2016-12-25, 14:46
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Helahälsningland: Inbrott i närheten av mordplatsen – blodspår i stuga hittade

Det här är mycket intressant eftersom de inte vet om det inträffade före eller efter mordet
Citera
2016-12-25, 14:48
Medlem
LuckyTimeDjinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Av vad som stått i tidningarna hade väl MGM varit inlagd ca en vecka men nyligen släppts ut från psyk. Men de säger också att han inte är känd för att begått våldsbrott innan. Så det är kanske en småtjuv? Fast då brukar det väl säga att han är känd sedan innan. De har de väl inte gjort (?), utan bara kommenterat att han har psykiska besvär. Då måste det ju tiltat till ordentligt nyligen, eller att han har begått brott innan men bara inte åkt dit för det. Det är väl inte sådär jättevanligt att man börjar ge sig på inbrott vid bostäder om man aldrig begått brott brott innan.
Kanske fick han recept på Imovane efter utskrivningen och stoppade i sig för många på en gång? Folk kan göra riktigt sjuka grejer då och dessutom inte minnas något efteråt.
Citera
2016-12-25, 14:59
Medlem
Citat:
Han ska må bra efter omständigheterna och har gått att förhöra utan problem.

http://www.smp.se/tt-inrikes/pekar-mot-ett-vansinnesdad/

MGM nekar till brott. Om han är oskyldig, skulle man då inte förvänta sig en massa stress och något slags psykiskt illabefinnande hos den misstänkte, av blotta situationen? Om han är skyldig, men utan uppsåt, t ex någons spekulativa hypotes om ev parasomni och amnesi pga ev sömnmediciner, och gjort något galet under inflytande av drog/läkemedel, skulle man då inte förvänta sig en djävulsk ågren hos MGM, för vad han ställt till med?

Är den misstänkte 20-årige mannen utvecklingsstörd?
Citera
2016-12-25, 15:08
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
http://www.smp.se/tt-inrikes/pekar-mot-ett-vansinnesdad/

MGM nekar till brott. Om han är oskyldig, skulle man då inte förvänta sig en massa stress och något slags psykiskt illabefinnande hos den misstänkte, av blotta situationen? Om han är skyldig, men utan uppsåt, t ex någons spekulativa hypotes om ev

parasomni och amnesi pga ev sömnmediciner, och gjort något galet under inflytande av drog/läkemedel, skulle man då inte förvänta sig en djävulsk ågren hos MGM, för vad han ställt till med?

Är den misstänkte 20-årige mannen utvecklingsstörd?

Vissa av dessa mediciner gör så att du inte kommer ihåg vad du gjort, tro mig.

Att ha Ågren för något som man inte minns kan ju vara svårt...
Citera
2016-12-25, 15:13
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Tror du att dataspelen har skapat en mördare?

Inte alls omöjligt. Se bara på han i Lycksele som styckmördade tjejen efter det att han sett Blade tillsammans med hon. Har man en diagnos så är det inte säkert att kan man inte skilja på verklighet och fantasi.
Citera
2016-12-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Skulle inte förvåna mig om han överdoserat zopiklon eller zolpidem, man kan få hemska hallisar av dem. Total blackout när de gått ur kroppen oxå.

Btw så åt mördaren i Onsala såna tabletter
Det skulle inte förvåna mig heller, speciellt zolpidem (stilnoct) är riktigt farliga och vad som helst kan hända vid överdos.
Citera
2016-12-25, 15:20
Medlem
Citat:

Absolut, Z-medel har känd biverkning minnesstörning. Särskilt vid överdoseringar eller ju mer snabbverkande preparat som används: Zopiklon mindre risk än Zolpidem som har mindre risk än Zaleplon. Flunitrazepam och Triacolam också förknippade med psykotropa biverkningar vid felanvändning eller "otur". Men jag spekulerar inte mer om det, förrän det kommer fakta i detta case.

Det jag skrev tidigare om att en MGM rimligtvis borde lida något slags kval inför blotta situationen att vara misstänkt för dubbelmord, frihetsberövad (om han nu skulle ha begått brotten i något tillstånd som han sedan skulle ha minnesluckor för). FU-ledaren/åklagaren sa enligt tidigare citerad artikel att det hade gått invändningsfritt att förhöra MGM och att han mådde bra "efter omständigheterna" - vad nu det betyder. Helt oberörd?
Citera
2016-12-25, 15:32
Medlem
fillefilosofs avatar
Citat:

Men då är ju polisens utredare så bra på att ge ledande frågor så att han kommer att "minnas" vad som hänt tack vare polisgrisarnas inkompetenta förhörsmetoder.

PS! När jag blev lätt misshandlad en gång i Hudiksvall av Zigenare och andra utomlandsfödda så intervjuade de samtliga närvarande tillsammans så att de kunde ge samma historia. Polisen i Hudiksvall är sämre än "Kling och Klang" och det är inte en överdrift. Förhoppningsvis klarar även polisen i Hudiksvall att klara av detta fall ändå. Men ingen vet....
Senast redigerad av fillefilosof 2016-12-25 kl. 15:39.
Citera
2016-12-25, 16:12
Medlem
Citat:
Misstankarna har stärkts mot den 20-årige man som sitter anhållen misstänkt för dubbelmordet utanför Hudiksvall i torsdags.
– Enligt min uppfattning är hans berättelse inte trovärdig, säger förundersökningsledare Christer Sammens till TT.
Den 20-årige mannen är på sannolika skäl misstänkt för mord på en 62-årig man och en 71-årig kvinna. I förhör med polisen har mannen nekat till anklagelserna. På söndagskvällen kommer det att hållas ett nytt förhör med mannen.

Citat:
Den misstänkte mannen greps i samband med att han själv sökte vård för skador som polisen misstänker att han fått vid mordtillfället.
– Han har lämnat en redogörelse för vad han gjort och uppkomsten av de skador han fått. Jag har inte haft kontakt med honom sedan det första förhöret och kan inte säga mer, säger Jan Nyman, 20-åringens advokat.
Enligt förundersökningsledare Christer Sammens är den misstänktes redogörelse inte trovärdig.
– Han har lämnat en berättelse för den aktuella kvällen. Enligt min uppfattning är den inte trovärdig.
TT: Finns det något som styrker hans berättelse?
– Den är svår att styrka, säger han.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24152013.ab
Citera
2016-12-25, 17:00
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Haha men snälla, så om man slaktar djur så finns det risk för att man blir en dubbelmördare?
Dummaste inlägget på flashback på länge.

Tycker du ja

Jag tycker inte om människor som skryter om hur man dödat djur bara för dödandets skull. Förmodar att sonen tagit starkt intryck av själva dödande i familjen. Uppvuxen med detta kan inte vara lätt.

Synd att oskyldiga människor fallit offer för honom

Du ser själv att han blev en dubbelmördare, vad snackar du om???
Citera
2016-12-25, 17:45
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Det här är mycket intressant eftersom de inte vet om det inträffade före eller efter mordet

Ja verkligen, jag skulle bli väldigt förvånad om detta hade hänt efter att den misstänkte blev gripen faktiskt.Detta skulle ju oroa alla som bor där numera igen.
Citera
2016-12-25, 17:55
Medlem
Det här är en kille som var duktig i skolan och har ordnade familjeförhållanden. Av respekt för hans familj så vill jag inte säga mer. Tids nog får vi veta vad som hänt. Tragiskt för alla inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in