2016-12-20, 13:25
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Huvudvärken har jag som tur alltid sluppit.

Men min hud blir tjockare. I början glider insulinnålen in så enkelt. Men det efter någon månad börjar den bli segare att få in.

Hur upplever du/ni att PCT påverkas när man går på HGH samtidigt?

Nolva är ju skit för GH. En rejäl hämmare. Så om något märker jag av en mindre effekt av GH't. Har dock slutat köra GH när jag behöver köra nolva, om ens på 10mg ed.
Men när jag väl sätter in GH't igen efter nolvabehandlingen så känns det alltid som att livet blir lite ljusare.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-12-20, 14:43
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Nolva är ju skit för GH. En rejäl hämmare. Så om något märker jag av en mindre effekt av GH't. Har dock slutat köra GH när jag behöver köra nolva, om ens på 10mg ed.
Men när jag väl sätter in GH't igen efter nolvabehandlingen så känns det alltid som att livet blir lite ljusare.

Mvh,

-Alfred

Ok intressant.
Här läst på flera Amerikanska brädor att just GH ska hjälpa till vid PCT.
Jag som hade hoppats på en "smärtfri" PCT
Citera
2017-01-17, 11:53
Medlem
mrsnowmans avatar
Har legat på med HGH i 10 månader. 8 iu per dag, lite över och lite under periodvis men oftast 8. Kört alla dagar i veckan under dessa 10 månader. Nu vid blodtest 7 veckor efter avslut så ligger igf1 nivåerna helt normal så verkar inte som det långvariga bruket på något sätt stängt av kroppens egenproduktion.
Citera
2017-01-18, 08:13
Medlem
niqqaslayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsnowman
Har legat på med HGH i 10 månader. 8 iu per dag, lite över och lite under periodvis men oftast 8. Kört alla dagar i veckan under dessa 10 månader. Nu vid blodtest 7 veckor efter avslut så ligger igf1 nivåerna helt normal så verkar inte som det långvariga bruket på något sätt stängt av kroppens egenproduktion.

Hur skulle du utvärdera denna 10 månaders kur?

Mvh
Citera
2017-01-18, 18:27
Medlem
mrsnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqqaslaya
Hur skulle du utvärdera denna 10 månaders kur?

Mvh

Enormt svår fråga att svara kortfattat på... Skall göra mitt bästa.

Bruket av hgh har många effekter som det är väldigt svårt att sätta fingret på och att på ett bra sätt mäta osv och iom att det är långvarigt bruk och i kombo med andra prep blir det än svårare.

Under dessa 10 månader har basen vart HGH/Teso/EQ och sedan har jag adderat tren 2ggr.

Jag har sen något år tillbaka ätit en kost som håller mig rätt hård och i bra form. Man kan kortfattat säga att kost och träning vart detsamma sista 4-5 åren och även basen på testo/eq. Tack vare de blir det lite lättare för mig att sätta fingret på vad just hgh har gett mig nu när det blivit en del av min bas.

Till skillnad från föregående år så kan man sammanfatta dessa 10 månader enligt nedan:
* Hållt mig frisk alla 10 månader.
* Sovit som en gud när det skall sovas och vart väldigt pigg och skärpt när man är vaken.
* Förbättrad återhämtning.
* Inga skador eller känningar.
* Ökat kcal intag med 1500 kcal/dagen utan att lägga på mig fett, snarare hårdare än tidigare.
* Bättre hy
* Ökad muskeltillväxt

* Frisk kan bero på allt från tur till slumpen, men hgh kan ha en bidragande effekt.
* Sovit otroligt bra, väldigt djup och skön sömn. Förmodligen till största dels pga hgh
* Förbättrad återhämtning. Förmodligen pga hgh
* skadorna kan de med bero på allt från tur till slumpen osv.. Men hgh har säkert en starkt bidragande effekt då återhämtningen blir bättre.
* Kunnat gå upp 1500kcal, mestadels från fett men även från kolhydrater inför/efter träning. Detta har medfört att jag kunnat träna hårdare och lagt på mig massa i snabbare takt än tidigare. Att jag trots dessa 1500kcal ändå hålt mig hårdare än förut är nog helt säkert pga hgh, utan tvekan.
* Bättre hy, helt klart pga hgh
* Ökad muskeltillväxt, där har hgh självklart en bidragande effekt och en starkt indirekt bidragande effekt då det tillåtit mig få i mig mer mat utan att lägga på mig fett vilket gett mig gynnsamma förhållanden.

Sen till en mycket stor skillnad och de är det ökade välbefinnandet!

Om man då kommer till en fråga som är avgörande för många, ekonomin?!?!? Är det värt det !?!?
Om man tränar lite si och så, slarvar lite med kost osv. Man får resultat av sin träning men inte riktigt som man önskat och man därav letar efter någonting som skall hjälpa en på trave. Glöm hgh!!!

Tränar man seriöst, sköter kosten bra och man har en kontinuitet i det man gör och resultaten man får är fina men man önskar lite hjälp för att ta allt ett steg vidare, kör på hgh !!! Det kostar mycket pengar men satsar du långsiktigt är det värt varje krona.
Senast redigerad av mrsnowman 2017-01-18 kl. 18:30.
Citera
2017-02-06, 07:52
Medlem
Hej,

Har tillgång till färdiglöst Norditropin för 50kr per iu, blir orolig när jag läser här hur fruktansvärt välförpackade kopiorna kan vara. Hur ska jag gå tillväga för att säkerställa att jag inte får nån skit?
Citera
2017-02-06, 09:10
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Hej,

Har tillgång till färdiglöst Norditropin för 50kr per iu, blir orolig när jag läser här hur fruktansvärt välförpackade kopiorna kan vara. Hur ska jag gå tillväga för att säkerställa att jag inte får nån skit?

Norditropin är det absolut mest fakade på marknaden. Finns/fanns ett överflöd av dem.
Jag köpte och testade dessa jäkla kopiorna av tre olika säljare som lovade guld och gröna skogar. Allt var fake.
Dra upp 6 iu och dra i dig inget kommer hända.
Citera
2017-02-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Norditropin är det absolut mest fakade på marknaden. Finns/fanns ett överflöd av dem.
Jag köpte och testade dessa jäkla kopiorna av tre olika säljare som lovade guld och gröna skogar. Allt var fake.
Dra upp 6 iu och dra i dig inget kommer hända.

Har aldrig tagit AAS eller GH förut så är väldigt nojjig och tänker inte testa dedär 6 iu på en gång. Min enda trygghet är att en vän till mig använt samma källa till Norditropin och kommer göra med mig nu med, och haft goda resultat förr.
Citera
2017-02-06, 22:46
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Har aldrig tagit AAS eller GH förut så är väldigt nojjig och tänker inte testa dedär 6 iu på en gång. Min enda trygghet är att en vän till mig använt samma källa till Norditropin och kommer göra med mig nu med, och haft goda resultat förr.

Off topic: hoppas du tänker stacka ditt GH med testo åtminstone.. Annars är det mer eller mindre att slänga pengarna i sjön.

On topic: Det du kan göra är att gå och mäta ditt IGF så du har en baseline. Sen kör du igång med GH't och sätter 2iu ed i tre dagar sen kör du 4iu kl 6 och går å mäter IGF igen vid 9. Där har du iaf en indikation på om det är tokfejk eller om det ger något.
Om det visar sig att dina IGF-nivåer stiger så kan det dock inte uteslutas att det är somatrem eller någon GHRP el motsvarande om inte värdet har höjts markant.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-02-06, 23:08
Medlem
Citat:
Off topic: hoppas du tänker stacka ditt GH med testo åtminstone.. Annars är det mer eller mindre att slänga pengarna i sjön.

On topic: Det du kan göra är att gå och mäta ditt IGF så du har en baseline. Sen kör du igång med GH't och sätter 2iu ed i tre dagar sen kör du 4iu kl 6 och går å mäter IGF igen vid 9. Där har du iaf en indikation på om det är tokfejk eller om det ger något.
Om det visar sig att dina IGF-nivåer stiger så kan det dock inte uteslutas att det är somatrem eller någon GHRP el motsvarande om inte värdet har höjts markant.

Mvh,

-Alfred

Stort tack för ditt svar Alfred!

Jag kommer inte stacka med testo då muskelbyggnad är sekundärt i mitt fall.. Haft enormt mycket problem med min muskulatur senaste åren, fruktansvärda smärtor som bäst beskrivs som fibromyalgi men inte kunnat diagnostiseras trots en massa prover och MRI. Har även tappat mycket hår och har svårt att bygga muskler och ökar i fett oproportionerligt lätt.

Testonivåerna ligger i nederkant för tillfället trots att jag är hårig och skäggig utav bara helvete. Utretts av endokrinolog och urolog och de anser att alla värden ser "så gott som normala" ut.

"Självmedicinera" trt känns för drastiskt vid min ringa ålder, därav testar jag Hgh. Plus en jobbig depressiv fas för tillfället.

Glömde sätta "kära dagbok" framför och sorry för offtopic. Jag håller er uppdaterade hur det går om mitt inlägg tillåts vara kvar
Citera
2017-02-07, 16:09
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Stort tack för ditt svar Alfred!

Jag kommer inte stacka med testo då muskelbyggnad är sekundärt i mitt fall.. Haft enormt mycket problem med min muskulatur senaste åren, fruktansvärda smärtor som bäst beskrivs som fibromyalgi men inte kunnat diagnostiseras trots en massa prover och MRI. Har även tappat mycket hår och har svårt att bygga muskler och ökar i fett oproportionerligt lätt.

Testonivåerna ligger i nederkant för tillfället trots att jag är hårig och skäggig utav bara helvete. Utretts av endokrinolog och urolog och de anser att alla värden ser "så gott som normala" ut.

"Självmedicinera" trt känns för drastiskt vid min ringa ålder, därav testar jag Hgh. Plus en jobbig depressiv fas för tillfället.

Glömde sätta "kära dagbok" framför och sorry för offtopic. Jag håller er uppdaterade hur det går om mitt inlägg tillåts vara kvar

Ursäkta men nu tappade du bort mig helt.. Vad var anledningen till att du ska köra GH sa du?
Citera
2017-02-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursäkta men nu tappade du bort mig helt.. Vad var anledningen till att du ska köra GH sa du?

Tappade bort mig själv med, skrev inlägget efter jag tagit min sömnmedicin...

Jag tillhör alltså "Grupp C" i din "Guide till HGH".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in