2016-12-22, 01:24
Medlem
Chadli, Isco och Willian
Citera
2016-12-22, 02:39
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
När man har basic på spelarna så uppgraderas han allround, det är en plupp på varje stat till skillnad från t.ex. Hunter när det är tre pluppar på två. Basic kan va bra på spelare som t.ex. Nainggolan som är en allround mittfältare.
Men om man kollar på futbin t.ex. där det står vad som boostas och hur mycket så står det ju inte att det sjunker något. T.ex. Hunter så blir det si och så mycket extra på skott och snabbhet men de andra statsen ligger ju kvar på samma. Så undrar hur mycket som försvinner då på varje stat som inte boostas om det är som du skriver.

Isco SBC ska jag nog göra sen då den verkar billig+att han passar i mitt framtida lag. Vad går den på tro? Har knappt några spelare i klubben så får köpa ihop det mesta.
Citera
2016-12-22, 03:02
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Gott att äntligen vinna den där jävla finalen till helgens Fut Champions. Efter tre finalförluster med uddamålet kniper jag segern efter en dramatiskt straffläggning

Är det någon annan som får sina spelares nummer nollställda lite då och då?
Alltså att ni drar igång en match för att spela och alla spelare har nummer beroende på position (tex målvakten har 1, högerback 2, höger mittback 3, första avbytaren har nummer 12 etc etc) som det var förr innan man själv kunde bestämma nummer.

Onödig sak att hänga upp sig på egentligen, men för mig har det alltid varit viktigt att spelare har "rätt nummer" (gör ont i kroppen om en anfallare har typ 3 på ryggen medans målvakten har 7).

Karriärläget på Fifa 09 var en plåga för mig då man inte kunde bestämma nummer själv utan nya spelare fick lägsta lediga nummer. Förutom när jsg köpte Ronaldo och hade sålt spelaren som hade 7 men Ronaldo får nummer 2 av någon jävla anledning
Citera
2016-12-22, 03:48
Medlem
max02s avatar
Kazenga LuaLua rekommenderar jag varmt!

Och Tettey är en bjässe på centrala mittfältet.
Citera
2016-12-22, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Men om man kollar på futbin t.ex. där det står vad som boostas och hur mycket så står det ju inte att det sjunker något. T.ex. Hunter så blir det si och så mycket extra på skott och snabbhet men de andra statsen ligger ju kvar på samma. Så undrar hur mycket som försvinner då på varje stat som inte boostas om det är som du skriver.

Isco SBC ska jag nog göra sen då den verkar billig+att han passar i mitt framtida lag. Vad går den på tro? Har knappt några spelare i klubben så får köpa ihop det mesta.

Har inte sagt att något sjunker? Dom stats som inte uppgraderas stannar på det som står på kortet. På futbin så utgår dom från basic och då ser det inte ut som att något ändras men testa byt till t.ex. Hunter och sen tbx till Basic så ser du hur mycket som uppgraderas.
Citera
2016-12-22, 06:18
Medlem
Om man går upp i div1 å ligger kvar där.
Får man spela weekend league varje vecka då?
Citera
2016-12-22, 06:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Chadli, Isco och Willian

Chadli och Isco har IF som är ungefär likvärdiga, att ha i beaktande före man gör dem. Med det sagt ser Chadli väldigt prisvärd ut då Sbc går att lösa för 25-30k och hans IF kostar 130k.

Willian är i gränslandet. Jättefint kort men 250k är 250k.

För övrigt - många här inne som har dille på hybrid-builds av olika slag. Spela med en nation eller en liga är uteslutet. Allt handlar om att pussla in favoriterna med max chem. Förstår att det kan vara tilltalande, det är ju lite vad FUT handlar om. Själv är jag bekväm och kör ofta en liga för att slippa oroa mig om perfect links osv. Men - jag har en fråga till er. Konsumerar inte ni hybrid-byggare stora mängder consumables? Jag tänker framför allt på skador. För att kunna köra er hybridelva så måste ni ständigt ha full fitness och skadefritt, för att stoppa in en ersättare när ordinarie spelare är skadad sabbar hela chemistryn. Eller?

Såna gånger är det skönt att köra liga. Skada på mittfältare, bara släng in bästa tillgängliga alternativ i squaden. Blir en naturlig rotation, då kan man testa billiga guldspelare och se om de är något att ha.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-22 kl. 07:02.
Citera
2016-12-22, 07:45
Medlem
Fasen man skulle haft ett gäng Ruiz på lager. Han låg på 400 BIN igår kväll för att inatt ligga på 5000 BIN som mest. Ligger på 3500 just nu så där hade man kunnat tjäna sig en rejäl hacka. Antar att det är hans link till carvalho som gjorde att han gick upp så pass.
Citera
2016-12-22, 08:26
Medlem
Om man inte har så mycket coins. Är Lukaku ett bra alt eller bör man spara vidare till tex Vardy eller Sturridge?
Citera
2016-12-22, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Chadli och Isco har IF som är ungefär likvärdiga, att ha i beaktande före man gör dem. Med det sagt ser Chadli väldigt prisvärd ut då Sbc går att lösa för 25-30k och hans IF kostar 130k.

För övrigt - många här inne som har dille på hybrid-builds av olika slag. Spela med en nation eller en liga är uteslutet. Allt handlar om att pussla in favoriterna med max chem. Förstår att det kan vara tilltalande, det är ju lite vad FUT handlar om. Själv är jag bekväm och kör ofta en liga för att slippa oroa mig om perfect links osv. Men - jag har en fråga till er. Konsumerar inte ni hybrid-byggare stora mängder consumables? Jag tänker framför allt på skador. För att kunna köra er hybridelva så måste ni ständigt ha full fitness och skadefritt, för att stoppa in en ersättare när ordinarie spelare är skadad sabbar hela chemistryn. Eller?

Såna gånger är det skönt att köra liga. Skada på mittfältare, bara släng in bästa tillgängliga alternativ i squaden. Blir en naturlig rotation, då kan man testa billiga guldspelare och se om de är något att ha.

Jag är lite så att jag är emot att bara köra en liga, tycker det känns tråkigt o fantasilöst. Jag tycker det är roligare att variera med flera ligor. Sen säger jag inget om att andra gör så, upp till var och en Däremot har jag börjat tumma liiite på kemin. Nu klarar jag av att spela med 8 i kemi (med loyalty och tränare) på en eller två spelare, kanske till och med tre. Innan har jag varit stenhård på att ALLTID köra full kemi, gjorde inget lag utan det.

Jag kör ju två jämbördiga lag så om jag åker på en skada så kör jag ju bara det andra laget. Kör ju alltid 2 matcher med Lag 1 och sedan 2 matcher med Lag 2 och roterar så. Funkar svinbra. Så jag konsumerar inga consumables egentligen i och med att jag kör två lag och roterar.
Citera
2016-12-22, 11:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jag är lite så att jag är emot att bara köra en liga, tycker det känns tråkigt o fantasilöst. Jag tycker det är roligare att variera med flera ligor. Sen säger jag inget om att andra gör så, upp till var och en Däremot har jag börjat tumma liiite på kemin. Nu klarar jag av att spela med 8 i kemi (med loyalty och tränare) på en eller två spelare, kanske till och med tre. Innan har jag varit stenhård på att ALLTID köra full kemi, gjorde inget lag utan det.

Jag kör ju två jämbördiga lag så om jag åker på en skada så kör jag ju bara det andra laget. Kör ju alltid 2 matcher med Lag 1 och sedan 2 matcher med Lag 2 och roterar så. Funkar svinbra. Så jag konsumerar inga consumables egentligen i och med att jag kör två lag och roterar.

Jag är fitness-nazist själv, spelar aldrig två matcher i rad med samma elva. 99 i fitness, annars får det vara. Matcher avgörs ofta i minut 80-90 och då behövs de där sista procenten fitness. Därav retar det mig som f-n att man inte kan filtrera/rotera spelare i klubben på fitness när man ska rotera.

----

Åh, jag tvekar kring Isco. Kortet ser så fint ut och skulle passa som handen i handsken i mitt La Liga-lag i rollen som offensiv mittfältare. Och 40k är billigt för ett 86-ratat blått kort med bra liga och nation. Samtidigt är jag inte säker på att jag kommer använda kortet till 100%. Nånstans blir det ju så att om man lägger X antal 10k på ett untradable ska det komma till användning. Och det finns gott om duktiga offensiva mittfältare i La Liga. Hur tänker ni andra?
Citera
2016-12-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

jag kör nästan bara hybrider... men jag har ofta 7-8 lag så brukar inte vara någon fara med skador
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in