Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Matchen mot skåningarna flyttas till Nya Ullevi. Det är väl iofs inte orimligt, premiär och rivalmöte. Kommer inte ihåg hur det är att kolla på fotboll där, det är ju mest en eventarena.
Nu har alla grupper ställt sig bakom flytten och jag förstår poängen med flytten. Ullevi är dock inte vår hemmaarena i den riktiga bemärkelsen. Jämför stämningen där med ens 30tusen pers mot ett fullständigt packat Gamla. Då föredrar man Gamla alla dagar i veckan.
Risken är givetvis att när man säger "slår det väl ut kan vi göra liknande satsningar igen" att den som går för att det är en grej inte går fler gånger på Gamla utan väntar in nästa jippo på Ullevi.
Sedan är Ullevi för mig segermatcher mot Barca, Milan, PSV, Porto, Man.Utd etc. KVartsfinal i CL och andra europaäventyr så arenan är minnen/barndom för mig. Vårt guld 07 bärgades ju där t.ex.
Jag gjorde mina första matcher på Ullevi, jag minns ombyggnatione inför EM92 och friidrottsvm95 etc så arenan är minnen, dock alldeles för sunkig för att vara en komplett arena idag.
Flytten av MFF-matchen gillar jag av prinicp ej då jag hävdar att vi skall hålla det vi blev lovade när Gamla kom, att ALLA hemmamatcher skall spelas där.