2016-12-22, 04:38
Bannlyst
Måste uppdatera: Kan såklart komma att ändra mig när lagen gjort klart sina värviningar

Någon som minns vart bertilsson från Gefle gick ? Gillar verkligen hans spelstil.
Citera
2016-12-22, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Någon som minns vart bertilsson från Gefle gick ? Gillar verkligen hans spelstil.

Han skrev på för Östersund.
Citera
2016-12-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Ska bli väldigt intressant hur det går för MFF med MP som tränare. Ifall MP skulle floppa med MFF så måste det väl ändå vara slutet för hans elitkarriär?
Vad skulle du klassa som flopp? Vinna alksvenskan räckte inte för att Kuhn skulle få fortsatt förtroende.
Citera
2016-12-22, 13:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad skulle du klassa som flopp? Vinna alksvenskan räckte inte för att Kuhn skulle få fortsatt förtroende.
SM-guld + avancemang i Europa borde va kravet/målsättningen. Ska bli intressant å se hur Pehrsson presterar.
Citera
2016-12-22, 13:38
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

MFF vann väl inte pga Kuhn utan möjligen trots Kuhn. Det är väl uppenbart att Kuhn var mellanårsalternativet - en andningspaus och en chansning efter en stark dominant som Åge. Det visade sig att han inte hade så mkt att tillföra klubben; ingen spelide, inget värdefullt ledarskap, inget taktiskt kunnande, ja, inte så mkt av nånting helt enkelt.

MP är väl vald för att vara trevlig, ikke-Åge (alltså foga sig under ledningens instruktioner) och en del av maskineriet. Det kommer förhoppningsvis att gå jättebra.
Citera
2016-12-22, 14:10
Medlem
Amex88s avatar
Alltså måste bara vädra en sak, Hammarby's reklamfilm till säs.kort, har inte den det mest oklara budskapet som finns?

För det första, ska den tolkas som att alla som håller på Bajen är väldigt ordentliga och håller styr på sina attiraljer? För det är ju prylar liksom, vem bryr sig egentligen?

Eller är det så att det finns massor Djurgårdare och AIKare i Stockholm, självklart blir det så att vissa tappar eller glömmer sina prylar (är fortfarande bara prylar) runt om i Stockholm, men det ekar tomt med folk som håller på Bajen?

Kanske borde kan kolla med Dalatrafik om det finns några kvarglömda halsdukar där?

Kan någon förklara för mig vad "so whaten?" är, tack!
Citera
2016-12-22, 14:19
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Alltså måste bara vädra en sak, Hammarby's reklamfilm till säs.kort, har inte den det mest oklara budskapet som finns?

För det första, ska den tolkas som att alla som håller på Bajen är väldigt ordentliga och håller styr på sina attiraljer? För det är ju prylar liksom, vem bryr sig egentligen?

Eller är det så att det finns massor Djurgårdare och AIKare i Stockholm, självklart blir det så att vissa tappar eller glömmer sina prylar (är fortfarande bara prylar) runt om i Stockholm, men det ekar tomt med folk som håller på Bajen?

Kanske borde kan kolla med Dalatrafik om det finns några kvarglömda halsdukar där?

Kan någon förklara för mig vad "so whaten?" är, tack!

Att man inte tappar bort det man håller kärt? Borde ju inte vara så svårt att förstå, även fast du är gårdare.
Citera
2016-12-22, 15:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
SM-guld + avancemang i Europa borde va kravet/målsättningen. Ska bli intressant å se hur Pehrsson presterar.

Den målsättningen bör även AIK + några andra klubbar. Att alla utom ett lag får nöja sig med chans till avancemang till Europa är ju en annan sak.

Jag skulle nog vilja påstå att AIK har bättre tränare än MFF, bedömt efter vad jag sett tidigare av dem.
Citera
2016-12-22, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Han skrev på för Östersund.

Spännande, ett riktigt bra nyförvärv från Östersunds sida.
Citera
2016-12-22, 16:08
Medlem
Matchen mot skåningarna flyttas till Nya Ullevi. Det är väl iofs inte orimligt, premiär och rivalmöte. Kommer inte ihåg hur det är att kolla på fotboll där, det är ju mest en eventarena.
Citera
2016-12-22, 16:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Matchen mot skåningarna flyttas till Nya Ullevi. Det är väl iofs inte orimligt, premiär och rivalmöte. Kommer inte ihåg hur det är att kolla på fotboll där, det är ju mest en eventarena.

Nu har alla grupper ställt sig bakom flytten och jag förstår poängen med flytten. Ullevi är dock inte vår hemmaarena i den riktiga bemärkelsen. Jämför stämningen där med ens 30tusen pers mot ett fullständigt packat Gamla. Då föredrar man Gamla alla dagar i veckan.
Risken är givetvis att när man säger "slår det väl ut kan vi göra liknande satsningar igen" att den som går för att det är en grej inte går fler gånger på Gamla utan väntar in nästa jippo på Ullevi.

Sedan är Ullevi för mig segermatcher mot Barca, Milan, PSV, Porto, Man.Utd etc. KVartsfinal i CL och andra europaäventyr så arenan är minnen/barndom för mig. Vårt guld 07 bärgades ju där t.ex.
Jag gjorde mina första matcher på Ullevi, jag minns ombyggnatione inför EM92 och friidrottsvm95 etc så arenan är minnen, dock alldeles för sunkig för att vara en komplett arena idag.

Flytten av MFF-matchen gillar jag av prinicp ej då jag hävdar att vi skall hålla det vi blev lovade när Gamla kom, att ALLA hemmamatcher skall spelas där.
Citera
2016-12-22, 20:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu har alla grupper ställt sig bakom flytten och jag förstår poängen med flytten. Ullevi är dock inte vår hemmaarena i den riktiga bemärkelsen. Jämför stämningen där med ens 30tusen pers mot ett fullständigt packat Gamla. Då föredrar man Gamla alla dagar i veckan.
Risken är givetvis att när man säger "slår det väl ut kan vi göra liknande satsningar igen" att den som går för att det är en grej inte går fler gånger på Gamla utan väntar in nästa jippo på Ullevi.

Sedan är Ullevi för mig segermatcher mot Barca, Milan, PSV, Porto, Man.Utd etc. KVartsfinal i CL och andra europaäventyr så arenan är minnen/barndom för mig. Vårt guld 07 bärgades ju där t.ex.
Jag gjorde mina första matcher på Ullevi, jag minns ombyggnatione inför EM92 och friidrottsvm95 etc så arenan är minnen, dock alldeles för sunkig för att vara en komplett arena idag.

Flytten av MFF-matchen gillar jag av prinicp ej då jag hävdar att vi skall hålla det vi blev lovade när Gamla kom, att ALLA hemmamatcher skall spelas där.
Ähh, du är bara orolig att vad ni kallar rivalmöte mellan IFK och MFF inte kommer nå upp till Stockholmssiffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in