Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-27, 13:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det tyder på att det är flera som varit inblandade i rankingprocessen, även om det är märkligt att han inte nämner några namn. Sedan var det ju betoning på säsongsinledningen, vilket kan förklara varför några namn inte finns med på listorna, t.ex Emma Ribom och Jacob Nystedt.

Eller så är det ett sätt att skriva (finns ju en uppfattning att man bör undvika jag-formen och att man skall skriva vi även om det är en ensam författare). Vi kan ju också avse sweski-sajten. Och med tanke på att det är klassiska KEK-misstag så tror jag att det är KEK själv som satt ihop listorna.

Och svårt att ta med åkare som inte tävlat denna säsong när man skall lista de som har lyft sig mest denna säsong.
2016-12-27, 14:26
Medlem
Som sagt, svårt eller omöjligt att värdera in lista om man inte vet vad den rankar för något. "Hetast" i detta fallet får jag intrycket att det är dom som är närmast att ta nästa steg uppåt i hierarkin, alternativ tagit största klivet den här säsongen. Men Nordström som tia är helt enkelt malplacerad, nationellt går hon som tåget och minst lika bra som Settlin bl.a. Som VC-åkare borde hon inte vara med sett till vad listan verkar vilja framföra.
2016-12-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Som sagt, svårt eller omöjligt att värdera in lista om man inte vet vad den rankar för något. "Hetast" i detta fallet får jag intrycket att det är dom som är närmast att ta nästa steg uppåt i hierarkin, alternativ tagit största klivet den här säsongen. Men Nordström som tia är helt enkelt malplacerad, nationellt går hon som tåget och minst lika bra som Settlin bl.a. Som VC-åkare borde hon inte vara med sett till vad listan verkar vilja framföra.
Ja, svårt att veta vad han menar. Tror han egentligen bara ville lyfta fram att hans dotter gjort en väldigt bra säsongsstart från sin nivå och så blev det i form av en sån här lista.

Vad vore en vinter utan lite KEK kritik?
2016-12-27, 15:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Ryska laget till Tour de Ski:

Sergey Ustyugov, Alexander Bessmertnykh, Andrey Larkow, Andrey Melnichenko, Petr Sedov, Emil Vokuev och Alexey Chervotkin (friplats)

Yulia Tchekaleva, Polina Kalsina, Elena Soboleva, Alisa Zhambalova, Olga Tsareva, Mariya Gushina och Anna Nechaevskaya (friplats)

Som alltid med reservation för vad Google Translate kan ställa till (men jag har försökt korrigera eventuella konstigheter).

Verkar också nu vara bekräftat från ryskt håll att Petukhov, Legkov, Belov och Vylegzhanin är tillfälligt avstängda.
Senast redigerad av Alkibiades 2016-12-27 kl. 15:27.
2016-12-27, 16:11
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Dyvik är alltså den fjärde i raden av talangfulla 94or som "slagit igenom" i A-landslaget. Det kan inte vara många årskullar genom åren som kan mäta sig med de tjejerna (Henriksson, Sundling, Dahlqvist, Dyvik)?
2016-12-27, 16:35
Medlem
Citat:

Svårt att ta denna lista seriöst, att ha Nordström på 10:e plats och sin dotter på 5:e plats blir bara för mycket, han tappar i trovärdighet..

Hur många i skidsverige skulle säga att Moa är ett "hetare" namn än t.ex. Solin, Frida Karlsson & Moa Lundgren i nuläget?

Både Elin Mohlin & Helene Söderlund presterade rätt bra i Lillehammer (Skandinaviska Cupen), ändå långt bakom Molander Kristiansen på denna lista, känns inte seriöst..
2016-12-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Ja, svårt att veta vad han menar. Tror han egentligen bara ville lyfta fram att hans dotter gjort en väldigt bra säsongsstart från sin nivå och så blev det i form av en sån här lista.

Vad vore en vinter utan lite KEK kritik?

Haha, precis så.. Han vill få med sin dotter på listan och då passar det bra att sätta de här kriterierna..

Och vilka är "vi", han och frugan?

Förmodligen är det bara en lista som han själv satt ihop och när han skriver "vi" så ger det mer styrka i orden än "jag"..
2016-12-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Haha, precis så.. Han vill få med sin dotter på listan och då passar det bra att sätta de här kriterierna..

Och vilka är "vi", han och frugan?

Förmodligen är det bara en lista som han själv satt ihop och när han skriver "vi" så ger det mer styrka i orden än "jag"..

Känns ungefär som när Johan Olsson och Team Santander öppnade upp på sin facebook-sida att man kunde nominera någon i sin närhet som kandidat till det här "framtidsstipendiet" som Ebba nu var först att få..

Man läser nomineringarna, men när man ser att det är morsan eller farsan som skickat in och brer på lite extra, så tappar det ju helt klart i trovärdighet..
2016-12-27, 19:18
Medlem
Alkibiadess avatar
På temat svenskar som alltid är sjuka och missar tävlingar så har Kari Øyre Slind lämnat återbud till Tour de Ski och både Mari Eide och Kari Vikhagen Gjeitnes tackat nej pga sjukdom. Ersättare blir istället Ek Hagen som inte alls visat någon form denna säsong.
2016-12-27, 21:07
Medlem
BraidsMammas avatar
Säga vad man vill om KEK, jag kan hålla med om att det blir lite småfånigt när dottern är med på listan.
Men, jag tycker att det är väldigt kul att det skrivs sånna här listor. Bra sätt att uppmärksamma och uppmuntra åkarna just i det där kluriga skiktet. Sen önskar en ju att nån kunde betala nån av er experter här på flashback för att göra det istället, men vi kan inte få allt. =)
2016-12-28, 00:36
Medlem
BraidsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ryska laget till Tour de Ski:

Sergey Ustyugov, Alexander Bessmertnykh, Andrey Larkow, Andrey Melnichenko, Petr Sedov, Emil Vokuev och Alexey Chervotkin (friplats)

Yulia Tchekaleva, Polina Kalsina, Elena Soboleva, Alisa Zhambalova, Olga Tsareva, Mariya Gushina och Anna Nechaevskaya (friplats)

Som alltid med reservation för vad Google Translate kan ställa till (men jag har försökt korrigera eventuella konstigheter).

Verkar också nu vara bekräftat från ryskt håll att Petukhov, Legkov, Belov och Vylegzhanin är tillfälligt avstängda.
Så varken Jonna eller Bello kommer åka touren. Det kommer vara fortsatt öppet i u-23 cupen.
2016-12-28, 08:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Då var det kört. Calle och Haag förkylda och missar touren.

Edit: redan nämnt i tourtråden ser jag.
Senast redigerad av Alkibiades 2016-12-28 kl. 09:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in