Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
När tror du kraschen blir? Toty eller? Som är? Har ett lag för 1.2m som jag är nöjd med som jag kan göra liten vinst på nu. Men om det bara sjunker lita grann på de dyrare spelarna (t.ex Suarez) känns det ovärt att sälja.
Väntar dock på att köpa James och Modric till kraschen. Har 200k över nu som jag sparar tills någon "krasch"
Svårt veta. Försökt kolla lite på det... Har kollat upp lite slumpmässiga dyra spelare på FUT16 och det har varit lite olika när dem legat som lägst. Allt från 5/1 till den 15/1. Flest låg väl som lägst den 11/1, dagen då TOTY annonserades. Tror även jag läste att målvakter och försvarare släpptes samma dag. När priserna var som lägst kanske berodde på spelarnas position och när just den positionen fanns i packs.
Nu iår är det väl svårare att förutse crashen i och med weekend league och SBC's intåg. Under black friday blev det väl egentligen ingen riktig crash. Priserna sjönk väl långsamt och låg som lägst en vecka innan många trodde.
Får se om det dyker upp lite sidor med TOTY Predictions där kunnigt folk kan gå igenom det lite mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
m4staSWE
alla IF går upp..ofta får man ihop SBC utan att ha några länkar till IF kortet.. Jag brukar köpa på mig en hög discard IF varje vecka och spara till SBC..visst ser det tråkigt ut o ha 1,8m istället för 2,5m... menmen de 2,5m kan bli 3m i framtiden så det är värt det

Ah det är fan sant, jag har investerat i 18st Valbuena (13-14k) och 10st Skorupski (10k). Gått från 1m till 658k men som du skriver, kanske hamnar på 1,4m efter detta istället. Kanske investerar mer. Fått lite feeling nu haha. Har du ute dem till överpriser så länge? Satt ut mina för 24k resp 19k. Skulle det dyka upp en SBC utan min vetskap och jag relistar så blir det en bra vinst ändå.