag ändå planerar ett lag i Bundesliga?
Fick förresten även Azpilicueta (svart botten), samt har några 80+ som jag inte använder.

Tips och vägledning för att kunna få ett så bra lag som möjligt i januari.
Förstår att det är mycket som händer kommande 4 veckorna nu.

Tack på förhand!

Köpa packs för Coins är dumt som fan.. sjukt liten chans att göra profit den vägen..
Sälj Alaba kmr garanterat rasa i pris under TOTY..
Spara Azpilicueta o sälj framåt helgen då han lär ha stigit en del i värde
Citera
2016-12-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Köpa packs för Coins är dumt som fan.. sjukt liten chans att göra profit den vägen..
Sälj Alaba kmr garanterat rasa i pris under TOTY..
Spara Azpilicueta o sälj framåt helgen då han lär ha stigit en del i värde

Okej. Vinsten jag gör, bör man spara allt och försöka köpa spelare i januari eller TOTY packs?

Läst att folk skrivit det innan, men tänker som så att när man är ny finns det väl inget annat än packs som man kan lägga coins på?
Citera
2016-12-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Okej. Vinsten jag gör, bör man spara allt och försöka köpa spelare i januari eller TOTY packs?

Läst att folk skrivit det innan, men tänker som så att när man är ny finns det väl inget annat än packs som man kan lägga coins på?

kan ju investera i kort o hoppas de stiger..läs tidigare i tråde hur du använder dina coins bäst... köp absolut inga dyra lag nu iaf
Citera
2016-12-27, 20:53
Medlem
Ett tips på spelare;
Le Marchand, 77 ratead fransk mittback i Nice. Spelat över 90 matcher med honom. Har även Koscielny och Smalling sedan länge (att jämföra med). Denna snubbe är fan ta mig stabil som få defensivt. Kör ankare. Tveka inte på att testa. Vore kul att höra vad någon annan tycker
Citera
2016-12-27, 21:05
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Har skrivit ett inlägg om detta tidigare, kanske 2 veckor sedan. Om att sälja av sitt lag innan crashen. Nu har mina lag gått upp ännu mer. SIF Costa har gått upp nästan 100k sedan jag köpte till exempel. Redan sålt av IF Verratti för 105k, köpt för 60k. Funderar starkt på att sälja av resten nu och sedan köpa tillbaka några av dem vid crashen plus resterande spelare för mina två kommande lag.

Är lite osäker på hur det brukar vara med TOTW-kort under crashen. Går dem också ner en del? Eftersom dem korten är begränsade och inte görs fler av. Kollade nyss av lite priser med FUT16-kort på Futbin, ser iaf ut som även dem gick ner en kort kort period i januari (5-7 typ) för att sedan gå upp ännu högre än de legat tidigare. Iaf se få kort jag kollade.

Har lagt ut alla mina +40k spelare för ett överpris till att börja med. Så får jag se om jag bestämmer mig snart. Känns som priserna borde ligga ganska högt nu när många är lediga, priserna går ju upp snart till helgen för WL. En vecka därefter så är ju TOTY på ingång. Då lär väl folk börja sälja av i panik för att inte förlora för mycket.

Vad tror ni andra? Rätt läge att sälja av? Kan tänka mig att lira med två budgetlag tills dess, finns en del OP-spelare som jag inte testat samt ett par favoriter som jagade använde tidigt iår.
När tror du kraschen blir? Toty eller? Som är? Har ett lag för 1.2m som jag är nöjd med som jag kan göra liten vinst på nu. Men om det bara sjunker lita grann på de dyrare spelarna (t.ex Suarez) känns det ovärt att sälja.

Väntar dock på att köpa James och Modric till kraschen. Har 200k över nu som jag sparar tills någon "krasch"
Citera
2016-12-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Kan vara läge o köpa på sig billiga IF...lär väl snart komma en ny SBC som kräver IF kort och då kan man dubbla värdet på dom

Valde att inte investera i de billigaste IF-korten. Tog den billigaste 83-ratade Valbuena. Köpt 16st för 13-14k nu (PS4). Får se om det blir en bra investering. Tveka lite på det då jag har ett litet drömlag som jag har tänkt köpa på mig strax innan TOTY eller när nu crashen blir. Vill helst inte sitta och ha bundit upp en jäkla massa coins i TOTW-kort så. Man vet ju aldrig när det krävs för olika SBC's. Hade precis kommit upp i 1,000,000 i klubben så bara det kändes tråkigt att komma ner till 800k igen hehe. O andra sidan, om jag säljer mina lag (vilket jag tänker göra i veckan) och TOTW-kort så har jag drygt 2 mille. Mitt kommande lag kostar i dagsläget 1,5-1,6m. Så har ju lite att spela på.

Du som ändå sålt mycket TOTW-kort. Det gör kanske inte att dem spelar i mindre ligor eller har udda nationaliteter. Dem går ändå upp bra i pris? Borde kanske investera i en del discard-spelare med... Dem billigaste är ju från Pro League/Ektraklasa har jag mig.
Citera
2016-12-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Valde att inte investera i de billigaste IF-korten. Tog den billigaste 83-ratade Valbuena. Köpt 16st för 13-14k nu (PS4). Får se om det blir en bra investering. Tveka lite på det då jag har ett litet drömlag som jag har tänkt köpa på mig strax innan TOTY eller när nu crashen blir. Vill helst inte sitta och ha bundit upp en jäkla massa coins i TOTW-kort så. Man vet ju aldrig när det krävs för olika SBC's. Hade precis kommit upp i 1,000,000 i klubben så bara det kändes tråkigt att komma ner till 800k igen hehe. O andra sidan, om jag säljer mina lag (vilket jag tänker göra i veckan) och TOTW-kort så har jag drygt 2 mille. Mitt kommande lag kostar i dagsläget 1,5-1,6m. Så har ju lite att spela på.

Du som ändå sålt mycket TOTW-kort. Det gör kanske inte att dem spelar i mindre ligor eller har udda nationaliteter. Dem går ändå upp bra i pris? Borde kanske investera i en del discard-spelare med... Dem billigaste är ju från Pro League/Ektraklasa har jag mig.

alla IF går upp..ofta får man ihop SBC utan att ha några länkar till IF kortet.. Jag brukar köpa på mig en hög discard IF varje vecka och spara till SBC..visst ser det tråkigt ut o ha 1,8m istället för 2,5m... menmen de 2,5m kan bli 3m i framtiden så det är värt det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in