2016-12-20, 18:35
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Har du sett den där filmen när kevin costner är psykopat? Tror du att det är vanligt att en muslim, som inte kan bygga ett hus eller hålla fred i ett land, klarar att tänka så långt?

Nix, ej sett filmen, är den sevärd?
Hur svårt är det att fatta fördelen med att ha pangen i en plastpåse?
Man behöver ju knappast ha en master i kriminalitet för å fatta det..
Citera
2016-12-20, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nu kommer ju info om att lastbilen kört runt marknaden samt vänt och kört in i folkmassan.

Är det någon som vet vad det är för byggnad i bakgrunden där lastbilen stannat? Kyrka?

finns inget att köra runt om man nu inte menar en mycket större radie runt marknade, han kan teoretiskt svängt runt från parallgatan men Harderstrasse verkar mest troligt om det var planerat. men om han körde runt och letade, ja då är det möjligt med andra gator.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, det är möjligt att jag missuppfattat den biten. Men ändå förstår jag inte. Jag har inte sett några uppgifter om att man skulle försökt få kontakt med föraren utan att lyckas. Hans fru ringde till honom klockan 16 men fick inget svar. Det är det enda jag har sett i media. Kan du länka till uppgiften att man såg "övningskörningen" strax före dådet? Om man då inte fick kontakt med föraren, varför larmade man inte? Om det nu är så att man med dagens teknik kan övervaka bilar på distans?
Det finns inga uppgifter att man noterade "övningskörningen" i realtid. Åkeriet har knappast personal till att sitta och övervaka varenda sekund av varje körning dygnet runt. Inte ens på intensivvårdsavdelningar har man en sån personaltäthet. Det är säkerligen data de kunnat plocka ut i efterhand, som visar på konstiga körmönster vid vissa tidpunkter.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Nix, ej sett filmen, är den sevärd?
Hur svårt är det att fatta fördelen med att ha pangen i en plastpåse?
Man behöver ju knappast ha en master i kriminalitet för å fatta det..

Oerhört bra film. Om det är Mr Brooks som menas.
Citera
2016-12-20, 18:38
Medlem
Citat:
Hans fru hade talat med honom redan vid kl.15 enligt uppgift men skulle höras igen när hon slutade jobba, alltså efter kl16.

Ledsen men jag har inte sparat länken, finns i tråden däremot, tror bla Batuta har länkat bara någon sida bakåt.

Frågan är väl om man har larmat eller inte, jag tycker det vore väldigt konstigt om man INTE gjort det. Det är ju bla det som övervakningssystemet är till för och alla klockor borde ringa.
Jag får känslan av att polisen inte släpper några uppgifter alls och blir inte förvånad om den gripne 23-åringen är en bricka i spelet som möjligen har viss info att delge även om han inte är direkt inblandad i dådet men det är bara mina egna gissningar såklart.

Hm. Jag är inte insatt i uppdraget som chaffisen hade. Jag menar, vart skulle han köra och när skulle han sluta jobba för dagen? Jag antar att han ändå inte skulle ha kört genom julmarknaden. Vad gäller den gripne tror jag faktiskt att han kan vara helt oskyldig. Privatpersonen som jagade honom menar att han kom ut ur lastbilens förarhytt. Enligt vad läste i alla fall. Men om han hade suttit i förarhytten hade inte kunnat undgå att ha blod på sina kläder med tanke på mängden av blod i förarhytten, enligt tyska polisen. Privatpersonen måste dessutom haft helt otrolig sinnesnärvaro i situationen som rådde om han lyckades observera att en person kom ut ur förarhytten.

Privatpersonen kan lika gärna ha tagit miste och börjat jaga en random flyende person för att bli hjälte. Eller själv varit inblandad och försökt hjälpa den riktiga GM att fly. Det skulle vara intressant att veta vem privatpersonen är.
Citera
2016-12-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GR9Px/lastbilschaufforen-lukasz-37-forsta-offret-i-berlinattacken

Okej, tack. Frågan är varför ingen brydde sig om detta. Attacken skedde flera timmar senare.
Citera
2016-12-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tror det handlar mycket också om att hela etablissemanget är panikslaget över att inte låta "de onda krafterna" (som varnat för detta i åratal) gynnas av det som hänt. Därför denna flod av motstridiga uppgifter, konstigheter och desinformation.

Merkel har själv redan fått gå ut och antyda att det kan vara någon som sökt skydd i Tyskland som är GM, hon har med all tydlighet även visat att hon inte kan skydda det tyska folket så som dom förutsätts skydda invällande radikala islamister.

Oavsett vad som händer är det Merkel som har tappat ansiktet ännu en gång. Om polisen INTE lyckas gripa GM (oavsett om det är en muslim eller inte) så skulle det verkligen spä på avsaknaden av tilltro till Merkels mångkulturella fuskbygge.
Citera
2016-12-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Ja, kusin, ägaren heter Ariel och chauffören/hans kusin Lukas/Lukasz. Hur många judiska åkerier finns det i Polen? En ren tillfällighet att GM kapar en lastbil av dito för att utföra ett attentat i Tyskland (inte Polen)? Ok, om åkeriet använde vissa symboler i logotyp eller marknadsföring kan jag förstå att de blir måltavla för ett brott likt detta ("terrorism" på FB). Eftersom jag inte är en förintelseförnekare påstår jag att det nästan inte finns några judar i Polen.

Edit:
Åkeriägarens namn står på lastbilarna.

Ser ut som du har rätt i att Ariel är jude:

http://is.4chan.org/pol/1482181807657.jpg

Att det är en judisk chaufför som dödas och kör en lastbil ägt av en judisk åkeri, behöver som du skriver inte vara en tillfällighet. Men, kanske bara en slump.
Citera
2016-12-20, 18:44
Medlem
Citat:
Okej, tack. Frågan är varför ingen brydde sig om detta. Attacken skedde flera timmar senare.
Jag antar att man sett det på GPS-systemet efteråt och inte att man märkte det precis då!
Citera
Medlem
Citat:
Hm. Jag är inte insatt i uppdraget som chaffisen hade. Jag menar, vart skulle han köra och när skulle han sluta jobba för dagen? Jag antar att han ändå inte skulle ha kört genom julmarknaden. Vad gäller den gripne tror jag faktiskt att han kan vara helt oskyldig. Privatpersonen som jagade honom menar att han kom ut ur lastbilens förarhytt. Enligt vad läste i alla fall. Men om han hade suttit i förarhytten hade inte kunnat undgå att ha blod på sina kläder med tanke på mängden av blod i förarhytten, enligt tyska polisen. Privatpersonen måste dessutom haft helt otrolig sinnesnärvaro i situationen som rådde om han lyckades observera att en person kom ut ur förarhytten.

Privatpersonen kan lika gärna ha tagit miste och börjat jaga en random flyende person för att bli hjälte. Eller själv varit inblandad och försökt hjälpa den riktiga GM att fly. Det skulle vara intressant att veta vem privatpersonen är.

Ärligt talat så vore det nog bättre om du slutade tramsa och helt enkelt läste tråden. All info du söker finns här.

Och nej det krävs ingen otrolig sinnesnärvaro för att använda ögonen hur stressad situationen än är, glöm inte att det har varit mängder av människor på plats och att det snarast vore otroligt om någon INTE sett en eventuell gärningsman fly.
Citera
Avslutad
Citat:
Merkel har själv redan fått gå ut och antyda att det kan vara någon som sökt skydd i Tyskland som är GM, hon har med all tydlighet även visat att hon inte kan skydda det tyska folket så som dom förutsätts skydda invällande radikala islamister.

Oavsett vad som händer är det Merkel som har tappat ansiktet ännu en gång. Om polisen INTE lyckas gripa GM (oavsett om det är en muslim eller inte) så skulle det verkligen spä på avsaknaden av tilltro till Merkels mångkulturella fuskbygge.

För att öka Merkels låga förtroende så bör ett arrangemang hållas med en giljotin som hela staden, där det hände kan glädjas av, som kommer innehålla halshuggningen av parasiten. Självklart är Merkel bödeln här.
Citera
2016-12-20, 18:47
Medlem
Tack och lov för att Flashback finns. Har kan man i alla fall läsa lite sundare åsikter än de sedvanliga apologetiska monologerna på MSM av den politiska vänstern, där mörka-krafter/tillsammans-mot-islamofobi/tolerans/men-västvärldens-inblandning-i-mellanöstern-då?/jävla-rasister-snacket profilerar.

Slut OT

Något nytt om dådet? Följer Reuters slaviskt efter nya detaljer (rekommenderas, de är snabba som fan)

http://www.reuters.com/article/us-germany-truck-idUSKBN148287

men än så länge bara samma tjafs. Jag satsar fortfarande mina futtiga kronor på musslorna. Någon som vågar sätta emot? Allt talar för det: Tidpunkten, tillvägagångssättet, platsen.

Tidpunkten? Juletider. Kristen tradition. Det har tidigare varnats från säkerhetskällor att det kommer igen kring jul/nyår.

Tillvägagångssättet? Lastbilsattack har använts av islamister tidigare, beprövad metod och tämligen associerat med IS.

Platsen? Återigen julfirande, huvudsakligen tyskar som lallar omkring på platsen.

Snart börjar väl de tyska flagg-filtren poppa upp på sociala medier också. "Be för Berlin", och dylikt medelålders-kvinna-trams. Förbereder mig mentalt för detta elände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in