2016-12-22, 20:23
Medlem
Nimelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ähh, du är bara orolig att vad ni kallar rivalmöte mellan IFK och MFF inte kommer nå upp till Stockholmssiffror.

Oroa dig inte för det. Tippar på mer eller mindre fullsatt. Du får också väga in att det här är inte ett möte mitt i serien, utan det är premiärmatchen. Den brukar dra väldigt mycket folk då alla sorters supportrar har ett otroligt sug precis i inledningen av säsongen. Väg då också in att det är möte med (ärke-)rivalen Malmö. Det kommer bli lapp på luckan.

Tippar också på att Malmö får med sig en 3-4000 pers, beroende på hur många biljetter de tilldelas. Brukar väl vara 10% av totalkapaciteten, vilken ligger på dryga 40k, men så skall det vara lite säkerhetsavspärrningar på det också.
Citera
2016-12-22, 21:25
Medlem
motvalls avatar
Ingen Petter Andersson för Hammarby, han måste avsluta sin karriär; http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/htv-petter-andersson-avslutar-karriaren-kommer-vara-en-hammarbysupporter-resten-av-livet/ Inte oväntat utan bara sorgligt för en av de bästa man sett i grönvitt. Gråter.
Citera
2016-12-22, 21:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ingen Petter Andersson för Hammarby, han måste avsluta sin karriär; http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/htv-petter-andersson-avslutar-karriaren-kommer-vara-en-hammarbysupporter-resten-av-livet/ Inte oväntat utan bara sorgligt för en av de bästa man sett i grönvitt. Gråter.
Fy fan..
Citera
2016-12-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu har alla grupper ställt sig bakom flytten och jag förstår poängen med flytten. Ullevi är dock inte vår hemmaarena i den riktiga bemärkelsen. Jämför stämningen där med ens 30tusen pers mot ett fullständigt packat Gamla. Då föredrar man Gamla alla dagar i veckan.
Risken är givetvis att när man säger "slår det väl ut kan vi göra liknande satsningar igen" att den som går för att det är en grej inte går fler gånger på Gamla utan väntar in nästa jippo på Ullevi.

Sedan är Ullevi för mig segermatcher mot Barca, Milan, PSV, Porto, Man.Utd etc. KVartsfinal i CL och andra europaäventyr så arenan är minnen/barndom för mig. Vårt guld 07 bärgades ju där t.ex.
Jag gjorde mina första matcher på Ullevi, jag minns ombyggnatione inför EM92 och friidrottsvm95 etc så arenan är minnen, dock alldeles för sunkig för att vara en komplett arena idag.

Flytten av MFF-matchen gillar jag av prinicp ej då jag hävdar att vi skall hålla det vi blev lovade när Gamla kom, att ALLA hemmamatcher skall spelas där.

Ja, jag håller med, missade 2007, hade precis flyttat hemifrån då(till den knullade huvudstaden).

Missade även tiden när GU revs och byggdes igen. De tidigaste minnena jag har var såklart när jag var typ blöjbarn och CL!

För mig är det mest en cementklump som står oanvänd en stor del av året, sedan går jag på några event på sommaren, men det är ju allt, Coldplay skall bli kul 2017, då slipper man åka till Friends igen. Sedan är min brud en ung 90-talist som fått skit EDMen som spelas på summerburst med typ modersmjölken, som en självutnämnd musiknörd blir man ju nästan tårögd, den absolut sämsta sortens elektronisk dansmusik har fullständigt kidnappat massorna, ge mig lite riktig house istället för tjackhousen och knarkstampet som dom bokar.
Citera
2016-12-22, 21:48
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Ja usch! Hade förmodligen varit en av Allsvenskans bästa spelare om han kommit i vanlig form under säsongen. Hade varit perfekt som nya fanbäraren när Kennedy lägger av efter nästa säsong. Förtjänade en avtackning som spelare också, blir inte samma sak att tacka av honom nu när han inte kommer ha spelat en minut för oss sen återkomsten.

Nu måste det värvas klass på centralt mittfält, typ i Mohammed Abu/Kristoffer Olsson-klass. Lär kosta en hel del, vilket gör det ännu bittrare med Petter då han var helt gratis
Citera
2016-12-22, 21:52
Medlem
Citat:

Trist!
Citera
2016-12-22, 21:55
Medlem
Tråkigt med Petter Andersson men artikeln säger ingenting. Vadå tvingas sluta?
Citera
2016-12-22, 21:56
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tråkigt med Petter Andersson men artikeln säger ingenting. Vadå tvingas sluta?

Han värvades med en knäskada, och tanken var att han skulle rehabilitera sig från den. Uppenbarligen har han åkt på ett rejält bakslag och tvingas därför lägga av.
Citera
2016-12-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han värvades med en knäskada, och tanken var att han skulle rehabilitera sig från den. Uppenbarligen har han åkt på ett rejält bakslag och tvingas därför lägga av.
Då är jag med. Tråkigt som fan.
Citera
2016-12-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fy fan..

vad härligt.
Citera
2016-12-22, 22:09
Medlem
OleYellers avatar
Han kanske borde ha avvaktat med mediaturnén en stund...

Tråkigt för Petter även om han inte verkar alltför nedslagen.
Citera
2016-12-23, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
vad härligt.
Så nu ska vi fira när en spelare tvingas lägga av blott 31 år gammal? Kan tänka mig att du börjat storböla om någon sagt något illa om Turina. Sen är väl lågvattenmärken lite ditt signum iofs så inte något nytt under solen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in