Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Jag ser fram emot att se Stina "lugnt åka i rygg" på Weng, Björgen eller Östberg

Skulle möjligen vara i tätt snöfall, men knappast ens då.
Håller med. Stina hade inte mycket att sätta emot varken Weng, Östberg, eller Björgen (som knappast är i toppslag) i helgens masstart. Visserligen dubbla distansen, men det var ju å andra sidan en lättkuperad bana där Stina trots det fick släppa några meter i varje stigning. (taktik eller inte, så fick hon slita för att täppa till luckan varje gång)
Nej, jag tror mer på Stina i klassiskt, där man har större nytta av att hängåka. Jag tycker att Stina dessutom är bättre i klassiskt.
När det gäller sistasträckan är väl Kalla förstavalet? Efter Sochi kan jag inte se något bättre alternativ. Hon har rutinen och hårdheten som krävs, både fysiskt och mentalt, för att kunna utmana och avgöra mot konkurrenterna. Det är väl dessutom ingen hemlighet att just jaktstarter i fristil är Kallas favoritdistans och hon höjer sig ofta en nivå eller två i såna lägen.
I övrigt känns det nästan för tidigt att börja spekulera i vilka som ska åka i laget. Ida, Ebba, Sofia och Wikén har ju lite att bevisa i årets världcup. Haag och Rydqvist har visat stigande form, men kan knappast känna sig säkra på en plats.
Det är nog bäst att avvakta TDS innan man på allvar börjar pussla ihop "bästa laget".