2016-12-20, 12:55
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Precis, bra att de utförde dådet i Tyskland, när Tyska folket får nog av mångkulturen kan vad som helst hända, det har de ju bevisat genom deras historia.
Men frågan är NÄR får folk nog, muslimerna mördar och våldtar hela jävla Europa och alla står och tittar på, när börjar vi slå tillbaka med samma medel????

Lol, tanken har aldrig slagit dig att det är precis det dessa muslimska terrorister gör? Du tror inte att de fått nog av västvärldens terror mot deras länder? Terror som är direkt finansierat av västländernas regeringar med vapen, bombflyg, pengar o.s.v.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Det låter lite riskabelt ändå. Att tvinga en annan person att döda massor av människor funkar inte alla ggr, många skulle vägra.

Jag avvaktar utredningen, men gissar jag så tror jag på att den polske föraren dödades före attacken och att gärningsmannen körde lastbilen. En klassisk kapning med andra ord och effektivt. Inga risktaganden här i jämförelse med att tvinga en annan människa att utföra ett terrordåd.

Det är den enklaste förklaringen, hota en förare som stannat någonstans, tvinga honom att köra in i Berlin. Sedan skjuts han strax innan den missförstådde och kränkte afghanen tar över.
Citera
Medlem
Kopierat från ABs chat
Den polske medborgaren som hittades död i lastbilen ska ha dött av skottskador, skriver Tagesschau.
Tidningen hänvisar till tv-kanalen ARD:s uppgifter.
http://www.tagesschau.de/ne...

Den stackars jäveln ska alltså ha blivit kidnappad när han stannat för att ta rast..antar jag.
Tänker på hans fru och familj.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Att det var en pakistanier visar hur viktigt det är att snabbt utvisa de som inte har flyktingskäl.

Kanske kom han med hopp om att nästan säkert få stanna i Tyskland för "det hade han hört". Men när månaderna gick insåg han att det skulle bli svårt. En antagligen labil person ur jordens överskott som försöker finna försörjning och meningen med livet.

På asylboendet träffade han andra utan hopp och inriktade på att straffa Tyskland för att de inte genast fick "allt". Rasism att bara Tyskar ska få "allt".
Någon gav honom en pistol och så bar det i väg. Är det som i Sverige får man belöningen i form av boende på fast anstalt och god mat i minst 10 år.
Citera
2016-12-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Det låter lite riskabelt ändå. Att tvinga en annan person att döda massor av människor funkar inte alla ggr, många skulle vägra.

Jag avvaktar utredningen, men gissar jag så tror jag på att den polske föraren dödades före attacken och att gärningsmannen körde lastbilen. En klassisk kapning med andra ord och effektivt. Inga risktaganden här i jämförelse med att tvinga en annan människa att utföra ett terrordåd.
Läs min edit, inget tyder (enl svt mfl) på att polacken är ngt annat än ett offer. Lastbilskapning!
Citera
2016-12-20, 12:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
GM skall förresten neka att ha något med terrorhandlingen att göra..

Nåja, det lär väl finnas tillräckligt med cctv`s i Berlin.

Man får hoppas. Det är tragiskt att inte fler länder följt efter Londons exempel att ha kameror i varje gathörn. I Sverige heter hindret Datainspektionen.
Citera
Medlem
Det verkar som om jag hade rätt i min teori igår kväll att det handlade om en kapning av långtradaren och där chauffören ganska omgående mördats (skjutits) och sen har GM kört långtradaren med ett lik i passagerarsätet enda fram till platsen för dådet. Vid en hård inbromsning eller p g a av alla som han körde över så åkte den döde polacken (ca 130 kg) rakt in i vindrutan, därav skadorna på den. Den enda jag hade fel om var att jag trodde att den kapats på en rastplats utanför Berlin. Det sägs att den kapades i Berlin där chauffören väntade på att få lossa sitt gods (eller hämta nytt). Verkar vara en s k no go-zone.

Det enda man kan säga med säkerhet är att liknande dåd med tunga fordon kommer att inträffa igen. Islamisterna har verkligen kommit på det perfekta MO för halvstora terrordåd. Allt är liksom serverat. Man behöver bara kunna köra bil. Inget annat krävs. Ja ett vapen också.

Europa 2016.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Att det var en pakistanier visar hur viktigt det är att snabbt utvisa de som inte har flyktingskäl.

Kanske kom han med hopp om att nästan säkert få stanna i Tyskland för "det hade han hört". Men när månaderna gick insåg han att det skulle bli svårt. En antagligen labil person ur jordens överskott som försöker finna försörjning och meningen med livet.

På asylboendet träffade han andra utan hopp och inriktade på att straffa Tyskland för att de inte genast fick "allt". Rasism att bara Tyskar ska få "allt".
Någon gav honom en pistol och så bar det i väg.
Men varför flydde han brottsplatsen, istället för att begå jihad dvs självmord via cop /bombbälte?
Citera
2016-12-20, 13:01
Medlem
Att polske lastbilsägaren blev skjuten till döds betyder att dessa som ligger bakom dåd hade planerat detta väldigt noga.

Det tar tid och effort att skaffa ett skjutvapen och som flykting som bara bott i landet ett eller två år är det betydligt svårare att skaffa sig pistol eller gevär.

Det här måste vara något större organisation som ligger bakom detta.

Jag är fortfarande nyfiken på vilket vapen det rör sig om och det verkar som de dumpat vapnet också. Just vapnet kommer att vara nyckeln till frågan vem som ligger bakom dådet då man kan spåra det till större organisation.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper

Kanske kom han med hopp om att nästan säkert få stanna i Tyskland för "det hade han hört". Men när månaderna gick insåg han att det skulle bli svårt.

Snabbt har det gått, han blev registrerad den sista dec förra året.

Presskonferens börjar annars nu (polisen tror jag) : https://www.nrk.no/nyheter/pressekonferanse-om-berlin-angrepet-1.13284996
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Kopierat från ABs chat
Den polske medborgaren som hittades död i lastbilen ska ha dött av skottskador, skriver Tagesschau.
Tidningen hänvisar till tv-kanalen ARD:s uppgifter.
http://www.tagesschau.de/ne...

Den stackars jäveln ska alltså ha blivit kidnappad när han stannat för att ta rast..antar jag.
Tänker på hans fru och familj.
Mycket trist för polacken med familj. Lär inte öka polackernas (redan motsträviga) vilja att acceptera korankramare på hemmaplan. Alltid ngt gott som denna meningslösa tragedi fört med sig!
Citera
2016-12-20, 13:04
Medlem
Fel kille gripen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här