2016-12-20, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Du tror väl inte på fullt allvar att någon av dessa flyktingar någonsin kommer att få ett jobb i Sverige? De kommer att bli antingen gängkriminella eller deporterade när statens finanser sinar. De kan på sin höjd valla getter.

Dom kommer nog tids nog komma till insikt med att det inte var någon vinstlott dom drog.

Och då återstår som du säger att bli kriminell eller bita i det sura äpplet och ta något av Annie Lövfs låglönejobb som hon ligger och onanerar över på nätterna att få ge dom och sen få komma i en fontänorgasm tillsammans med AKB när även svenska arbetare har dragits ner i låglöneträsket.

Sd's representanter kommer väl som vanligt springa runt på Stureplan eller nåt.

Hur som helst oavsett om du är blatte är inte krimnalitet en långsiktig lösning för dom flesta om du vill ha ett värdigt liv.

Den här smekmånaden dom har nu kommer så klart få ett slut om några år.

Då lyder dom under samma krav och vilkor som alla andra.
Citera
2016-12-20, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
24 kronor om dagen i regel. De har kommit från svåra förhållanden till tryggheten i Sverige. De är glada för att de kan få en framtid här skulle jag tro.
Ja du var mig en rolig människa. Sprid lite mer lögner du, är du på allvar så dum?
Citera
2016-12-20, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
kvitta väl om de bara får 2-3000 när de har allt annat betalt

då är det ganska bra betalt för att inte göra ett piss mer än att förpesta samhället

satans jävla kräk
Själv har jag 384 kronor i veckan för att göra inte ett skit. Så de får mer då än jag som jobbade en gång i tiden. Har lite problem så är involverad med soc. De har bostad mat, mobil betalt De har alla utgifter betalda. Så då kanske dina 24 kronor om dagen stämmer. Det är många i Sverige som vill ha 24 kronor/dag, kvar efter de betalat alla sina räkningar! pris till dig ditt rikspucko
Senast redigerad av nisseblg 2016-12-20 kl. 02:51. Anledning: Fel
Citera
2016-12-20, 02:58
Medlem
cerealtubemans avatar
I Sverige finns inga regler och speciella lagar ensamkommande behöver följa. Självklart är dom glada över att dom i princip kan göra det dom känner för utan konsekvenser. Som en bonus bortförklara medias deras beteende.

Det blir rätt roligt när dom inser att dom är nya slavar. Varför öppnar politiker i ett främmande land portarna för ensamkommande som egentligen är från Iran varvid i alla fall 70% öppet ljuger om åldern. Lönedumpning, låglönejobb, montera ner välfärden.
Citera
2016-12-20, 03:13
Medlem
Esset75s avatar
Dom flesta ensamkommande är knarkare. T.o.m pkmedia har vid få tillfällen uppmärksammat det:
Citat:
Ensamkommande flyktingbarn dras in i missbruk redan på asylboendena.

Mohamed Rage vet av egen erfarenhet.

– Det fanns droger och alkohol på alla de boenden jag placerades på, säger han.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21556129.ab

Citat:
Många ensamkommande använder heroin
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/manga-ensamkommande-anvander-heroin

Sverige sitter fast i skiten med flera hundratusen knarkare som gör allt möjligt för pengar, säljer sina arabiska rövhål till svenska bögar, stjäl från lätta offer. Ett knarkande pack på flera hundratusen kommer inte sluta väl för svensk ekonomi.
Citera
2016-12-20, 03:25
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
24 kronor om dagen i regel. De har kommit från svåra förhållanden till tryggheten i Sverige. De är glada för att de kan få en framtid här skulle jag tro.

https://www.pensionsmyndigheten.se/nyheter-och-press/nyheter/fakta-om-efterlevandepension-till-flyktingbarn

http://norran.se/asikter/insandare/varfor-betalar-kommunen-korkort-till-ensamkommande-unga-flyktingar-677883

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6384510

http://www.dagensvimmerby.se/nyheter/e/4207/erbjuder-alla-ensamkommande-gratis-tandundersokning/

http://www.sydsvenskan.se/2016-02-05/ensamkommande-far-gratis-busskort

Man behöver inte så mycket pengar när man får ALLT gratis!

Ett lifetime all inclusive med diplomatstatus då dessa kräk är i princip straffimmuna.

Ska bli fint att skicka hem varenda en av dessa parasiter efter valet 2018 <3
Citera
2016-12-20, 04:35
Medlem
Vet inte direkt om andra tänker på hur man uppför sig i grupp. Om jag gick omkring tillsammans med mina kompisar så skrattar jag och är glad jag också, problemet är däremot att man sällan har tid att göra det var och varannan dag. OM ni levde med 10 andra som ni trivdes med, hade inget arbete att gå till osv. så tror jag nog att ni också skulle stryka runt på stan och skratta alt. sitta hemma och skratta.

Är väl ingen skillnad på dom tre vännerna som sitter på puben och skrattar, än ett gäng ensamkommande barn som går förbi. Det som skiljer sig mellan dom här två olika grupperna är att ensamkommande har tid på dagarna, inte har råd att umgås på finare platser och inget arbete att planera runt. Menar jobbar/studerar man heltid och har vänner som gör detsamma, så spenderar man den mesta tiden bakom väggarna och det är oftast svårt att planera in "dra omkring på stan i gäng" på schemat.
Citera
2016-12-20, 07:43
Medlem
Tjoflos avatar
De tjänade samma summa på en månad i Iran som de nu kommer få under en dag här i Sverige. Tänk om du åkte till ett annat land, du fick 20.000 om dagen i handen innan du ens börjar arbeta, hade du inte varit glad?
Citera
2016-12-20, 08:48
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
De tjänade samma summa på en månad i Iran som de nu kommer få under en dag här i Sverige. Tänk om du åkte till ett annat land, du fick 20.000 om dagen i handen innan du ens börjar arbeta, hade du inte varit glad?

naturligtvis hade jag det men det finns vissa i tråden som påstår att de är glada för att
ha undkommit krig osv, sen vilken summa det rör sig om råder tydligen olika bud.
Senast redigerad av substitute 2016-12-20 kl. 08:55.
Citera
2016-12-20, 08:58
Medlem
substitutes avatar
tack för alla svar.

kan konstatera följande:

de flesta är överens om att de inte flytt krig och elände utan är här för pengar, köplust
och svenska blondiner.

de bryr sig egentligen inte alls om övriga familjen som lämnats kvar i krigets fasor,
om det nu ens existerar något krig.

dummerjöns svenne banan tycker detta är ok och hejar glatt med i kören,
dessutom betalar kalaset.

detta i tider då våra ungdomar mår allt sämre, skolan är skit, polisen är skit,
pensionärer mår skit, äldrevården är skit, bostadsmarknaden är skit mm mm,

varför?
Senast redigerad av substitute 2016-12-20 kl. 09:03.
Citera
2016-12-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Tänkte på det idag när jag tog en promenad runt kupolen och senare
vandrade ned mot Norra Backa, IKEA osv.

Mötte säkert 6-7 gäng av ensamkommande, de skrattade, ropade och skojade
precis som om de vunnit på lotto eller liknande.

Vi sk etniska svenskar backade några steg bakåt tittade förundrat på dessa
mörkhyade män som verkade leva livet.

Diskussion:
varför är alla ensamkommande barn så glada?
Varför leker livet för dessa skäggbarn när vissa svenskar inte ens kan leva på¨sin pension?
Eller kan det vara så att de har ett gladare lynne än oss svenskar,
kanske är varje steg på fredlig mark en lottovinst, är det därför de är så glada?

1. De små barnen är så glada för att de kan drälla runt i sina märkeskläder och visa upp sina frisyrer och sitta på waynes coffee hela dagarna om de vill och skräna och garva. Livet leker äntligen för dem. På din och min bekostnad.
2. Livet leker för de kom till slutet av regnbågen där guldet fanns De har allt servert och en ljuvlig fickpeng utöver det. Fattiga svenskar som inte helt lever på gatan måste betala för sej och det är tungt och och deprimerande när det aldrig blir något över.
3. Så kan det också vara. Svenskar är nog överlag ett tungsint folk. Har säkert en del att göra med den långa mörka årstiden.
Citera
2016-12-20, 10:47
Medlem
Det måste vara Jussi Björlings anda i Borlänge som ger dem hals.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in