Citat:
Ursprungligen postat av
xaniix
Jag förstår verkligen inte varför hon ska gå hem själv kl 4 på natten och hon är 17 år bara och har förmodligen supat till det redigt.
Hon och hennes vänner har ofta gått på stigen och desuttom är Korsør en liten stad. Det händer inte mycket, så hon har säkert känd sig trygg.
Hennes vänner har berättat att hon inte drack mkt. Hon var inte den typen och desuttom skulle hon sjunga i kyrkan nästa morgon.
Citat:
Ursprungligen postat av
sotomajor
Kanske har en kille där blivit lite smått dissad kanske en sådan liten banal sak som inte vännerna ens tänkt på i efterhand. Kanske kan en person skuggat henne på tåget och sen ute i terrängen så boom. Sen ringt en kompis som kommit med bil och kroppen är borta.
Som jag kommer ihåg var det endast Emilie, hennes vänner och en annan tjej och hennes kille som klev av tåget i Korsør. Tjejen och killen kan inte ha gjort Emilie något säger polisen. Jag tror dom har kollat på kamerorna på stationen och genom dom kan se, att dom gick en annan väg (men är inte säker). Tjejen och killen säger att dom inte äns såg Emilie och hennes vänner.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Enligt Berlingske så hade E haft problem med batteriet en tid, därför kan man inte säga hur länge 20% bör ha räckt på just den här mobiltelefonen. Vissa mobiler kan stängas av någonstans under 20%, särskilt en några år gammal iPhone. Lägg därtill att E uppges ha grejat med lurarna, hon skulle lyssna på musik när hon gick hem enligt vännerna, det drar mer ström än en passiv och vilande mobil.
Ponera att E gick på stigen, då skulle hon passera det (enl. Berlingske) beryktade hområdet kring Motalavej. Varför är det beryktat, vilket klientel bor eller uppehåller sig där? Rask promenad bör betyda att E passerade Motalavej mellan fem och tio minuter efter att vännerna senast såg henne, mobilen kan ha lagt av ganska omgående efter att vännerna lämnade henne.
Du kan absolut ha rätt med batteriet.
Motalavej är ett underbart "berikat" område. Dessa killar är från Motalavej:
https://youtu.be/2yj5RoNvLUI?t=22s