2016-12-27, 10:30
Medlem
Campingägaren är med i facebookgruppen "Flygtningvenner i Borup" och har i vart fall försökt att arrangera flyktingarrangemang på campingen men de fick ställa in pga svagt intresse.

Citat:
Hej Flygtninge venner

Det med stor beklagelse at vi må aflyse flygtninge debatten i morgen på Corona camping
Der er desværre kun 7 tilmeldte og synes det ville være noget skuffende for jer at møde op her.
Håber vi en anden gang kan lave noget tilsvarende
Endnu en gang beklager vi forløbet

Mvh
Susanne og Michael
Corona camping
Citera
2016-12-27, 10:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dock så hittades EM ett par timmars bilresa ifrån Korsör om jag har förstått saken rätt. Enligt till exempel GW och andra auktoriteter så brukar en gärnignsperson köra typ en timme ifrån brottsplatsen för att dumpa, därför så tror jag att gärningspersonen har en koppling till en ort i förlängningen Korsör--> dumpningsplatsen--> Det blir lämpligtvis Köpehamn.

Varför kände GM till dumpningsplatsen?

Kanske brukade rasta där, eller uträtta något ärende i närheten, vila eller rasta avskilt(lastbilschaufför?).

Ett par timmars bilresa handlar det inte om! 65 km var det väl. Enligt Eniro tar det ca 45 minuter att köra mellan Korsör och Borup
https://minfil.org/Lcz1r4b1b8/IMG_7741.PNG
Citera
2016-12-27, 10:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om hon skulle till Köpenhamn så borde hon inte åkt från Slagelse till Korsør, som är i motsatt riktning. Då kan man i och för sig hävda att de kom överens först efter hon kom till Korsør, men då skulle hon fått vänta i någon timme innan hon blev upphämtad. Fast då kan man ju också hävda att den som skulle köra henne inte var i Köpenhamn, innan dess att hon skulle hämta henne…. Dessutom verkar inte hennes kompisar medvetna om att hon skulle till Köpenhamn, fast hon kan förstå ha hemlighållit det. Sedan så hade hon ju kör dagen efter, men den kanske hon tänkte skippa. Hon beskrivs ju dock som en ordentlig tjej, men den beskrivningen kanske är fel. Sedan borde det ju finnas spår av mastuppkopplingar, men batteriet kanske dog.

Det är väldigt många men, och om, som måste till för att man ska få ihop det att hon var på väg till Köpenhamn.

Jag tror inte att hennes planer var andra än att hon ville ta en promenad.

Uppriktigt sagt inget intryck alls, jag följde inte det fallet något vidare. Men rent allmänt så tycker jag att de flesta som verkar ordningssamma också visar sig vara ordningssamma, och de flesta som verkar vara strulmajor också visar sig vara just strulmajor.

Att hon skulle liftat med en okänd mot Köpenhamn är förvisso osannolikt, men också ganska ointressant. I så fall är det sannolikt denne som haft ihjäl henne, och sett till gärningen spelar det ingen roll om GM erbjöd hennes skjuts till Köpenhamn, till sin bostad, till Odense eller något annat – eller om han stannade för att fråga om vägen eller vad klockan är.

Var hennes plan att bli upphämtad för att anlända till Köpenhamn vid sex på morgonen (i bästa fall, det tar väl ett tag för upphämtaren att komma till henne också), så…ja, det finns helt enkelt inget som talar för det.

Om en person försvinner i Södertälje och sedan hittas i Eskilstuna så tycker jag heller inte det är ett tecken på att GM hade hämtat henne i Södertälje för att köra henne till Örebro. Det faller, enligt mig, under kategorin ”inte värt att diskutera då det inte finns något som tyder på det”.

Däremot är det ju väldigt sannolikt att GM kört på den vägen många gånger tidigare, kanske mellan Korsør och Köpenhamn.

Och kör den vägen ofta är nog hyfsat naturligt om man bor i en mindre stad som ändå ligger hyfsat nära en avsevärt större stad med avsevärt större utbud av allt, inkluderat arbetstillfällen. Så det är nog väldigt många som passar ien så löst definierad kategori.
Citera
2016-12-27, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och kör den vägen ofta är nog hyfsat naturligt om man bor i en mindre stad som ändå ligger hyfsat nära en avsevärt större stad med avsevärt större utbud av allt, inkluderat arbetstillfällen. Så det är nog väldigt många som passar ien så löst definierad kategori.

Har fortfarande inte fattat var fyndplatsen exakt är..

Läste iaf det var rätt avsides så GM måste iaf ha vetat om stället på något sätt.
Citera
2016-12-27, 10:50
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Campingägaren är med i facebookgruppen "Flygtningvenner i Borup" och har i vart fall försökt att arrangera flyktingarrangemang på campingen men de fick ställa in pga svagt intresse.

Aha, då är det läge att börja i den ändan.
Citera
2016-12-27, 10:51
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Att unga flickor rymmer till pojkar har jag förstått att händer. Och de pratar inte alltid med vänninorna om sånt. Deffenitivt inte med mamma och pappa.
Hon skulle ha fyllt 18 år och därmed blivit myndig, exakt tre veckor efter dagen hon försvann.
Värt att ha i åtanke om man vill spekulera i "rymningar".
Citera
2016-12-27, 10:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengronafenn8

Läste iaf det var rätt avsides så GM måste iaf ha vetat om stället på något sätt.

Fast man kan väl se topografin, att där finns dammar med sankmarksområde och huruvida det ligger byggnader i närheten på en karta med, så det är inte nödvändigt som jag ser det att GM känner till dumpningsplatsen väl.
Citera
2016-12-27, 10:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Aha, då är det läge att börja i den ändan.

Varför?
Citera
2016-12-27, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dengronafenn8

Enligt campingägaren så är det privat väg som leder till fyndplatsen. Det ska finnas en annan väg till campingen men en del campinggäster som kör med GPS har fått den vägen som alternativ. Enligt campingägaren är vägen dock så dålig att har man åkt där en gång så använder man den inte igen.
Citera
2016-12-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Man kan vända på det en gång till. Att kl 4 på morgonen avböja en skjuts 3,5 km när man ska upp i ottan talar för att Emilie hade andra planer än att gå hem.

Vad fick du för intryck av Vatchareeya i media innan hon hittades? Motsvarade FUP det intrycket?

Jag kan inte avgöra om hon liftade med en okänd eller blev hämtad. Det är en spekulation.

Det är ofta svårt även för polisen att kolla upp elektronisk kommunikation, så frågan är hur noggrant den har kollat upp trafik med personer på avstånd.

Inget talade för det innan hon hittades. Fyndplatsen talar för att hon var på väg mot Köpenhamn, men visar det naturligtvis inte.

Vilken tid skulle EM gå upp och vara i kyrkan?
Hon kanske hade planer på att ställa in sin medverkan?
Citera
2016-12-27, 11:17
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet du hur det är med filmer från kameraövervakning?

Om hon mördats på samma plats som där hon försvann så bör en bil åkt upp på Europavägen säg 30-90 minuter efter hon försvann, och jämföra det med bilarna som åkt av vi fyndplatsen. Bör inte vara allt för många bilar vid den tiden på natten.

Är på- och avfarter kameraövervakade?

Har hon förts till annan plats innan hon dog blir det betydligt svårare.

Vejdirektoratet har masser av kameror, men hur länge de sparar, om alls vet jag inte...
Citera
2016-12-27, 11:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vilken tid skulle EM gå upp och vara i kyrkan?
Hon kanske hade planer på att ställa in sin medverkan?

Enligt någon uppgift i tråden skulle hon varit i kyrkan 09.30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in