2016-12-23, 06:07
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Undrar hur Bajen-Jompa mår nu. Stackarn. Men tar man ut seger i förskott så.

Trist för Petter dock som verkar genuint trevlig, men kändes nånstans som att det stod skrivet i stjärnorna.
Citera
2016-12-23, 07:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den målsättningen bör även AIK + några andra klubbar. Att alla utom ett lag får nöja sig med chans till avancemang till Europa är ju en annan sak.

Jag skulle nog vilja påstå att AIK har bättre tränare än MFF, bedömt efter vad jag sett tidigare av dem.
När MFF har såpass överlägsen ekonomi är det realistiskt sett inte rimligt att man kan ha SM-guld som målsättning, Europaplats med SM-guld som absoluta bonus möjligen.

Om man ska chansa på nån outsider känns Häcken inte helt otippade, det har man ju hört fem år i sträck men nu med Stahre vid rodret och en jäkligt intressant trupp kan det gå långt.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Undrar hur Bajen-Jompa mår nu. Stackarn. Men tar man ut seger i förskott så.

Trist för Petter dock som verkar genuint trevlig, men kändes nånstans som att det stod skrivet i stjärnorna.
Bajare rent allmänt lär må skit och det är inte det minsta konstigt, förväntningarna som fanns på fanbäraren går upp i rök på nolltid. Trist indeed.
Citera
2016-12-23, 09:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
När MFF har såpass överlägsen ekonomi är det realistiskt sett inte rimligt att man kan ha SM-guld som målsättning, Europaplats med SM-guld som absoluta bonus möjligen.

Om man ska chansa på nån outsider känns Häcken inte helt otippade, det har man ju hört fem år i sträck men nu med Stahre vid rodret och en jäkligt intressant trupp kan det gå långt.

Bajare rent allmänt lär må skit och det är inte det minsta konstigt, förväntningarna som fanns på fanbäraren går upp i rök på nolltid. Trist indeed.
På tal om Häcken så var det repotage i GT(Expressens regionala variant för Västsverige) att dom går in för att satsa ordentligt nu. Vi har ju prata om att det varit halvhjärtat från dom. Dom kommer gå runt 6 milj. back i år, och räknar med detsamma nästa år. Detta enbart för att göra investeringar i truppen som man inte gjort på samma sätt innan.

Tycker dom har ett väldigt bra lag om alla är tillgängliga. En anfallstrio bestående av Paulinho, Kamara och Owoeri kan inte ens MFF matcha. Lutar åt att alla blir med. Backlinjen är inte dålig heller. Jag tror försvaret var lidande av Gerhardssons taktik helt enkelt.

Dom är minst lika bra som AIK om resurserna disponeras rätt. Jag tror Stahre är bra lämpad för detta. Dom skulle kanske behöva mer bredd dock.
Senast redigerad av Steff83 2016-12-23 kl. 09:11.
Citera
2016-12-23, 11:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Störande att man "valde bort" Nahir för att man menade att det fanns täckning på han position i form av bland annat Petter och la en miljon på Dibba vars förstatouch är div2 nivå allt som oftast. För 1 miljon hade man tyckt delar av Nahirs lön. Nahir-typen behövs akut. En skicklig tia.

Har alltid sett Petter som en bonus snarare än en spelare som skulle klara av 30 matcher. Tycker tugget varit att "X kan vi ej värva, där har vi Petter" - det gick ju bra. Undrar hur länge ledningen känt till detta. Verkade ju må bra i 08 fotboll men i intervjun ger han sken av att han känt till att det ej ska fungera i flera månader...
Citera
2016-12-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Så nu ska vi fira när en spelare tvingas lägga av blott 31 år gammal? Kan tänka mig att du börjat storböla om någon sagt något illa om Turina. Sen är väl lågvattenmärken lite ditt signum iofs så inte något nytt under solen där.

Jag har hört min del om Turina sen 2013, bl.a från bajare så jag är idag immun. Sedan med tanke på hur många bajare betedde sig efter att Radetinac blev skadad förra året bör ni kunna tåla lite tillbaka.
Citera
2016-12-23, 11:41
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Jag har hört min del om Turina sen 2013, bl.a från bajare så jag är idag immun. Sedan med tanke på hur många bajare betedde sig efter att Radetinac blev skadad förra året bör ni kunna tåla lite tillbaka.

Vill du vara ett svin så stå för det istället för att komma med någon patetisk bortförklaring, ingen seriös i bajenled har väl snackat om Turina och när jag kollade igenom tråden vid Haris skada var det bara medlidande.

Tråkigt för Petter. även om man inte trodde att han skulle spela 30 matcher så var det ett otroligt lyft att bara ha tillbaka honom i föreningen. Dock skönt att han bestämmer sig så tidigt och inte drar ut på det.
Citera
2016-12-23, 15:40
Medlem
Riktigt jävla tråkigt med Petter. Känns nästan som han gått bort.
Träffade Petter ett par gånger på Tele2 och han längtade verkligen.
Dock mycket bra för Bajen att han är ärlig vid den här tidpunkten.
Tack för tiden i Bajen du kommer alltid att finnas i Bajen hjärtat.
Citera
2016-12-23, 15:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ähh, du är bara orolig att vad ni kallar rivalmöte mellan IFK och MFF inte kommer nå upp till Stockholmssiffror.

Jag struntar helt och fullt i vad derbyna drar. Där får man räkna in att det är just det också och den närhet det innebär för gästande lag.
Ullevi är ingen fotbollsarena heller utan en friidrotts/eventarena.
Det jag tycker är synd är att vi ger bort hemmaplans-fördelen i rätt stor mån.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ingen Petter Andersson för Hammarby, han måste avsluta sin karriär; http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/htv-petter-andersson-avslutar-karriaren-kommer-vara-en-hammarbysupporter-resten-av-livet/ Inte oväntat utan bara sorgligt för en av de bästa man sett i grönvitt. Gråter.

Synd, alltid synd när en förhållandevis ung spelare (för att sluta) lägger av.
Citera
2016-12-23, 17:19
Bannlyst
Djurgården förstärker på försvarssidan.
Den 20-årige ivorianen Soulymane Kone plockas in på ett treårskontrakt.
- Hans egenskaper påminner väldigt mycket om Omar Colley, säger Djurgårdens sportchef Bosse Andersson till Djurgårdens hemsida.
Citera
2016-12-23, 20:43
Medlem
InnesIs avatar
Trist med Petter men jag är inte jätteförvånad. Är överlag mot att värva skadade spelare. Man vet aldrig vad man får. Såhär med facit i hand kan jag tycka att det var en ordentlig miss att inte signa Nahir Besara och att istället ge chansen till Petter och Pa Dibba. Men samtidigt fanns alltid argumentet att Nahir dansade en vår efter ett par år av att vara tämligen osynlig.

Citat:
Ursprungligen postat av WonDash

Du gör då direkt fel när du skyller ifrån dig för att du hör saker från folk som håller på Hammarby. Vi är inte ett homogent kollektiv. De flesta i Bajenland jag träffar och har hört prata har inte sagt ett ont ord om varken Turina och Radetinac. Att därför försöka ha ryggen fri genom att påstå att Bajare har pratat illa om någon är dagisnivå. "Jag kastar sant på en Bajare bara för att en annan Bajare kastade sand på mig".
Citera
2016-12-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den målsättningen bör även AIK + några andra klubbar. Att alla utom ett lag får nöja sig med chans till avancemang till Europa är ju en annan sak.

Jag skulle nog vilja påstå att AIK har bättre tränare än MFF, bedömt efter vad jag sett tidigare av dem.
Allt utom Malmöseger får väl ses som en rejäl skräll? De spelar (just nu) i en helt annan ekonomisk liga än de närmaste konkurrenterna. För övriga allsvenska lag är steget astronomiskt. Allt annat än överlagset guld och tränaren får gå, på samma sätt som i år. Underskattning är det vi skrällar får hoppas på.

Däremot kan det mog bli tajt om plats 2 och 3... än så länge. Jag tror det kommer bli en än tydligare differentiering på sikt.
Citera
2016-12-23, 22:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Allt utom Malmöseger får väl ses som en rejäl skräll? De spelar (just nu) i en helt annan ekonomisk liga än de närmaste konkurrenterna. För övriga allsvenska lag är steget astronomiskt. Allt annat än överlagset guld och tränaren får gå, på samma sätt som i år. Underskattning är det vi skrällar får hoppas på.

Däremot kan det mog bli tajt om plats 2 och 3... än så länge. Jag tror det kommer bli en än tydligare differentiering på sikt.
Finner tröst i att med Magnus Pehrsson vid rodret är allt möjligt

Ekonomi är ju en sak, sportslig utfall är inte alltid samma sak. Det optimala för vår del vore om vi fick behålla både Isak & Obasi men förmodligen kommer ingen av dom spela i klubben 2017 så mycket av framtiden hänger på Isaks (eventuella) övergångssumma och BW´s fingertoppskänsla. Spännande tider minst sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
På tal om Häcken så var det repotage i GT(Expressens regionala variant för Västsverige) att dom går in för att satsa ordentligt nu. Vi har ju prata om att det varit halvhjärtat från dom. Dom kommer gå runt 6 milj. back i år, och räknar med detsamma nästa år. Detta enbart för att göra investeringar i truppen som man inte gjort på samma sätt innan.

Tycker dom har ett väldigt bra lag om alla är tillgängliga. En anfallstrio bestående av Paulinho, Kamara och Owoeri.
Tycker Owoeri är överskattad. Visst att han vann skytteligan och finner en extrem stolthet i det men över säsongen var han alldeles för ojämn för att räknas som riktig toppklass, inför sista omgången stod han på 13 mål och mot urusla Falkenberg gjorde han 4 mål så denna statistik säger inte riktigt allt. John Owoeri was born in an offside position stämmer ganska bra.

Sen är Paulinho alldeles för skadedrabbad för att va nåt å räkna med.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-12-23 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in