2016-12-20, 10:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Gäller ju inte bara dem i borlänge. Verkar gälla över hela landet. Trots att man "flytt" från krig och förtryck är man helt opåverkad och verkar helglada och är ute och festar, våldtar och kaozar runt på stan.
Citera
2016-12-20, 10:58
Medlem
YP4XQs avatar
De kan ju skita i allt ungefär som när man själv drar iväg och super - man skiter i hela världen i det stadiet för man vet det kommer lösa sig ändå så man behöver varken bete sig eller bry sig, Pengar på fickan, allt är fixat det är bara o köra. Medans svenskarna bredvid dem stressar för att hinna till jobbet och arbeta.
Citera
2016-12-20, 12:00
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Du vet att det där inte är sant. Du vet att det dementerats massa gånger. Du har säkert postat det massa gånger. Läs gärna fria tider men läsa gärna nåt annat också ibland. Fast som sagt, jag tror iofs att du vet att du svamlar goja, du bara gillar det. Det tråkiga är att du säkert lurar nån som tror på dig.

Vad i artikeln på Fria Tider menar du är felaktigt?
Citera
2016-12-20, 12:07
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Tänkte på det idag när jag tog en promenad runt kupolen och senare
vandrade ned mot Norra Backa, IKEA osv.

Mötte säkert 6-7 gäng av ensamkommande, de skrattade, ropade och skojade
precis som om de vunnit på lotto eller liknande.

Vi sk etniska svenskar backade några steg bakåt tittade förundrat på dessa
mörkhyade män som verkade leva livet.

Diskussion:
varför är alla ensamkommande barn så glada?
Varför leker livet för dessa skäggbarn när vissa svenskar inte ens kan leva på¨sin pension?
Eller kan det vara så att de har ett gladare lynne än oss svenskar,
kanske är varje steg på fredlig mark en lottovinst, är det därför de är så glada?

Pensionärerna brukar få pengar den 19;e Det kanske dom också får? Skulle du inte också vara lycklig när du kommer från ett ställe där var och en klar sig själv (typ det centern förespråkar) till ett samhälle där du blir fullständig omhändertagen av samhället. Och som främmande blir du extra mycket uppvaktad och kramad av PK tanter.
Citera
2016-12-20, 13:16
Medlem
Ashurbanipal123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
De har flytt ifrån krig, de har träffat vänner i samma situation och tillsammans inger de varandra hopp om framtiden, självklart är de glada periodvis. Förmodligen sparar de sina ledsnare stunder tills de är ensamma.
Och deras föräldrar o syskon är kvar i hålan dom kom ifrån men ändå så är dom glada. Jag ser inte logiken i detta, jag skulle vara hemma och sörja varje dag om det här skulle hänt mig.
Citera
2016-12-20, 13:22
Medlem
Oboros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashurbanipal123
Och deras föräldrar o syskon är kvar i hålan dom kom ifrån men ändå så är dom glada. Jag ser inte logiken i detta, jag skulle vara hemma och sörja varje dag om det här skulle hänt mig.

Därför att muslimerna inte är riktiga flyktingar kanske?
Citera
2016-12-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda
"FAKTA: Så mycket bidrag får invandraren
En nyanländ invandrarkvinna med tre barn (12, 13 och 14 år gamla) som bor i en hyresrätt på 85 kvm och har 7 000 kr i hyra får följande bidrag varje månad:

6 776 kr i etableringsersättning
3 000 kr i etableringstillägg
3 754 kr i barnbidrag
3 819 kr i underhållsstöd
4 900 kr i bostadsbidrag

= 22 249 kr per månad skattefritt.

Källa: Försäkringskassan"

Hämtat från artikel i Fria Tider.

Fråga: En icke nyanländ - dvs svensk -kvinna med tre barn som "går på soc", hur mycket får hon? Jag hoppas VERKLIGEN att det inte är mindre!!

Eller någon med tre barn och lägsta sjukersättningen plus barnbidrag, bostadsbidrag, bostadstillägg, underhållsbidrag. Jag hade en väninna förut i den situationen, och jag tycker det verkar som den nyanlända har det mer förspänt än vad min väninna hade. (Att den nyanlända har mer, och väninnan hade då arbetat och betalat skatt innan sjukskrivningen, dock inte heltid samt blandat med studier osv, därav den låga sjukersättningen).

OM det är så att nyanlända får mer pengar än "äldre" svenskar är det fan inte klokt...
Metros viralgranskare har redan krossat denna myten som tyvärr fortfarande sprids.
Citera
2016-12-20, 13:50
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Metros viralgranskare har redan krossat denna myten som tyvärr fortfarande sprids.

Metro är lika med TT är lika med ett av Sveriges första vänsterrövhål. En sak borde alla förstå att alla media har en agenda. Lite inte på ett ord de skriver, det kan vara sant men lika troligt osant.
Citera
2016-12-20, 13:56
Medlem
volvo 240s avatar
Men öh var är brudarna? Jo kvar nere i skiten, modiga är de sannerligen dessa sk "män" och barn är de inte heller. Vad ska man kalla dom? människoliknande djur?
Citera
2016-12-20, 14:07
Medlem
Citat:

Etableringsersättningen är ju 308 kr per dag, fem dagar i veckan. Etableringsstöd kan man ansöka om om man har barn, inget givet belopp. Resten är vad en svensk socialbidragstagare med barn får.
Citera
2016-12-20, 15:14
Moderator
pudelluss avatar
Citat:

Det är alltså andra som ska komma med dina källor?
http://www.metro.se/artikel/r%C3%A4kneexempel-om-invandrares-bidrag-ett-hopkok-xr

Citat:
Stefan Lindgren är förvånad över beloppet.

"Jag konstaterar att Fria Tider beträffande den maximala månatliga ersättningen kommit fram till en för låg siffra", skriver han nu i sin blogg 8 dagar.

http://www.friatider.se/forsakringskassan-invandrarnas-bidrag-ar-22249-kr-per-manad-och-detta-ar-inte-skattepliktig-inkomst
http://www.8dagar.com/2013/08/invandringens-pris-enligt.html

Mer:

(FB) Nyanlända familjer får 32800:- / mån bara i bidrag. Du betalar.
(FB) Hur mycket får nyanlända flyktingar i bidrag?
(FB) Hur mycket ligger etableringsersättning och bostadsersättning på?
(FB) Invandrarnas bidrag är 22.249 kr per månad, ej skattepliktigt
(FB) Chocksiffror i Ring P1 om skillnader i bidrag till svensk resp. invandrad trebarnsmor
(FB) Invandrare kan tacka nej till jobb – får ändå behålla 22 000/mån i bidrag (/mod)
(FB) Dalarnas Tidningar: invandrande mamma med tre barn får 21.810 kr i månaden i bidrag
(FB) Fakta: Så mycket bidrag får invandrare.
(FB) Nyanlända köper falska adresser
https://www.reddit.com/r/svenskpolitik/comments/5fhs1l/hur_mycket_bidrag_får_egentligen_asylsökande_och/
Citera
2016-12-20, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Metro är lika med TT är lika med ett av Sveriges första vänsterrövhål. En sak borde alla förstå att alla media har en agenda. Lite inte på ett ord de skriver, det kan vara sant men lika troligt osant.
Viralgranskaren har fått stora Journalistpriset så man kan lita på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in