2016-12-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Är det någon som vet ifall det förekommer dödsdroger typ MPDV i Hudiksvall? Det lutar åt något sådant i det här fallet. Det förklarar ju också varför det blev just den här byn. Han blev avslängd eller gick av bussen för att det blev bråk. Sedan gick han bara till första bästa hus och avreagerade sig.

Verkar troligt med en annan typ av "dödsdrog", SSRI-preparat kan ge väldigt underliga
biverkningar, många "skolskjutare" har inmundigat SSRI-preparat innan dåden.
SSRI-preparat förskrivs i mängder över hela landet, liknande saker kan hända överallt,
de inträffar över stora delar av västvärlden.
Citera
2016-12-27, 22:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Ska bli mycket intressant att läsa denna fup. För av allt att döma så verkar dom ha rätt gm och åtal kommer att väckas. Eller vad tror ni mina damer och herrar?

Joo, men det lär inte bli någon FUP förrän till sommaren.
Citera
2016-12-27, 23:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poker2u
Verkar troligt med en annan typ av "dödsdrog", SSRI-preparat kan ge väldigt underliga
SSRI-preparat förskrivs i mängder över hela landet, liknande saker kan hända överallt,

Jag har dock för mig att SSRI brukar man undvika till barn och ungdomar. I de fall de ges så ska förskrivningen göras av någon med särskild expertis på psykiatriska åkommor (jämfört i övrigt kan exempelvis antidepressiva skrivas ut till vuxna på vårdcentral av vilken läkare som helst). (?). Detta är då vad Läkemedelsverket föreskrev tidigare, baserat på erfarenheter från just USA och Storbritannien.
Citera
2016-12-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vad har vi för belägg för att han var störig på bussen. Den uppgiften verkar vara en intern trådidé. Finns det belägg för det så lägg ut en länk. Jag har inte läst det nånstans i media.

Det störiga kunde möjligen ha varit att han bett busschauffören stanna i en ödebyggd utan hållplats.

Nån sa att där får en buss inte stanna. Men jag tror att det är mindre noga på landet som här. Det gick säkert bra utan vidare tjafs.

Jag har kört buss så jag kan intyga att på många turer utanför tätbebyggt område kliver folk av helt oberoende av busshållplatser.

Föraren har säkert koll på Simon P när han kliver på i Hudik. Förare på X-trafik eller annan länstraf har som regel bra bra koll på pundare och/eller labila personer.
Det syns på de tomma ögonen att någonting inte stämmer. En stor trunk eller väska triggar igång alla varningssignaler.

Det måste finnas vittnen i bussen som också sett att något är galet. Om en person skulle gå helt bananas på en buss ringer föraren trafikledningen som larmar polis. Men det har inte skett.
Så kanske Simon P plingat eller gått fram till chaffisen och frågat om han kan bli avsläppt någonstans nära byn xyz.

Så Simon P måste ha vetat vart han skulle. Det är möjligt att han ballat ut på platsen för dubbelmordet.
Citera
2016-12-27, 23:22
Medlem
En annan bild på gm, en skämtbild men visar mer hur han ser ut i ansiktet än tidigare bild i tråden: http://m.imgur.com/Ghp1Y4Z

Gm heter på instagram: r0ffep
Citera
2016-12-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poker2u
OM han verkligen blev avslängd-det vet vi inte säkert.
Han kanske blev avsläppt efter egen önskan. Inget vittne som fanns på bussen har uttalat sig här i tråden.
Vad vi vet är att han sökt hjälp innan och det bedömdes att han kunde utgöra fara för sig själv.
Men om någon medicinering har vi inga uppgifter.
Citera
2016-12-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tusset
En annan bild på gm, en skämtbild men visar mer hur han ser ut i ansiktet än tidigare bild i tråden: http://m.imgur.com/Ghp1Y4Z

Uppfattar att han ser sorgsen ut. Var han så där ledsen jämt. Eller bara när han iklädde sig kunglig
uniform.
Citera
2016-12-27, 23:30
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusset

Antar det är denna kille?

http://gramosphere.com/user/r0ffep/1931343323/

Inte mycket att hänga i julgranen, men iaf en bild av GM.
Citera
2016-12-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Antar det är denna kille?

http://gramosphere.com/user/r0ffep/1931343323/

Inte mycket att hänga i julgranen, men iaf en bild av GM.
Men där var han ju gla´lite Dileva-stuk.
Citera
2016-12-27, 23:33
Medlem
Torpedullas avatar
Någon som har koll på psykiatrin i området? Stackars, stackars barn som fått antipsykotiskt rävgift mot schizofreni utskrivet blandat med diverse annan mycket stark medicin. Hur många av de senaste årens vansinnesdåd har inte sin grund i detta?
Citera
2016-12-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Uppfattar att han ser sorgsen ut. Var han så där ledsen jämt. Eller bara när han iklädde sig kunglig
uniform.

Känner inte killen men har alltid vetat vem han varit. Och i alla år har han sett full i fan ut. Har aldrig samtalat med honom men varje gång jag sett honom på stan har han börja hånflina åt en och släpper en inte ur sikte förens man gått iväg. Fler i min omgivning har stört sig på hans hånflinande full i fan blick. Jävligt skum.
Citera
2016-12-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
OM han verkligen blev avslängd-det vet vi inte säkert.
Han kanske blev avsläppt efter egen önskan. Inget vittne som fanns på bussen har uttalat sig här i tråden.
Vad vi vet är att han sökt hjälp innan och det bedömdes att han kunde utgöra fara för sig själv.
Men om någon medicinering har vi inga uppgifter.

Vad jag har fått höra är att S skulle ha mått riktigt dåligt och familjen har sökt hjälp. Han blir inlagd några dagar. Man höjer dosen på medicineringen och han skickas hem. Vilken eller vilka mediciner kan jag tyvärr inte svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in