2016-12-20, 10:10
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
.... Vad sa ÅW till HF, som fick honom att knipa käft inför domstolen?...
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
.... vad Åsa sagt till Helge eller nå'n annan är ju svårt att som utomstående veta...... vad Helge sagt till media finns ju f.ö. nedskrivet på hans hemsida...
Av Helges hemsida förstår man att han inte har något att dölja för egen del och han är angelägen om att församlingen ska leva vidare så att sanningen kan tros med tiden bli uppenbar för alla.
En sann ledare och man tar ansvar för inte bara vad han sagt utan också för hur han blivit uppfattad även om underlydande fattat tvärtom mot avsett. Helge har påtagit sig ansvaret för sina kryptiska uttalanden men inte att mord varit avsikten. Om Åsa nu måste tro att Helge varit ensam ansvarig för händelserna för att själv kunna fortsätta verksamheten så är det inget att bråka om. De verkliga anstiftarna kan inte döljas längre än vad Gud vill.
Anonyma SMS och vapeninstruktioner till Sara har bestämt kommit från andra i eller utanför församlingen. Varför saken aldrig utreddes närmare kan man undra.
Citera
2016-12-20, 18:24
Medlem
binocularss avatar
Hållhakar, hållhakar... Det verkar som om det mer än något annat är kittet i allt från kriminella gäng till frikyrkoförsamlingar (stryk det som önskas) och här behövs varken Illuminati, Paul McCartneys eventuella bortgång i en motorcykelolycka, Michael Jacksons fejkade död eller annat från bibblans mysterie- och konspirationshyllor för att man ska kunna föreställa sig att den numera internerade frikyrkopastorn kan ha en hemlighet eller flera som Den Högheliga kunde vrida om örat på honom med utifall han ens drömde om att berätta mer än det som gjorde honom till ... nåja... mellananstiftare.

Han har enligt egen utsago tagit emot sms som har vidarebefordrats, och då blir naturligtvis frågan vem som är den ursprunglige avsändaren. Det är mer sannolikt att utgå ifrån att det är någon i högsta, högsta ledningen - och då avses inte landets ledning utan Knutby Filadelfias plogspets, på det att ingen ska frestas gå långa omvägar för att söka poänger som inte är några poänger.

Man ska inte krångla till det i onödan.

Den insnävade utredningen hade mindre med Konstapel Kortkorts föga jämställda dolda agenda att göra; det handlade om den ack så vanliga kompetensbristen i kombination med att man hade en mer än villig gärningsman/kvinna och helt saknade förståelse för hur en sekt är uppbyggd och fungerar. Lägg därtill tidspress och trycket från media och receptet på ett fiasko är fullständigt. Bara att blanda och låta puttra på medelstark värme, som valfri tv-kock skulle uttrycka det.

"Ju fler kockar, desto sämre soppa" brukar det heta. Här handlar det i stället om ett underskott i köket, otåliga restauranggäster, viktiga råvarors uteblivande och fantasilöshet hos kökschefen - som mest till vardags sysslar med snabbmat och nu stod inför något inom kriminologin och psykologin föga beskrivet fenomen ehuru verkliga tragedier i form av Waco, Jonestown och Mansongruppen kan inhämtas från valfri bokhylla (ej mysterieavdelningen, då verkligheten är sig själv nog).
Citera
2016-12-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av binoculars
Hållhakar, hållhakar... Det verkar som om det mer än något annat är kittet i allt från kriminella gäng till frikyrkoförsamlingar (stryk det som önskas)
...och en fantastisk gemenskap, om man är lydig.

Ganska svårt för sökande, vilsna människor att stå emot då
Citera
2016-12-20, 23:54
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Av Helges hemsida förstår man att han inte har något att dölja för egen del och han är angelägen om att församlingen ska leva vidare så att sanningen kan tros med tiden bli uppenbar för alla.
En sann ledare och man tar ansvar för inte bara vad han sagt utan också för hur han blivit uppfattad även om underlydande fattat tvärtom mot avsett. Helge har påtagit sig ansvaret för sina kryptiska uttalanden men inte att mord varit avsikten. Om Åsa nu måste tro att Helge varit ensam ansvarig för händelserna för att själv kunna fortsätta verksamheten så är det inget att bråka om. De verkliga anstiftarna kan inte döljas längre än vad Gud vill.
Anonyma SMS och vapeninstruktioner till Sara har bestämt kommit från andra i eller utanför församlingen. Varför saken aldrig utreddes närmare kan man undra.

Nej, anonyma sms har kommit FRÅN HELGE. Vem f'n är du? Helge själv? Herregud alltså.
Citera
2016-12-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebel
Nej, anonyma sms har kommit FRÅN HELGE. Vem f'n är du? Helge själv? Herregud alltså.
Nja...
Det är nog fastställt att de sms som Sara fick av HF var vidarebefordrade, från Gud.., trodde hon
Citera
2016-12-21, 00:39
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA2.0
Nja...
Det är nog fastställt att de sms som Sara fick av HF var vidarebefordrade, från Gud.., trodde hon

Det där låter som mumbojumbo.

Alltså edit: jag får känslan av att flera personer härinne på allvar tror att Helge var oskyldig alt. på riktigt tror att det VAR gud som smsade Sara. Vad går ni på?
Senast redigerad av Zebel 2016-12-21 kl. 00:42.
Citera
2016-12-21, 14:12
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av binoculars
Hållhakar, hållhakar....
Han har enligt egen utsago tagit emot sms som har vidarebefordrats, och då blir naturligtvis frågan vem som är den ursprunglige avsändaren. Det är mer sannolikt att utgå ifrån att det är någon i högsta, högsta ledningen - och då avses inte landets ledning utan Knutby Filadelfias plogspets,....|
Jag har fått veta åtskilligt som tyder på att främmande makt läs NATO i konspiration med globala finans och hemligtjänster har haft hållhakar på svenska riksmedia och myndigheter.
Sedan gammalt har Uppland varit speciellt forskningsfält för psykosociala experiment. Knutby är ett typfall där en pastor KiWi misslyckades hålla en istället alltmer avsomnande församling under kontroll. Då får han hjälp av en frisk fläkt som Åsa men så kommer också Helge in i bilden och KiWi kan känna sig ännu mera misslyckad.
KiWi kan anförtro sig åt sina kompisar inom polis och brandkår. Dessa i sin tur har kompisar från Säpo. Brödraskapen håller sedan ihop och skapar intriger för att hjälpa KiWi. När sedan den absolut hjärntvättade Sara dyker upp i rollen som både honungsfälla och utmaning för Helge så måste krävas en övermänsklig förmåga att genomskåda vilka som står bakom hennes märkliga beteende.
Inte förrän man kunnat se denna videofilm där Sara visar sin enastående skådespelartalang kan man förstå vilken demonregissör som står bakom och får henne till att agera och säga exakt som man vill utan att behöva säga ett ord. I hennes bakhuvud spökar fortfarande 500 SMS som ingen vill veta av är typiskt intrigerande av hemliga centralmaktens vanföreställningar och önsketänkande. https://www.youtube.com/watch?v=M_fssHbWMh0
Citera
2016-12-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebel
Det där låter som mumbojumbo.

Alltså edit: jag får känslan av att flera personer härinne på allvar tror att Helge var oskyldig alt. på riktigt tror att det VAR gud som smsade Sara. Vad går ni på?
Helge är skyldig för medverkan till mord och mordförsök. Dessutom är han tyvärr inte dömd för mordet på sin första fru pga. polisens inkompetens. Så Helge sitter bra där han sitter.

Problemet med knutbydramat är att flera var inblandade men slapp gransning och åtal.
Citera
2016-12-22, 18:27
Medlem
Godkväll!
Naturligtvis är inte Helge oskyldig, människor sitter inte där han sitter under så lång tid utan anledning!
Men: Någonting har ÅW sagt-hotat Helge med, så att han inte vågade släppa 100% under rättegången!
Om jag har kännedom om detta?!
Då är det ingenting jag får/kan yppa här!
Men jag frågar: Är det någon på tråden som tror sig veta något?
Då kan ni skicka personligt meddelande till mig!
Däremot om polisen tar reda på mig o ställer frågan, svarar jag naturligtvis!
Så vill jag önska alla på tråden EN RIKTIGT GOD JUL
Nedslepp.
Citera
2016-12-23, 00:32
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
.....Naturligtvis är inte Helge oskyldig, människor sitter inte där han sitter under så lång tid utan anledning!
Men: Någonting har ÅW sagt-hotat Helge med, så att han inte vågade släppa 100% under rättegången!......
Helge är ett typiskt offer för det hemliga intrigmakeri opinions och mediastyret särskilt ägnar sig åt. Eftersom polis och rättsväsende varit bortgjorda från början är det ingen sedan som vågar ställa ens de mest självklara frågorna för en vidare utredning.
Journalisterna jag träffade dagligen på jobbet tv4 visade sig särskilt rädda i det här fallet. Av en slump råkade jag ändå upptäcka Helges hemsida. Jag förstod hans ärliga uppsåt och hur han tänkte men samtidigt inte kunde ha en aning om vilka sataniska intressen som var överordnade. Med vilka medel som helst måste man få församlingen åter under KiWi kontroll. Hur man inför rätten sedan skulle spela ut Åsa och Helge mot varandra var också typiskt hemligmaktens förfarande. Dock nu först verkar man vara helt i mål.
Jag gick direkt upp till de ansvariga för den då påbörjade dokumentären "Vägen hem" och visade vad jag upptäckt. Den besvärade uppsyn jag möttes av då jag kunnat ge en mer trolig förklaring till Helges försvarsattityd bekräftade mina farhågor. Sedan har bara alltmer visat sig som inte ens jag kunnat föreställa mig.
Förnekelserna som fortsatt i den här tråden med samma proffs bakom tiotalet enfrågedebattörer talar i övrigt för sig självt som jag förstått.
Citera
2016-12-23, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Jag har fått veta åtskilligt som tyder på att främmande makt läs NATO i konspiration med globala finans och hemligtjänster har haft hållhakar på svenska riksmedia och myndigheter.
Sedan gammalt har Uppland varit speciellt forskningsfält för psykosociala experiment. Knutby är ett typfall där en pastor KiWi misslyckades hålla en istället alltmer avsomnande församling under kontroll. Då får han hjälp av en frisk fläkt som Åsa men så kommer också Helge in i bilden och KiWi kan känna sig ännu mera misslyckad.
KiWi kan anförtro sig åt sina kompisar inom polis och brandkår. Dessa i sin tur har kompisar från Säpo. Brödraskapen håller sedan ihop och skapar intriger för att hjälpa KiWi. När sedan den absolut hjärntvättade Sara dyker upp i rollen som både honungsfälla och utmaning för Helge så måste krävas en övermänsklig förmåga att genomskåda vilka som står bakom hennes märkliga beteende.
Inte förrän man kunnat se denna videofilm där Sara visar sin enastående skådespelartalang kan man förstå vilken demonregissör som står bakom och får henne till att agera och säga exakt som man vill utan att behöva säga ett ord. I hennes bakhuvud spökar fortfarande 500 SMS som ingen vill veta av är typiskt intrigerande av hemliga centralmaktens vanföreställningar och önsketänkande. https://www.youtube.com/watch?v=M_fssHbWMh0

Vad var syftet med att NATO.säpo,media,myndigheter skulle konspirera i en liten sekt i Uppland?
Vad ville man få fram i forskningen tror du?
Tror du att staten har råd med och avsätter medel för denna bevakning?
Pågår denna bevakning i dag?
Du har aldrig funderat på att dina tankar kan te sig långsökta för utomstående?
Har du klara tydliga svar,så är jag idel öra,men tyvärr så är mina förhoppningar ringa,då du mest svamlar och ej kan tala ur "skägget".
Citera
2016-12-23, 09:29
Medlem
Hej!
En springande orsak till att Knutbysekten aldrig blivit färdigutredd är: Alla händelser har ett religiöst förtecken, dom stark troende personerna som på något sätt är inblandade i denna rättsskandal vill inte yppa sina misstag/sanna upplevelser för någon utom Gud!
Skammen för dessa personer är så påtaglig att ingen förutom ovan nämnda person får veta!
Sedan påstår jag, att syndernas förlåtelse går att jämföra med sjukvårdens lex Maria/lex Sara man anmäler sitt fel o sedan händer inget!
Jag misstänker att utredare skyddas av sin kår, så att ingen förhalning ska ske i ett redan långt/krångligt ärende!
Jag blir på den här tråden kallad engångsfrågeställare, personligen får jag tacka för detta, om fler än jag tog upp enskilda frågor-händelser-företeelser, kanske viktiga saker kunde få en rättvis vändning!
Har förstått att denna tråd följs utav personer i beslutsfattande ställning i Svea rike, om det inte är så att ni får kalla fötter av det ni läser här, vore det bra om ni tog 01% av det här skrivna ordet på tråden till er!
DÅ KANSKE SANNINGEN KOM FRAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ha en bra dag önskar nedslepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in