2016-12-21, 17:26
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nej, frågan är om det behövs?! Du talar ju engelska, dina meriter gäller även där.
Även så om människan är där för att söka asyl och saknar utbildning. Ja, i det fallet anordnas språkkurser. Ni har ju egna skolor där.. Visste du inte det? Ni umgås eller varken anpassar er i tex Dubai. Ni har egna områden och klubbar. Får araber också ha sina egna skolor i Sverige?
Men jag pratar om invandringen och inte bara asyl.

Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Vad menar du med att det anordnas språkkurser om människor är där för att söka asyl? Är det något du kan ange källa på? Jag kan ange källa på att de inte tagit emot en enda flykting från Syrien. Tror du att de skulle ta emot krigsflyktingar från Europa när de inte gör det från länder i samma region?

Vad menar du med egna skolor? Det finns inga svenska skolor i Dubai. Det finns möjlighet att få undervisning i svenska osv. på andra sätt.

Varför pratar du om invandring och inte om asyl i en tråd som har titeln "Om ni var flyktingar"?

Källa: https://www.amnesty.org/en/latest/news/2014/12/facts-figures-syria-refugee-crisis-international-resettlement/
Källa: http://www.familyindubai.se/empty_109.html

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Herregud kära vän! Vet du hur många miljoner Afghaner som bor i Iran? Flyktingar? Gissa?
Visst tar området emot Syrier också, 6000 bor i Isfahan, en historisk stad. Från Pakistan.. Turkiet har också många..

Det är inte så att man går viftar med att "hallå, vi tar emot människor".. Vad är det för löjligheter..Det är klart att man skulle ta emot svenskar om det skulle vara så att något skulle hända där.. Det skulle bara vara trevligt..
Min kära vän som vanligt gissar du, vänder diskussionen i en riktning som du tycker passar dig och anger aldrig källa.

Afghaner i Iran? Jag svarade på ett inlägg av dig där du nämnde Dubai. Då förmodade jag att du menade Dubai, Förenade Arabemiraten, och inte Dubai, Iran. Jag hävdade att Förenade Arabemiraten hade taget emot exakt noll flyktingar från Syrien. Som bevis länkade jag till Amnesty. Du svarar med en gåta "Vet du hur många miljoner Afghaner som bor i Iran?". Känns inte som vi diskuterar samma ämne.

Men som svar på din gåta så uppskattningsvis mellan 950 000 och 3 miljoner.

Och även i den sista meningen går våra tyckanden isär, nej det skulle inte alls vara trevligt med ett krig i Sverige som tvingade människor att fly. Men man kan tydligen tycka olika om den saken.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Afghans_in_Iran
Citera
2016-12-21, 17:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wutangforever
Hej, placerade denna i filosofi men om Mod vill flytta är det varsågod.

När man läser runt på Flashback hittar man väldigt mycket främlingsfientlighet, vissa av den milda formen men andra av en extrem rasism. Många personer som totalvägrar att prata med flyktingar, och avskyr allt som har med invandring o göra. Vi har väldig tur att vi är födda just där vi är födda, i Sverige där vi har det väldigt bra.

Då ställer jag frågan, om ni var i samma situation som flyktingarna som flyr från krig och elände, hade inte ni gjort exakt samma sak som dom gjort. Hade inte ni också gjort allting för att försörja er familj, (tex tiggeri). Hade inte ni velat bli behandlade på ett Humant sätt, och inte bli bemötna av rasism och trakasserier varje dag?

(Med flyktingarna menar jag de som sköter sig, som kommer hit och vill starta upp ett nytt liv här så fort som möjligt, inte dom som missköter sig.)
Vilka flyktingar är det du pratar om? Är det de desertörer som lämnat kvar sina fruar och barn i hemlandet som du påstår har flytt från krig och elände?

Min inställning är att de borde skickas hem omgående. Det finns inget för dem här och deras fruar och barn behöver dem. Dessutom borde de kunna bidra mer i sina hemländer än här i Sverige, med tanke på att de mest går på bidrag och ställer till med jävelskap.
Citera
2016-12-21, 18:00
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Om det bleve krig och elände i Sverige skulle jag och andra svenskar förmodligen fly till närmsta grannland. Möjligtvis till England, USA eller Kanada. Inte till Saudiarabien, Indien, Kuwait eller nåt annat land på andra sidan jorden där man är så främmande från hur jag är att det knappt går att beskriva.

Förmodligen skulle ganska få av oss svenskar resa genom tio till tjugo säkra länder, kasta bort våra pass och sedan påstå att vi hals över huvud lämnade eländet och nästa dag dök upp i Thailand, Kina eller Japan.

Det är säkert också så att att myckiet få av oss svenskar genast i det nya landet skulle börja ställa krav på att få gratis sjukvård, få ta del av pensionsystemet som vi aldrig någonsin betalat ett öre till, som galningar gapa om att våra barn ska få gå skolor där man bara pratar svenska eller anmäla alla i det andra landet för rasism bara för att de är annat än svenskar.

Jag håller det också för otroligt att vi svenskar i till exempel Saudi Arabien eller Israel skulle kalla saudierna och judarna rasister och att deras identitet och nationalitet egentligen bara är fjantiga konstruktioner som man kan hånskratta åt. Inte heller skulle vi svenskar kräva att ses som judar eller saudier och ha bättre rätt till dessa länder, vare sig i Saudi Arabien eller Israel. Inte i Kina eller Indien för den delen heller. Inte i Thailand eller i Japan heller.

Inte heller skulle vi visa öppet förakt gentemot något av dessa länder deras folk genom att ständigt klaga på att vi inte fick datorer, stora lägenheter, mobiltelefoner och inte får göra som vi vill med dessa länders kvinnor.

Och skulle någon svensk bete sig så som jag beskrivit ovan att vi förmodligen inte skulle bete oss, skulle 99 av 100 svenskar genast ställa sig upp och fördöma det beteendet. Vi skulle inte anmäla saudierna, japanerna och israelerna eller thailändarna för rasism till dessa länders diskrimineringsombudsmän och kräva skadestånd därför att värdlandet kränkt oss svenskar.

Om du anser att jag svensk är främlingfientlig och rasist i mitt eget land Sverige, då är jag en stolt rasistisk främlingsfientlg efterbliven svensk med sex tår och skelande ögon och snoret rinnande okontrollerat, precis som alla andra skulle vara främlingsfientliga rasister i sina egna länder, till och med jävligt många av de så kallade flyktingarna som kommit hit de senaste decennierna skulle vara främlingsfientliga rasister i sina egna hemländer, finge främlingarna i sina egna länder utstå vad jag svensk tvingas utstå i mitt eget land.

God Jul på dig, svenskhatare.
Citera
2016-12-21, 18:03
Avslutad
Hade jag flytt själv, eller i flock, då?
Flyr man ensam, så hade man säkert varit rätt liten och vilsen i det nya hemlandet.
Hade jag flytt i flock, så hade jag känt mig tryggare och starkare.
Men oavsett, så hade jag skämts ögonen ur mig, om jag klagade på det, det nya hemlandet erbjöd mig i hjälp (om det nu, mot förmodan, skulle erbjudas någon sådan). Jag hade även vägrat att ta emot ev. bidrag, då jag hade sett till att mina pengar inte var tutto finito så fort jag klev över gränsen. De som kommer nu, till Sverige, måste vara urusla ekonomer.
Senast redigerad av Pripps3.5 2016-12-21 kl. 18:09.
Citera
2016-12-21, 18:19
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Min kära vän som vanligt gissar du, vänder diskussionen i en riktning som du tycker passar dig och anger aldrig källa.

Afghaner i Iran? Jag svarade på ett inlägg av dig där du nämnde Dubai. Då förmodade jag att du menade Dubai, Förenade Arabemiraten, och inte Dubai, Iran. Jag hävdade att Förenade Arabemiraten hade taget emot exakt noll flyktingar från Syrien. Som bevis länkade jag till Amnesty. Du svarar med en gåta "Vet du hur många miljoner Afghaner som bor i Iran?". Känns inte som vi diskuterar samma ämne.

Men som svar på din gåta så uppskattningsvis mellan 950 000 och 3 miljoner.

Och även i den sista meningen går våra tyckanden isär, nej det skulle inte alls vara trevligt med ett krig i Sverige som tvingade människor att fly. Men man kan tydligen tycka olika om den saken.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Afghans_in_Iran

Dina siffror e officiella sen bor det skitmånga illegala invandrare i Iran. O kolla, många irakier. Sen hörru, putteländer som UAE e bara migranter källa:
http://www.migrationpolicy.org/article/labor-migration-united-arab-emirates-challenges-and-responses
Citat:
UAE had the fifth-largest international migrant stock in the world with 7.8 million migrants (out of a total population of 9.2 million), according to United Nations (UN) estimates.

Shit asså majoriteten i landet e invandrare.

Sen kolla, jag gillar dig
Citera
2016-12-21, 18:26
Medlem
Jo, men jag hade inte åkt med familjen till ett MENA land eller Afrika. Icke !
Jag hade åkt till ett annat Europiskt land. Då får bidragen och bostäderna vara lägre eller av sämre kvalitet. Jag vill kunna se kyrkor, leva med min kultur och grannarna lika så och inte mötas av tjafs där div olika landsmän eller länder i närheten av mitt land skämmer ut sig totalt.
Citera
2016-12-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hade jag flytt själv, eller i flock, då?
Flyr man ensam, så hade man säkert varit rätt liten och vilsen i det nya hemlandet.
Hade jag flytt i flock, så hade jag känt mig tryggare och starkare.
Men oavsett, så hade jag skämts ögonen ur mig, om jag klagade på det, det nya hemlandet erbjöd mig i hjälp (om det nu, mot förmodan, skulle erbjudas någon sådan). Jag hade även vägrat att ta emot ev. bidrag, då jag hade sett till att mina pengar inte var tutto finito så fort jag klev över gränsen. De som kommer nu, till Sverige, måste vara urusla ekonomer.

Nja, dem tänker ut ifrån sin valuta. Det gör du också om du drar iväg till ett annat land, vad ligger kronan i för värde just nu.
Citera
2016-12-21, 18:51
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Dina siffror e officiella sen bor det skitmånga illegala invandrare i Iran. O kolla, många irakier. Sen hörru, putteländer som UAE e bara migranter källa:
http://www.migrationpolicy.org/article/labor-migration-united-arab-emirates-challenges-and-responses

Shit asså majoriteten i landet e invandrare.

Sen kolla, jag gillar dig
Jo jag förstår att det bara är en uppskattning.

Ja Förenade Arab Emiraten har många invandrare men det är arbetskraftsinvandring inte flyktingar.
"Native Emiratis are outnumbered in their own country by a ratio of nine to one. ".

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Expatriates_in_the_United_Arab_Emirates

Citera
2016-12-21, 19:40
Medlem
Tre ämnen som du verkar helt frånvarande ifrån, som jag tycker du bör bemöta i din trådstart iaf.

Vad är, i din mening, det som gör en nation till en väl fungerande nation?
I min mening är det folkgemenskap, detta får man lättast genom ett så pass etniskt homogent samhälle som möjligt. Alltså, mångkultur innebär splittring och segregering, det behöver inte vara så men i alla exempel på våran planet av mångkultur så blir det splittrat och segregerat, oavsett om skillnaderna är kulturella, etniska eller religiösa (shia vs sunni t.ex.). Varför? är en relativt bra fråga, enligt mig beror det på att människor grupperar sig överlag, framförallt männen då det ligger i deras biologi, oavsett etnicitet. Det vore helt enkelt i teorin möjligt att skapa ett lika välfungerande samhälle med mångkultur, men nu är vi människor, inte änglar, snarare djävulens bundsförvanter.

Varför flyr dessa människor, har du någon aning?
Världen är en hemsk plats redan från början, 95% av jordens befolkning skulle högst troligen vilja bo i Sverige med det en flykting erbjuds. Hur som, anledningen att dessa människor flyr från mellanöstern är ju uppenbar, en och samma krigsallians har startat krig efter krig i det området. NATO/USA, man börjar i Irak där man störtar en "hemsk diktator", lämnar landet helt splittrat och ger grogrund för IS. Gör man något åt IS? Nope, istället går man på nästa "hemska diktator" i Libyen. IS tar över därefter också, gör man något åt det denna gång? Nej, man kör på nästa, Syrien, tacka gudarna för att Ryssland hjälper till där.
Så efter att ha förstört två länder helt och hållet, grundat/skördat motståndet för världens största terrororganisation som begår hemska handlingar och uppmanar folkmord så väljer man alltså inte att åtgärda det, utan fortsätta förstöra fungerande länder i närområdet? C'mon..
Tilläggas bör också att NATO-landet Turkiet köper olja utav IS, tror du USA inte är medvetna om det? Tror du USA tillåter det utan en vinst i det?

Till din frågeställning, nej, jag hade verkligen inte flytt, lämnat mitt folk, land, systrar, föräldrar, barn i ett brinnande helvete. Jag hade, likt nordbor gjort i historien, slagits för mitt land och dött vid svärdet. Vad hade hänt om majoriteten av finnar flytt vinterkriget?
Att majoriteten av de som kommer hit är just män i krigsför ålder gör det hela bara mer ironiskt och uppenbart vad agendan är.

Majoriteten av världens befolkning har under planetens existens levt i misär som krig, svält, förtryck etc. Men just år 2000 fick alla för sig att packa sina väskor och komma till norden? Som Ungerns president sa, dessa flyktingströmmar är orkestrerade för att destabilisera Europa.
Tilläggas kan ju också göras att vi senaste 10 åren tagit emot över en miljon flyktingar. Det är över 10% av våran befolkning på 10 år (de flesta män..). Eftersom att svart är en mer dominant färg än vit, hur tror du det ser ut om det fortskrider likt detta om 100 år?
Min uppskattning, vilket inte krävs en raketforskare för att lista ut, är att det etniskt svenska folket knappt existerar då, dvs. det är ett folkmord som sker.

Ett långt svar på varför de flesta inte vill se så mycket invandrare här, hoppas du kan bemöta det.
Citera
2016-12-21, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nja, dem tänker ut ifrån sin valuta. Det gör du också om du drar iväg till ett annat land, vad ligger kronan i för värde just nu.

Jaha? Förstår inte hur du menar.
Oavsett valuta, så är det väl rätt märkligt att precis varenda öre man har, är slut så fort man sätter foten i sitt nya hemland. Jag är uppriktigt intresserad. Kollar ingen vad de har för egna medel, innan man pyntar ut bidrag? Det görs ju med svenskar som söker bidrag, man får redovisa hela sin ekonomi 3 månader bakåt i tiden. Borde vara samma lika, för de som kommer nu. Eller?
Citera
2016-12-21, 19:56
Medlem
Klemos avatar
Om det var så i Sverige att jag var tvungen att fly till Kanada så hade jag gjort allt för att skaffa ett jobb och anpassa mig till deras lagar och samhälle. Inte hade jag åkt dit och förväntat mig att dem ska resa byggnader pga min religion och privilegieras över deras egna medborgare. Religiösa idioter har inget i Sverige att göra.
Hade jag pengar över så hade jag kunnat skänka, men jag har det fan inte så bra att jag kan spendera mina hårt intjänade pengar på andra som varken uppskattar anledningen till att jag betalar dessa groteskt höga skatter och vad jag förväntar mig i retur. Inte fan betalar jag skatt för att jag vill hjälpa dessa idioter som inte respekterar sverige för vad det och mina föräldrar har byggt i många hundratals år. Jävla skit är vad detta samhälle är på väg att bli.
Citera
2016-12-21, 20:27
Medlem
ZcD475s avatar
Jag skulle inte fly från första början.
Sedan kan det diskuteras om vi svenskar skulle få massiva bidrag och andra fördelar om vi flydde till ett valfritt MENA-land..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in