2016-12-21, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Vad menar du med att det anordnas språkkurser om människor är där för att söka asyl? Är det något du kan ange källa på? Jag kan ange källa på att de inte tagit emot en enda flykting från Syrien. Tror du att de skulle ta emot krigsflyktingar från Europa när de inte gör det från länder i samma region?

Vad menar du med egna skolor? Det finns inga svenska skolor i Dubai. Det finns möjlighet att få undervisning i svenska osv. på andra sätt.

Varför pratar du om invandring och inte om asyl i en tråd som har titeln "Om ni var flyktingar"?

Källa: https://www.amnesty.org/en/latest/news/2014/12/facts-figures-syria-refugee-crisis-international-resettlement/
Källa: http://www.familyindubai.se/empty_109.html

Herregud kära vän! Vet du hur många miljoner Afghaner som bor i Iran? Flyktingar? Gissa?
Visst tar området emot Syrier också, 6000 bor i Isfahan, en historisk stad. Från Pakistan.. Turkiet har också många..

Det är inte så att man går viftar med att "hallå, vi tar emot människor".. Vad är det för löjligheter..Det är klart att man skulle ta emot svenskar om det skulle vara så att något skulle hända där.. Det skulle bara vara trevligt..
Citera
2016-12-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Vart finns dom ?

Undrar jag med. Korkad jävla trådstart. Bara för man hade "turen" att födas här betyder det att man ska vilja och förtjänar att få sitt land neddraget i fördärvet, bara för vissa var mindre lyckligt lottade eller? Alla mohammeds har sig själva att skylla med sin korkade religion. Men ta hit dem och alla deras seder, det blir nog bra. Finns väl ingen chans är sveriges standard försämras med dessa människor?
Citera
2016-12-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrkaffekopp
Undrar jag med. Korkad jävla trådstart. Bara för man hade "turen" att födas här betyder det att man ska vilja och förtjänar att få sitt land neddraget i fördärvet, bara för vissa var mindre lyckligt lottade eller? Alla mohammeds har sig själva att skylla med sin korkade religion. Men ta hit dem och alla deras seder, det blir nog bra. Finns väl ingen chans är sveriges standard försämras med dessa människor?
Det har ingenting med religion att göra.. krig handlar om konspirationer.. När vissa idioter konspirerar tillräckligt mycket går allt över till handlingar. Skräck och hat frisätts och i en liknande miljö gäller det bara att gömma sig.
Citera
2016-12-21, 16:17
Medlem
Jag hade nog börjat tagit av duken på huvudet och sen försöka rätta mig åt sverige regler inte leva kvar i sin islamiska bubbla.
Citera
2016-12-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrig
Jag hade nog börjat tagit av duken på huvudet och sen försöka rätta mig åt sverige regler inte leva kvar i sin islamiska bubbla.
Svårt! Hade du verkligen kunnat göra samma sak om du var en flykting?
Det hade du inte! Alla är inte västerlänningar Herrig. Hade du åsidosatt svenska värderingar, lätt att säga ja, men hade du det?
Citera
2016-12-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Svårt! Hade du verkligen kunnat göra samma sak om du var en flykting?
Det hade du inte! Alla är inte västerlänningar Herrig. Hade du åsidosatt svenska värderingar, lätt att säga ja, men hade du det?
Man måste försöka rätta sig om man ska kunna leva i sverige.
Citera
2016-12-21, 16:35
Medlem
Jag skulle sittstrejka på en buss i förenade arabemiraten för att hotellrummet inte lever upp till mina förväntningar.
Citera
Bannlyst
Hade aldrig flytt.
Flyktingar är fega kräk och nästan alla är kriminella.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det har ingenting med religion att göra.. krig handlar om konspirationer.. När vissa idioter konspirerar tillräckligt mycket går allt över till handlingar. Skräck och hat frisätts och i en liknande miljö gäller det bara att gömma sig.

När det gäller islam har det en hel del med religion att göra, och som grädde på moset har vi klankulturen. Muhammed var en krigare och islam är en religion där krig och våld mot oliktänkande är integrerat. Brott mot otrogna är inget riktigt brott o.s.v.Om det är viktigare att skydda klanens medlemmar än att lagföra brottslingar, om jag inte kan acceptera att ha en överordnad som tillhör en annan klan, eller än värre är kvinna, då är det omöjligt att bygga ett stabilt och rättvist samhälle.
Citera
2016-12-21, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wutangforever
Hej, placerade denna i filosofi men om Mod vill flytta är det varsågod.

När man läser runt på Flashback hittar man väldigt mycket främlingsfientlighet, vissa av den milda formen men andra av en extrem rasism. Många personer som totalvägrar att prata med flyktingar, och avskyr allt som har med invandring o göra. Vi har väldig tur att vi är födda just där vi är födda, i Sverige där vi har det väldigt bra.

Då ställer jag frågan, om ni var i samma situation som flyktingarna som flyr från krig och elände, hade inte ni gjort exakt samma sak som dom gjort. Hade inte ni också gjort allting för att försörja er familj, (tex tiggeri). Hade inte ni velat bli behandlade på ett Humant sätt, och inte bli bemötna av rasism och trakasserier varje dag?

(Med flyktingarna menar jag de som sköter sig, som kommer hit och vill starta upp ett nytt liv här så fort som möjligt, inte dom som missköter sig.)

Eftersom du la tråden i filosofidelen så får du en "filosofisk" fråga:

Du säger att det handlar om tur. Om du menar detta bokstavligt så har jag en motfråga: När ägde lotteriet rum?

Rimligen måste du anamma ett slags idé om själavandring för att detta skall bli begripligt.

För om vi haft tur att födas där vi föds - eller otur - eller vad som helst så måste subjektet ha existerat innan födelsen så som vi vanligtvis tänker oss den för annars finns det inte någon - inget jag - som kan ha denna tur eller otur.

Kanske menar du bara att vi borde känna ett slags tacksamhet för att vi befinner oss där vi befinner oss. Men det är en annan fråga och den tacksamheten skall du i tanken rikta till alla de miljoner som föregått oss i detta land, alla svenskars förfäder.
Citera
2016-12-21, 16:51
Avstängd
Vad är det som hindrar att man idag lever och har det bra i Afghanistan, Mellanöstern och Nordafrika? Blekfeta svenska män? USA? Ryssland? Israel?
Citera
2016-12-21, 17:13
Medlem
Psykologen.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vad är det som hindrar att man idag lever och har det bra i Afghanistan, Mellanöstern och Nordafrika? Blekfeta svenska män? USA? Ryssland? Israel?
Är det inte uppenbart? Jag kan lista en viktig faktor som lyder såhär.
Statsskick starkt influerat av religiösa skrifter, alla håller inte med om dessa värderingar vilket gör att det ständigt blir debatt över vem som är en "riktig" muslim eller inte. Islam har aldrig varit med om en reformism så många av tolkningarna ligger på en väldigt primitiv nivå.
Så att förvänta sig att IQ- siffran höjs med massinvandringen, ja då kanske man är lite fel ute. Det är dock de långsiktiga effekterna som är viktiga, IQ nivån på folk höjs i regel väldigt snabbt med rätt näring och intellektuell stimulering. Trots att en majoritet av flyktingarna inte är hjärnforskare så finns det faktiskt en del av dem som är både intelligenta och kritiserande av sin egen religion, ofta inte så hårt att de väljer att utesluta religionen ur deras liv men nog med kritiserande för att förespråka en hälsosammare tolkning av Koranen, precis som många i västvärlden har om Bibeln.

Detta är en början. Det som är slutmålet för vår civilisation är givetvis att helt och hållet låta religionen dö ut. Att det kommer hit ett flertal destruktiva beteenden till resultat utav ett krig i ett land byggt på destruktiva ideér, ja.. det säger väl sig självt?

Sverige gör med andra ord inte fel som tar hit flyktingar, politikerna gör dock fel som inte vågar stå upp för de enorma svagheter som finns i de skrifter som många av muslimernas kultur från början härstammar ifrån. Skolorna är alldeles för snälla mot religion i allmänhet, i alla fall vad jag upplevde för bara ca 4-5 år sen i gymnasiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in