Citat:
Ursprungligen postat av
mitthopp
Ja, det var en chaufför ( ok han var från Polen om du skriver så )
Sedan händer något - det är bara GM som vet, han får ta över ratten och när polska mannen dör vet bara GM.
Han som tar över ratten är GM, han är från Pakistan eller Afghanistan.
Han är född 1993. Bott på flyktingförläggning utanför Berlin sedan ett år tillbaka.
GM kör denna lastbil in i en julmarknad i Berlin, 12 dödas och 48 skadas. Hände igår.
GM springer från platsen men någon tar rygg på honom, eller följer efter, eller tipsar polis.
Polis griper GM levandes igår.
Idag transporterades lastbil bort. Vad som hänt med polska mannen vet jag inte.
Med chauffören så menar jag den mannen som fick bilnycklarna i Polen och som anställde för 15 år sen och skulle köra lastbilen.
Den chaufför som startade lastbilen tidig morgon i Polen och som pratade med sin fru i telefon kl.16 och sen dess inte ett enda ljud.
Var han den döde i lastbilen? Satt han på förarplats? Eller är han totalt försvunnen?
Mina spekulationer,,han hade stannat för att kissa och ta en varm korv på fel ställe och blivit övermannad av en eller två män.
Antingen tvingats köra under hot och sen skjutits eller dog vid olyckan.
Eller så har de dumpat honom utefter vägen och de var två som tog bilen av honom.
Tror ej den chaufför som startade lastbilen på morgonen och har varit anställd i 15 år är skyldig.