Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
Trivialt påstående - leder absolut ingenstans.
Om det är samma Herndon-rapport som har figurerat tidigare i den här tråden, så har den dragits tillbaka av tidskriften. Vetenskapligt sett existerar den alltså inte.
Förstår du inte själv vilket fattigdomsbevis det är att den enda "vetenskapliga rapport" som du kan referera till är en som inte finns?
Ytterligare en korkad kommentar som inte ger nånting. Utom möjligen glädje till dig över att du slänger oförskämdheter kring dig.
Det visar bara att det finns personer med dåligt minne. Och personer som har låtit lura sig av stolliga videor på youtube.
Och vilka är skillnaderna? Vad jag har läst är det:
- contrails om de försvinner inom en halv minut,
- chemtrails om de ligger kvar längre än en halv minut.
Klar och tydlig skillnad, inget tvivel om det. Men inte trovärdigt.
Tänk dig ett plan som flyger inne i ett moln. Vattenångan från förbränningen kondenserar naturligtvis inne i molnet. Att denna kondens kommer att avdunsta på en halv minut är naturligtvis helt otänkbart, luften är mättad med vattenånga redan innan.
Luften kan också vara mättad, tillochmed övermättad med vattenånga utan att det har bildats moln. Ånga från planets förbränning kommer då att kondensera, och den kan då inte avdunsta på en halv minut.
Jadå, men då får du också ta konsekvensen att du gör bort dig. Att spekulera i hur jag kan tänkas reagera och agera i en hypotetisk och fullständigt osannolik situation är bara dumt.
Herndon har publicerat flera vetenskapsartiklar. De tillbakadragningar som skett har skett på mer eller mindre politiska grunder. Invändningarna i sak och sättet som tillbakadragningarna skett har varit mycket tveksamma - detta torde vara mycket svårt att invända emot. Vidare har man av någon märklig anledning inte återpublicerat trots att 'felen' rättats till av Herndon.
Nåja, här är två stycken vetenskapsartiklar av Herndon som inte dragits tillbaka av politiska skäl:
Scientific Paper by J. Marvin Herndon:
Adverse Agricultural Consequences of Weather Modification. ,
AGRIVITA Journal of Agricultural Science, 38(3), 2016, 213-221.
Scientific Paper by J. Marvin Herndon:
Aluminum Poisoning of Humanity and Earth's Biota by Clandestine Geoengineering: Implications for India. ,
Current Science, 2015, 108(12), 2173-2177.
Skiter i att bemöta dina övriga triviala påståenden och korkade kommentarer - leder absolut ingenstans. Du verkar njuta av att slänga oförskämdheter ur dig, eller hur? Dessutom verkar du ha dåligt minne - är det månne all aluminium? Varför inte se lite mer intressanta och utvecklande videos på YouTube så att du utökar dina kunskaper. Och rikta ögonen mot skyn och tänk till någon gång. Förresten så spekulerar jag så mycket jag vill, oavsett vad du som är så 'smart' tycker om det, oavsett hur sannolik du anser denna företeelse vara. Att göra som du, alltså i princip benämna skeenden kopplat till geoengineering i termer av "fullständigt osannolikt" är ju rent av idiotiskt.
Att nedskitandet sedan mycket väl kan fylla fler - eller t.o.m. helt andra funktioner - än vad man anger inofficiellt är en annan femma.