Citat:
Ursprungligen postat av
WeedWhacker
Kan bli svårt att vinna något på det. Allt över 0.2 thc är inte industrihampa eller relaterat till det på något vis. Allt enligt praxis.
Tyvärr.
Men i 2 HD domar, så säger man det inte spelar roll vilken halt det är, så länge det är av en godkänd industrihampastrain.
Då dessa är undantagna ifrån narkotikalagstiftningen.
Men sen har vi LMV som pratar om beredningar och att dessa är olagliga oavsett vad det kommer ifrån, som också har ett prejudikat.
Sen vet jag det finns en sort som mycket väl kan kliva över dessa 0,2% och att den strainen som klarar vårt klimat har varit ifrågasatt och förbjuden stundtals som jag förstått det.
just att den har visat sig gå över, antar det är därför man kräver att blom måste vara minst 10dagar innan man kan skörda(eller vad det nu var innan man fick skörda).
Edit:
"...
men eftersom han under rättegången sa att han tänkte fortsätta att både använda och sälja cannabis blir straffet fängelse."
Inte speciellt bright och säga till tingsrätten att jag kommer skita i er och fortsätta och sälja.
Den informationen i sig, kan man ju inte uppnå nått att berätta i tingsrätt, eller?