2016-04-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej det beror inte på att han inte var "politiskt korrekt". Till och med jag kan avgöra att det beror på att hans artikel är skit och pseudovetenskap.

Och det viktiga - med tanke på trådens ämne - är att han inte lyckats belägga att flygaskan är "sprayed by tanker-jets for geoengineering". Artikeln innehåller inga som helst bevis för att askan kommer från flygplan utan han kan lika gärna ha tagit prover på aska som kommer från ett mexikanskt kolkraftverk eller en indisk avfallsanläggning.

Ditt omdöme är väl...sådär. Du lyser pseudo hela du om man skall döma av det du skrivit. Hur fan du hävda att Herndons studier inte skulle vara politiskt inkorrekta?

Har redan svarat på det sista du påstår, allt nedan hämtat från Herndon:

Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Inom forskning ställer man upp hypoteser och besvarar dessa. Herndon menar att det TROLIGAST är flygaska som sprayas. Det finns starka bevis för detta och någon annan troligare förklaring går inte att finna.

Nedan följer nästa mening i slutsatser (som du inte tog med). I denna mening framgår vad bevisen baseras på:

"That evidence is based upon the discovery that: (1) the assemblage of 8 elements in rainwater and in the corresponding experimental leachate are essentially identical; and, (2) the assemblage of 14 elements in the HEPA dust and in the corresponding average un-leached coal fly ash are likewise essentially identical."

Elementens proportioner är nästan identiska med andra ord.

Kom ihåg avsaknaden av koleldade kraftverk och tunga industrier där proverna togs. Kom håg att proverna togs efter intensivt och långvarigt sprayande. Kom ihåg att sprayandet skedde i troposfären vilket talar emot att de insamlade proverna skulle härröra från områden långt ifrån såsom exempelvis Kina.
Citera
2016-04-21, 22:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ditt omdöme är väl...sådär. Du lyser pseudo hela du om man skall döma av det du skrivit. Hur fan du hävda att Herndons studier inte skulle vara politiskt inkorrekta?

Att Herndons anser att de läskiga molnen är chemtrails är lika intressant som att du anser samma sak. Han har ingen som helst grund för sin åsikt utan det är bara ett tecken på konfirmeringsbias.
Citera
2016-04-21, 22:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Citat:
Inom forskning ställer man upp hypoteser och besvarar dessa. Herndon menar att det TROLIGAST är flygaska som sprayas. Det finns starka bevis för detta och någon annan troligare förklaring går inte att finna.

Nedan följer nästa mening i slutsatser (som du inte tog med). I denna mening framgår vad bevisen baseras på:

"That evidence is based upon the discovery that: (1) the assemblage of 8 elements in rainwater and in the corresponding experimental leachate are essentially identical; and, (2) the assemblage of 14 elements in the HEPA dust and in the corresponding average un-leached coal fly ash are likewise essentially identical."

Elementens proportioner är nästan identiska med andra ord.

Kom ihåg avsaknaden av koleldade kraftverk och tunga industrier där proverna togs. Kom håg att proverna togs efter intensivt och långvarigt sprayande. Kom ihåg att sprayandet skedde i troposfären vilket talar emot att de insamlade proverna skulle härröra från områden långt ifrån såsom exempelvis Kina.

Och de är även, som tidigare visats i stort sett identiska med proportionerna av dessa metaller i marken. Den troligaste slutsatsen för alla som inte är idioter blir därför att Herndon mätt kontaminerat vatten - precis som i fallet med bottenslammet i plaskdammen som mättes till exakt samma värden som i Herndons "avhandling"..

Herndon må vara en idiot - men han lyckas i alla fall försörja sig hjälpligt på detta trams.
Vad är din ursäkt?
Citera
2016-04-22, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och de är även, som tidigare visats i stort sett identiska med proportionerna av dessa metaller i marken. Den troligaste slutsatsen för alla som inte är idioter blir därför att Herndon mätt kontaminerat vatten - precis som i fallet med bottenslammet i plaskdammen som mättes till exakt samma värden som i Herndons "avhandling"..

Herndon har ju inte mätt proportionerna i marken utan proverna är tagna från regnvatten och "dust" (luftfilter). Viss skillnad.

Dessutom är proverna tagna på olika håll.
Senast redigerad av Julma-O 2016-04-22 kl. 08:40.
Citera
2016-04-22, 08:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Herndon har ju inte mätt proportionerna i marken utan proverna är tagna från regnvatten och "dust" (luftfilter). Viss skillnad.

Dessutom är proverna tagna på olika håll.

Anser du att ett sedimentprov är likvärdigt med att testa rent vatten??
Citera
2016-04-22, 09:32
Medlem
Citat:
Anser du att ett sedimentprov är likvärdigt med att testa rent vatten??

Har redan svarat angående just detta prov:

Citat:
Samma sak här som med tidigare nämnda "sludge" (slam). Det är ett testprotokoll där någon/några satt ett namn på innehållet, ok? "Sediment" består för övrigt av just slam.

Därtill; kom ihåg alla de andra tagna proverna.
Citera
2016-04-22, 10:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har redan svarat angående just detta prov:

Därtill; kom ihåg alla de andra tagna proverna.

Ja det var ju jag som visade dig att det är slam/sediment så det visste jag - frågan är varför Herndon (och du) kallar det för ett vattenprov.
Övriga prover vet jag intevar de är tagna och under vilja omständigheter - vet du?
Citera
2016-04-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ja det var ju jag som visade dig att det är slam/sediment så det visste jag - frågan är varför Herndon (och du) kallar det för ett vattenprov.
Övriga prover vet jag intevar de är tagna och under vilja omständigheter - vet du?

Du är som en jojo. Man ger dig svar, ändå kommer du tillbaka. Inte undra på att du har fått till över 10 000 inlägg.

Läs studierna/artiklarna så kanske det klarnar för dig.
Citera
2016-04-22, 11:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du är som en jojo. Man ger dig svar, ändå kommer du tillbaka. Inte undra på att du har fått till över 10 000 inlägg.

Läs studierna/artiklarna så kanske det klarnar för dig.

Du har ju inte gett något svar, du verkar inte ens kunna ta till dig att provet jag visade dig togs från bottensediment och därmed visar värden från normal jordskorpa. Om du tagit till dig detta och alltså även accepterat att värdena är irrelevanta för det Herndon påstår så behöver du bara skriva det, så låter jag saken bero sen.

Att du kör huvudet i sanden och fortsätter argumentera som om Herndon har en poäng trots att hans avhandling är felaktig på ett flertal punkter som visats här i tråden gör ju att man bara vill gråta..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-04-22 kl. 11:53.
Citera
2016-04-22, 13:25
Medlem
Citat:
Vissa flygplan sprayar.
Det där är din slutsats. Du glömde tes 1 för att komma fram till den.
Citera
2016-04-22, 15:04
Medlem
Citat:
Du har ju inte gett något svar, du verkar inte ens kunna ta till dig att provet jag visade dig togs från bottensediment och därmed visar värden från normal jordskorpa. Om du tagit till dig detta och alltså även accepterat att värdena är irrelevanta för det Herndon påstår så behöver du bara skriva det, så låter jag saken bero sen.

Att du kör huvudet i sanden och fortsätter argumentera som om Herndon har en poäng trots att hans avhandling är felaktig på ett flertal punkter som visats här i tråden gör ju att man bara vill gråta..

Du vet inte alls huruvida provet togs från något "bottensediment" eller inte. Hur vet du det? Det vet du inte.
Vidare, tror du att du får värden likt fingeravtryck från en "normal jordskorpa"?

Och alla andra prover - bl.a. tagna med hjälp av luftfilter - bryr du dig inte om.
Citera
2016-04-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Det där är din slutsats. Du glömde tes 1 för att komma fram till den.

Herndons slutsats.

Herndon skriver om detta i artiklarna och även jag har svarat svarat på detta tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in