2016-12-25, 11:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Har personen som du beskriver här akut uppsökt psyket och varit inlagd nyligen?
Tidigare begått några brott?
Använder droger?

Av vad som stått i tidningarna hade väl MGM varit inlagd ca en vecka men nyligen släppts ut från psyk. Men de säger också att han inte är känd för att begått våldsbrott innan. Så det är kanske en småtjuv? Fast då brukar det väl säga att han är känd sedan innan. De har de väl inte gjort (?), utan bara kommenterat att han har psykiska besvär. Då måste det ju tiltat till ordentligt nyligen, eller att han har begått brott innan men bara inte åkt dit för det. Det är väl inte sådär jättevanligt att man börjar ge sig på inbrott vid bostäder om man aldrig begått brott brott innan.
Citera
2016-12-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Av vad som stått i tidningarna hade väl MGM varit inlagd ca en vecka men nyligen släppts ut från psyk. Men de säger också att han inte är känd för att begått våldsbrott innan. Så det är kanske en småtjuv? Fast då brukar det väl säga att han är känd sedan innan. De har de väl inte gjort (?), utan bara kommenterat att han har psykiska besvär. Då måste det ju tiltat till ordentligt nyligen, eller att han har begått brott innan men bara inte åkt dit för det. Det är väl inte sådär jättevanligt att man börjar ge sig på inbrott vid bostäder om man aldrig begått brott brott innan.

Ja, precis, jag syftade på om han begått några brott som han inte blivit dömd för. Om han har begått brott så kan det väl vara så att polisen inte har någon kännedom om det?
Med tanke på uppgifter i media samt uppgifter i tråden så verkar det ha slagit slint där o då.
Citera
2016-12-25, 12:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ja, precis, jag syftade på om han begått några brott som han inte blivit dömd för. Om han har begått brott så kan det väl vara så att polisen inte har någon kännedom om det?
Med tanke på uppgifter i media samt uppgifter i tråden så verkar det ha slagit slint där o då.

Vem vet, kanske någon kombination som involverar narkotika, alkohol och/eller överdosering av starka mediciner?
Citera
2016-12-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Vem vet, kanske någon kombination som involverar narkotika, alkohol och/eller överdosering av starka mediciner?

Ja, kanske det, därav min fråga till Silvra om han använder droger.
Citera
2016-12-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ja, kanske det, därav min fråga till Silvra om han använder droger.

Vad jag vet så nyttjar han inte droger men vem vet egentligen? För mig är han en lugn, trevlig kille som gillar dataspel.
Citera
2016-12-25, 12:47
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
Vad jag vet så nyttjar han inte droger men vem vet egentligen? För mig är han en lugn, trevlig kille som gillar dataspel.

Vilken typ av dataspel gillade eller spelade han?
Citera
2016-12-25, 12:55
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vilken typ av dataspel gillade eller spelade han?

Tror du att dataspelen har skapat en mördare?
Citera
2016-12-25, 13:08
Medlem
fillefilosofs avatar
Citat:
Det var skrivet i någon länkad artikel att man även har hittat gods från husen längs med flyktvägen genom skogen.
Sedan så tror jag att brottsplatserna antagligen var nedlusade med fingeravtryck och att binda någon med hjälp av detta tar säkert inte många minuter med dagens kommunikationstekniker.
Den här gossen har nog bundits till brottsplatserna innan polisen hann skicka iväg proverna till NFC.
Det spelar ingen roll ifall det är Hudiksvallspolisen och åklagare från Gävleborg som arbetar med fallet.

Jag själv blev grovt misshandlad av en fängelsekompis till min utpressare. Det var mitt blod på hans kläder enligt DNA analys. Jag pekade ut gärningsmannen. Fallet lades ned "i brist på bevis".

Så bra jobbar åk-klagarna, polisfittorna och polissvinen i detta område. De har mitt fulla noll förtroende.
Citera
2016-12-25, 13:33
Medlem
Citat:
Det var skrivet i någon länkad artikel att man även har hittat gods från husen längs med flyktvägen genom skogen.
Sedan så tror jag att brottsplatserna antagligen var nedlusade med fingeravtryck och att binda någon med hjälp av detta tar säkert inte många minuter med dagens kommunikationstekniker.
Den här gossen har nog bundits till brottsplatserna innan polisen hann skicka iväg proverna till NFC.
Ja, det finns inte en chans att ha hunnit göra någon genetisk analys mellan dubbelmordet kvällen den 22/12 och gripandet av MGM på fm den 23/12. Han greps f ö på eller i anslutning till Hudiksvalls sjukhus.

Citat:
Hur de misstänkta morden har gått till vill Christer Sammens inte gå in på, förutom att det inte rör sig om skjutvapen.

Den misstänkte mannen är tidigare ostraffad och är hemmahörande i en grannkommun till Hudiksvall. Han ska må bra efter omständigheterna och har gått att förhöra utan problem. Enligt Christer Sammens har mannen tidigare haft kontakt med psykiatrin och menar att det kan vara relevant i fallet.

– Han har varit föremål för vissa åtgärder inom psykiatrin, så mycket kan jag bekräfta. Däremot känner jag inte till att han skulle ha några missbruksproblem.

Citat:
Det var klockan 22.18 på torsdagskvällen som polisen larmades till en bostad i ett glesbebyggt område norr om Hudiksvall. Offren hittades svårt skadade och avled kort därpå. Polisen misstänkte att gärningsmannen flydde in i den täta skog som omger huset och inledde ett stort sökpådrag. Vid insatsen hittades bland annat blodspår som fick dem att misstänka att mannen var skadad.

http://www.smp.se/tt-inrikes/pekar-mot-ett-vansinnesdad/
Citera
2016-12-25, 13:56
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra

Efter att ha varit intagen/inlagd så kanske han fick sig utskrivet några starkare mediciner som han sedan överdoserade eller blandade med lite alkohol?

Du som har kunskaper om mannen, har du några insikter om vilken typ av psykisk ohälsa handlar det om och om ni som känner honom märkt av den?
Citera
2016-12-25, 14:07
Medlem
Quarrels avatar
Helahälsningland: Inbrott i närheten av mordplatsen – blodspår i stuga hittade
Citat:
Om det finns någon koppling mellan det upptäckta inbrottet och det misstänkta dubbelmordet är ännu oklart.
Citera
2016-12-25, 14:26
Medlem
Crustaceas avatar
Skulle inte förvåna mig om han överdoserat zopiklon eller zolpidem, man kan få hemska hallisar av dem. Total blackout när de gått ur kroppen oxå.

Btw så åt mördaren i Onsala såna tabletter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in