Tack och lov för att Flashback finns. Har kan man i alla fall läsa lite sundare åsikter än de sedvanliga apologetiska monologerna på MSM av den politiska vänstern, där mörka-krafter/tillsammans-mot-islamofobi/tolerans/men-västvärldens-inblandning-i-mellanöstern-då?/jävla-rasister-snacket profilerar.
Slut OT
Något nytt om dådet? Följer Reuters slaviskt efter nya detaljer (rekommenderas, de är snabba som fan)
http://www.reuters.com/article/us-germany-truck-idUSKBN148287
men än så länge bara samma tjafs. Jag satsar fortfarande mina futtiga kronor på musslorna. Någon som vågar sätta emot? Allt talar för det: Tidpunkten, tillvägagångssättet, platsen.
Tidpunkten? Juletider. Kristen tradition. Det har tidigare varnats från säkerhetskällor att det kommer igen kring jul/nyår.
Tillvägagångssättet? Lastbilsattack har använts av islamister tidigare, beprövad metod och tämligen associerat med IS.
Platsen? Återigen julfirande, huvudsakligen tyskar som lallar omkring på platsen.
Snart börjar väl de tyska flagg-filtren poppa upp på sociala medier också. "Be för Berlin", och dylikt medelålders-kvinna-trams. Förbereder mig mentalt för detta elände.