2016-11-13, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hur intelligent behöver man vara för att få med sig en ensam tjej mitt i natten in i en bil utan att lämna några spår efter sig? Inte mycket Pucko!!!
Troligen är hon död sedan länge, dumpad efter att ha blivit sexuellt utnyttjad. Tyvärr.
Inte så smart heller som ensam tjej att traska omkring långväga mitt i natten.

Det krävs planering och intelligens för att röva bort någon utan att åka fast. Det fattar ju vem som helst.

Om du är en störd jävel som lite oplanerat rövar bort din grannes dotter så kommer du ju garanterat åka fast. Det krävs lite mer.
Citera
2016-11-13, 09:59
Medlem
Det är en relativt lång promenad från stationen till byn. Eftersom polishundarna inte fått napp alls så tror jag att hon försvunnit rätt nära stationen någonstans.
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-11-13 kl. 10:02.
Citera
2016-11-13, 10:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Det är en relativt lång promenad från stationen till byn. Eftersom polishundarna inte fått napp alls så tror jag att hon försvunnit rätt nära stationen någonstans.

Det är ett rimligt antagande, just därför är den vita skåpbilen som det talas om intressant, hur noga har det sökts i Lystskoven, någon som har uppgifter om det?
Citera
2016-11-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Jag förstår verkligen inte varför hon ska gå hem själv kl 4 på natten och hon är 17 år bara och har förmodligen supat till det redigt.

Hon och hennes vänner har ofta gått på stigen och desuttom är Korsør en liten stad. Det händer inte mycket, så hon har säkert känd sig trygg.

Hennes vänner har berättat att hon inte drack mkt. Hon var inte den typen och desuttom skulle hon sjunga i kyrkan nästa morgon.

Citat:
Ursprungligen postat av sotomajor
Kanske har en kille där blivit lite smått dissad kanske en sådan liten banal sak som inte vännerna ens tänkt på i efterhand. Kanske kan en person skuggat henne på tåget och sen ute i terrängen så boom. Sen ringt en kompis som kommit med bil och kroppen är borta.

Som jag kommer ihåg var det endast Emilie, hennes vänner och en annan tjej och hennes kille som klev av tåget i Korsør. Tjejen och killen kan inte ha gjort Emilie något säger polisen. Jag tror dom har kollat på kamerorna på stationen och genom dom kan se, att dom gick en annan väg (men är inte säker). Tjejen och killen säger att dom inte äns såg Emilie och hennes vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Enligt Berlingske så hade E haft problem med batteriet en tid, därför kan man inte säga hur länge 20% bör ha räckt på just den här mobiltelefonen. Vissa mobiler kan stängas av någonstans under 20%, särskilt en några år gammal iPhone. Lägg därtill att E uppges ha grejat med lurarna, hon skulle lyssna på musik när hon gick hem enligt vännerna, det drar mer ström än en passiv och vilande mobil.

Ponera att E gick på stigen, då skulle hon passera det (enl. Berlingske) beryktade hområdet kring Motalavej. Varför är det beryktat, vilket klientel bor eller uppehåller sig där? Rask promenad bör betyda att E passerade Motalavej mellan fem och tio minuter efter att vännerna senast såg henne, mobilen kan ha lagt av ganska omgående efter att vännerna lämnade henne.

Du kan absolut ha rätt med batteriet.

Motalavej är ett underbart "berikat" område. Dessa killar är från Motalavej:
https://youtu.be/2yj5RoNvLUI?t=22s
Senast redigerad av Hackertyp0 2016-11-13 kl. 10:15.
Citera
2016-11-13, 10:12
Medlem
Citat:
Det är ett rimligt antagande, just därför är den vita skåpbilen som det talas om intressant, hur noga har det sökts i Lystskoven, någon som har uppgifter om det?

Polisen inkl. polishundar, Missing People Denmark och gruppen Forsvundne Personer har alla varit ute och söka efter effekter, spår och Emilie såklart. Ingenting av betydelse har hittats.

Drönare har också varit använt.
Senast redigerad av Hackertyp0 2016-11-13 kl. 10:16.
Citera
2016-11-13, 10:13
Medlem
Citat:

Det skulle också passa bra tidsmässigt med att mobilen blivit okontaktbar.

Missing people har ju letat flera gånger och gissningsvis även polisen. Vet inte vilka områden men förmodligen har de tillsammans sökt av rätt stora områden i närheten. Men de har inte hittat någonting. Borde inte det tyda på att bo kanske förts bort från området rätt omgående med bil?

Ett annat alternativ är att hon dragits in i ett hus precis i närheten av stationen. Det alternativet känns dock mindre sannolikt eftersom byborna själva och även polisen vid det här laget borde ha koll och kollat upp alla störda individer i samhället.
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-11-13 kl. 10:17.
Citera
2016-11-13, 10:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Hon och hennes vänner har ofta gått på stigen och desuttom är Korsør en liten stad. Det händer inte mycket, så hon har säkert känd sig trygg.

Hennes vänner har berättat att hon inte drack mkt. Hon var inte den typen och desuttom skulle hon sjunga i kyrkan nästa morgon.

Som jag kommer ihåg var det endast Emilie, hennes vänner och en annan tjej och hennes kille som klev av tåget i Korsør. Tjenen och killen kan inte ha gjort Emilie något säger polisen. Jag tror dom har kollat på kamerorna på stationen och genom dom kan se, att dom gick en annan väg (men är inte säker). Tjejen och killen säger att dom inte äns såg Emilie och hennes vänner.

Du kan absolut ha rätt med batteriet.

Motalavej är ett underbart "berikat" område. Dessa killar är från Motalavej:
https://youtu.be/2yj5RoNvLUI?t=22s

Kanske en fördom, men jag associerar vita skåpbilar med berikare, särskilt skabbiga vita skåpbilar.

Finkamma Lystskoven med likhundar, det är vad jag hade gjort.
Citera
2016-11-13, 10:18
Medlem
Citat:
Kanske en fördom, men jag associerar vita skåpbilar med berikare, särskilt skabbiga vita skåpbilar.

Finkamma Lystskoven med likhundar, det är vad jag hade gjort.

Jag tänker på hantverkare. De har ju ofta vita skåpbilar. Oftast med en logo på sidan. En anonym skåpbil är svårare att hitta.
Citera
2016-11-13, 10:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det skulle också passa bra tidsmässigt med att mobilen blivit okontaktbar.

Missing people har ju letat flera gånger och gissningsvis även polisen. Vet inte vilka områden men förmodligen har de tillsammans sökt av rätt stora områden i närheten. Men de har inte hittat någonting. Borde inte det tyda på att bo kanske förts bort från området rätt omgående med bil?

Ett annat alternativ är att hon dragits in i ett hus precis i närheten av stationen. Det alternativet känns dock mindre sannolikt eftersom byborna själva och även polisen vid det här laget borde ha koll och kollat upp alla störda individer i samhället.

Vi vet inte hur noga det har sökts, i Upplands Väsby missade man ett lik som var ingjutet i betong. Hur som helst så är det osannolikt att en kropp ligger helt öppet i det här fallet, åtminstone i de områden som har sökts av.
Citera
2016-11-13, 10:22
Medlem
Tror att polisen är superintresserad av den vita skåpbilen. Varför har föraren inte gett sig till känna? Han kan ju knappast missat de här nyheterna. Vilket mastodontjobb för polisen att gå igenom alla vita skåpbilar i Danmark..
Citera
2016-11-13, 10:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag tänker på hantverkare. De har ju ofta vita skåpbilar. Oftast med en logo på sidan. En anonym skåpbil är svårare att hitta.

Det intressanta är ju var den vita skåpbilen har iakttagits, Lystskoven borde finkammas om det inte redan är gjort. Kriminalsökhundar av alla sorter samt visuellt noggrant sök, inte omöjligt att det kan finnas intressanta spår som leder saken framåt.
Citera
2016-11-13, 10:36
Medlem
Jag tror att gm följer fallet. Polisen borde kolla upp de ip-adresser som oftast besökt tidningsartiklar som handlar om det här fallet. Där kan de säkert hitta den vita skåpbilen om det finns ett samband.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in