Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Ett par timmars bilresa handlar det inte om! 65 km var det väl. Enligt Eniro tar det ca 45 minuter att köra mellan Korsör och Borup
https://minfil.org/Lcz1r4b1b8/IMG_7741.PNG
Det har du rätt i, jag har för mig att det var en tidsuppgift som inledningsvis cirkulerade i media och att det är därför som jag slarvigt använde den uppgiften i mitt inlägg, borde ha gjort en ordentlig research. Nu har
två timmar lyckligtvis inte etsat sig fast som en trådsanning, saken har löst sig av sig själv.
I övrigt så vidhåller jag att den troligaste teorin är att någon som har en koppling till Korsör och till exempel Köpenhamn ligger bakom mordet, enligt mina tidigare inlägg, dock med ändringen att M aldrig var hemma i någons bostad.
Jag tror att M mördades i eller utanför fordonet i samband med en våldtäkt och att mördaren har varit vid dumpningsplatsen tidigare.
Jag tror som sagt att till exempel ett tidningsbud kan vara ett bra uppslag att gå vidare med. Korsör var kanske sista stoppet, bilen var tom, kniv fanns i bilen för att skära buntband med, säckar fanns i bilen för att kasta buntband och pappersskräp i.
Tidspress, fordonet skall vara tillbaks på utgångspunkten i någorlunda normal tid för att inte väcka uppmärksamhet, därför inga omvägar, dumpningsplatsen ligger då på vägen hem från Korsör.
Jag vet inte men gissar att tidningar trycks i Köpenhamnsområdet, åtminstone så utgår distributionen därifrån.
Slarvigt dumpad kropp samt eventuellt mordvapen och kläder tyder på att gärningsmannen inte har en koppling till offret. Är sedan tidigare ostraffad.
Tid och plats (tillfället) talar för att mördaren inte hade planerat dådet, åtminstone var M slumpmässigt utvald.
För att testa min teori vore det bra om någon med kunskap kan beskriva hur tidningsrundorna ser ut i regionen, på vilka platser i Korsör och Borup lämnar tidningsbilen buntarna till utdelarna, ligger Borup och Korsör ens på samma bil? Någon borde veta.
Om distributionen går till som i Sverige så bör bilbudet ha varit klar och ha tom bil vid 04-tiden då utdelarna skall hinna dela ut morgontidningarna till senast 07 eller liknande.
Jag tycker att mycket av det vi känner till skulle kunna stämma in på ett tidningsbud men påstår inte att det var så det gick till.