Citat:
Ju vi är några som har förstått att din rättsuppfattning inte är så välbalanserad. Du tyckte ju också "att män slår om de inte får som de vill och kan styra en kvinna".
Inte vissa män - utan just män i plural.
Om du tror att vi, som på Medeltiden har utfärdat en påvlig bannlysning av Martin pga hans tidigare brottshistorik, som ger oss rätt att straffa honom utan rättegång eller till och med misshandla honom - så föreslår jag att du återvänder till Medeltiden.
Vi är många som gärna skulle se att Martin fick ett kok stryk - tro inget annat. Men reptilhjärnan får ge vika för förnuftet - det skiljer dagens civilisation från Medeltiden.
Varför inte ta saken i egna händer och göra just det du föreslår om det kliar i fingrarna,
klå upp honom med tillhyggen?
Då kan du dela avdelning med kvinnliga Martinar på Hinsan framöver.
Och vi andra kan klassa dig som fredlös och straffa just dig - utan rättegång - eftersom du då också är en tidigare dömd våldsbrottsling med brottshistorik.
Inte vissa män - utan just män i plural.
Om du tror att vi, som på Medeltiden har utfärdat en påvlig bannlysning av Martin pga hans tidigare brottshistorik, som ger oss rätt att straffa honom utan rättegång eller till och med misshandla honom - så föreslår jag att du återvänder till Medeltiden.
Vi är många som gärna skulle se att Martin fick ett kok stryk - tro inget annat. Men reptilhjärnan får ge vika för förnuftet - det skiljer dagens civilisation från Medeltiden.
Varför inte ta saken i egna händer och göra just det du föreslår om det kliar i fingrarna,
klå upp honom med tillhyggen?
Då kan du dela avdelning med kvinnliga Martinar på Hinsan framöver.
Och vi andra kan klassa dig som fredlös och straffa just dig - utan rättegång - eftersom du då också är en tidigare dömd våldsbrottsling med brottshistorik.
Dina åsikter som är från just dig själv är kanske inte något rättsväsendet gör stor affär av eller hur?
Ändå maler du på i hundratals inlägg om saker som inte har minsta betydelse för detta mordfall.
Vad driver dig? Att du påstår en massa om Martin är för att ge sken av något som du egentligen inte står för det syns tydligt. Så brottet är mord och lite annat i åtalet, men du pratar om Lotta vad hon hade på sig, solade, bodde, arbetsskygg, och pådyvlar en massa förtal som inte riktigt är relevant eller korrekt för just mordfallet.
Hinseberg har alltid hedersfulla interner som krossar den som begått brott som är skamligt. Där hade Martin inte haft det lätt och ingen annan heller som dom anser vara svin.
Många där har tagit död på såna som Martin, och jag tror inte dom skäms eller ångrar sig.
Andra som hunnit före att döda sin partner har frikänts i självförsvar. Så ser det ut, men jag väntar fortfarande på era inlägg om de brott som Lotta begått i detta mordåtal. Förtalet av Lotta ser inte bra ut just nu vare sig dåd et gäller trovärdighet, moral eller sakfakta. Unket stinker det. Uttala dig inte om medeltiden där har du ingen täckning så att säga.