Citat:
Ursprungligen postat av
wutangforever
Hej, placerade denna i filosofi men om Mod vill flytta är det varsågod.
När man läser runt på Flashback hittar man väldigt mycket främlingsfientlighet, vissa av den milda formen men andra av en extrem rasism. Många personer som totalvägrar att prata med flyktingar, och avskyr allt som har med invandring o göra. Vi har väldig tur att vi är födda just där vi är födda, i Sverige där vi har det väldigt bra.
Då ställer jag frågan, om ni var i samma situation som flyktingarna som flyr från krig och elände, hade inte ni gjort exakt samma sak som dom gjort. Hade inte ni också gjort allting för att försörja er familj, (tex tiggeri). Hade inte ni velat bli behandlade på ett Humant sätt, och inte bli bemötna av rasism och trakasserier varje dag?
(Med flyktingarna menar jag de som sköter sig, som kommer hit och vill starta upp ett nytt liv här så fort som möjligt, inte dom som missköter sig.)
De blir humant bemötta i vårt land.
Bara det att de tas emot och blir försörjda av oss alla är en human gest.
Och det du påstår att de bemöts av varje dag är något du "tror" att är sant.
Åk till övriga delen av världen och du kommer att bli sedd som en invandrare.
Några kommer att acceptera dig och några kommer att titta snett på dig eller se dig som en avart.
Normalt alltså.
Ja jag skulle för det första respektera folket och dess lagar och regler om jag vore flykting.
Jag skulle vara tacksam för att folket ger mig möjlighet att överleva.
Om jag nu vore en riktig flykting med andra ord.
Jag skulle definitivt inte ställa krav på krav heller.
Gnälla över vart jag fick bo, osv.
Definitivt inte göra brott i landet.