2016-12-20, 08:37
Medlem
tvivales avatar
CTV Jodie Emery speaks out about arrests

http://pot.tv/video/2016/12/19/ctv-jodie-emery-speaks-arrests
Citera
2016-12-20, 18:04
Medlem
Liam Murray: Lägg resurserna på annat än att jaga cannabisbrukare
Citera
2016-12-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft

Kan inte annat än att hålla med.. är det bara jag eller har det varit väldigt dåligt med nyheter angående cannabis i Sverige? Tänker typ att dem kör tysta metoden.. menar var det ens något snack på tv nyheterna då dem röstade fram legalisering i californien, är i mina ögon ganska stort iallafall.

Tänkte att om det var någon mer som tänkt på det?

Hmm.
Citera
2016-12-21, 09:59
Medlem
WeedWhackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sketchen
Kan inte annat än att hålla med.. är det bara jag eller har det varit väldigt dåligt med nyheter angående cannabis i Sverige? Tänker typ att dem kör tysta metoden.. menar var det ens något snack på tv nyheterna då dem röstade fram legalisering i californien, är i mina ögon ganska stort iallafall.

Hmm.

Till morgonkaffet idag så serverades det Amir Englund i morgonpasset.
Och om inte det är media så vet inte jag vad du menar med tyst media 😉

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2024

Håller dock med dig till fullo att omvärldsbevakningen angående Cannabis är katastrofalt dålig här hemma.
Kanske är fullt därute med svenska journalister som inte vågar skriva något, för att de inte vill bli drogtestade.
Vore ju hemskt om stigmateseringen drabbade alla. Verkligen...
Citera
2016-12-21, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedWhacker
Till morgonkaffet idag så serverades det Amir Englund i morgonpasset.
Och om inte det är media så vet inte jag vad du menar med tyst media 😉

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2024

Håller dock med dig till fullo att omvärldsbevakningen angående Cannabis är katastrofalt dålig här hemma.
Kanske är fullt därute med svenska journalister som inte vågar skriva något, för att de inte vill bli drogtestade.
Vore ju hemskt om stigmateseringen drabbade alla. Verkligen...

Haha ja där fick man så man teg..
Citera
2016-12-21, 14:36
Medlem
Washington Post: One of the greatest fears about legalizing marijuana has so far failed to happen
Citera
2016-12-21, 15:11
Medlem
Två personer har rökt på - stort polispådrag – fyra patruller och helikopter på plats

Hur var det nu med polisens resurser?
Citera
2016-12-21, 15:43
Medlem
Mellow drivers? Study says states with medical-marijuana laws have lower traffic fatality rates.
Citera
2016-12-21, 15:56
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Två personer har rökt på - stort polispådrag – fyra patruller och helikopter på plats

Helt jävla sjuk!
Citera
2016-12-21, 18:18
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:

Tre repliker publicerades idag. Polisen Niklas Lindroths påstående att polisen inte alls lägger resurser på ringa narkotikabrott blir ganska komiskt med tanke på nyheten ovanför med helikopterjakten på gräsrökare.

Niklas Lindroth: Resursbristen löses inte med avkriminalisering
Lena Larsson: Den restriktiva narkotikapolitiken måste fortsätta
Alex Carlberg: Kriminalisera inte människor i onödan
Citera
2016-12-21, 18:36
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sketchen

Hmm.

Jag pratade faktiskt med en frilansjournalist om detta en gång, och hans uppfattning/åsikt var att narkotikapolitik inte hade särskilt högt nyhetsvärde. När jag tipsade honom om olika narkotikapolitiska nyheter svarade han att han själv tyckte de var intressanta, men att det inte hade tillräckligt med nyhetsvärde för att vara med i tidningen. Saker som händer utomlands anses tydligen inte vara relevanta eller intressanta "i en svensk kontext".

Jag tror att frågans nyhetsvärde underskattas, det är bara att kolla på DN Åsikt-följetången här ovanför. Går man in på DN Åsikt och skrollar ner ser man många gamla insändare som aldrig fick någon replik för att ingen brydde sig tillräckligt för att orka skriva en, men cannabisartikeln fick 3 repliker på en dag. Det måste ju ändå tyda någonstans på att det här är en fråga som folk tycker är intressant.
Citera
2016-12-21, 20:15
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Washington Post: One of the greatest fears about legalizing marijuana has so far failed to happen

Tungt positiva nyheter. Vad säger domedagsprofeterna nu som skrek "tänk på barnen" då? Kan det här ens berättas i svensk media? Talande grafik från the Post:
Före och efter legaliseringen 2013
.................................................. ..............................................
Citat:

Ja det var frågan som Expressen borde ha ställt men jag förlåter expressen, dom tror kanske tom att deras läsare kan tänka själva. Polisen blir upprörda när någon smiter oavsett varför och det finns en logik i det men nån jävla gräns får det väl vara? Helikopterjakt och blåljus! Styrkan på insatsen måste vara proportionerlig gentemot det misstänkta brottet. Att skylla på "händelsefattig dag" är mer än patetiskt, polisen är inte på jobbet för att "ha nåt att göra".
.................................................. ................................................
Lena Larsson, som debatterade på DN åsikt och organisationen AMD presenteras av Magnus Callmyr så här: Anhöriga mot droger borde byta namn
Senast redigerad av Mollip 2016-12-21 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in