2016-12-22, 20:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Efter Charlie Hebdo. Je suis Charlie = Jag är Charlie
Efter Berlin. Ich bin ein Berliner?

Tyvärr, du blev inte först med citatet . Detta sades redan samma kväll som lastbilen körde in i julmarknaden.
(FB) Lastbil har kört in i julmarknad i Berlin 2016-12-19, 12 döda
Citera
2016-12-22, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Han kan befinna sig på Arlanda enligt Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/ett-flyg-fran-berlin-kontrolleras-pa-arlanda/

Fatta hur enormt sjukt det vore om han dök upp här. Hur fan kan en illegal invandrare driva runt i Europa som han vore James Bond?
Citera
2016-12-22, 20:49
Medlem
Lars-Levis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterst.Krankt
Fatta hur enormt sjukt det vore om han dök upp här. Hur fan kan en illegal invandrare driva runt i Europa som han vore James Bond?

Han hade en vän på inrikesministeriet i Tunisien på Facebook som kanske har hjälpt honom med falska pass.

Edit: Anis kompis på Facebook : https://www.facebook.com/ramzi.chargui.5011?fref=pb&hc_location=friends_tab
Citera
2016-12-22, 20:49
Medlem
Hela grejen är ju helt cp. VARFÖR skulle gm lämna sin plånbok i lastbilen .Man "tappar" den inte heller hur som helst. Den är ju så hårt planterad för att alla ska jaga fel person . Snubben på legget är säkert redan död is-gaysoldat medans den riktiga gm sitter och garvar någonstans.
Citera
2016-12-22, 20:50
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Hela grejen är ju helt cp. VARFÖR skulle gm lämna sin plånbok i lastbilen .Man "tappar" den inte heller hur som helst. Den är ju så hårt planterad för att alla ska jaga fel person . Snubben på legget är säkert redan död is-gaysoldat medans den riktiga gm sitter och garvar någonstans.

Han hade tid att plantera falska fingeravtryck med?
Citera
2016-12-22, 21:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Vidare är det märkligt hur lång tid det tog för polisen att hitta ID handlingarna? Förarhytten i lastbilen måste ju ha varit jordens mest undersökta plats de senaste 24 timmarna?

Å andra sidan de kanske hittade ID handlingarna tidigt och började eftersöka tunisiern tidigt.

Anledningen till att polisen inte hittade ID-handlingarna direkt var att de först förde dragbilen till säkert förvar och skickade in specialtränade spårhundar i förarhytten, för att hundarna skulle snappa upp doftvittringar.

Därför fick ingen människa tillträde till utrymmet, för att inte riskera att blanda in andra människors dofter.

https://m.kurier.at/chronik/weltchronik/terror-in-berlin-warum-der-lkw-nicht-sofort-durchsucht-wurde/237.166.763
Citera
2016-12-22, 21:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Inte helt konstigt att han hade id-handlingarna lättillgängliga, se följande teori:

(FB) Lastbil har kört in i julmarknad i Berlin 2016-12-19, 12 döda
Citera
2016-12-22, 21:09
Moderator
OYs avatar
Vi får verkligen hoppas att den eftersökte inte flyr till Sverige för då slutar information att förmedlas.

-Jag kan inte kommentera det.

-Jag vill inte gå in på det.

-Vi är i ett känsligt utredningsläge.

-Jag tänker inte kommentera det.

-Du får nöja dig med det svaret.

-Av princip så uttalar vi oss aldrig om hur vi arbetar.

Hoppas att den efterlyste är kvar i Tyskland så att vi får veta vad som händer.
Citera
2016-12-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi får verkligen hoppas att den eftersökte inte flyr till Sverige för då slutar information att förmedlas.

-Jag kan inte kommentera det.

-Jag vill inte gå in på det.

-Vi är i ett känsligt utredningsläge.

-Jag tänker inte kommentera det.

-Du får nöja dig med det svaret.

-Av princip så uttalar vi oss aldrig om hur vi arbetar.

Hoppas att den efterlyste är kvar i Tyskland så att vi får veta vad som händer.

Grips han i Sverige blir han omedelbart utlämnad till Tyskland.
Citera
2016-12-22, 21:19
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Han kan befinna sig på Arlanda enligt Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/ett-flyg-fran-berlin-kontrolleras-pa-arlanda/

Han har troligtvis hört att svenska staten delar ut lägenheter och pengar till terrorister.
Citera
2016-12-22, 21:21
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Att lämna sitt ID är som att pinka revir. Typ "xxx was here". Fingeravtryck som styrker ID har identifierats. Att "råka" tappa plånboken under sätet, tror jag inte på.
Citera
2016-12-22, 21:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
En bilförare filmade lastbilens framfart:

http://m.bild.de/news/inland/terrorberlin/der-moment-des-anschlags-49455400.bildMobile.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in