Citat:
Ursprungligen postat av
Angel22
Vad Arnes Fru häver ur sig saknar betydelse.
Hon är ju inte heller helt säker.
Hon tyckte att hon såg Irina och 2 män...vilka män...vad var kl: exat ?
Du försöker bara försvara din NB..hur många bevis du än får framför näsan.

O.B.S. TILL ER ATT, NI SKA BERÄTTA FÖR POLISEN ATT HAN HAR VARIT HEMMA
VID ARTON TIDEN
Ja att han var hemma vid arton tiden ja
STÄLLER NI FRÅGAN VARFÖR HAN VILL ATT NI SKA BERÄTTA DETTA?
Nej, jag frågade absolut inte, för det var två personer som följde gick bakom oss som följde
efter oss och det var då han sa det
NB,s egen bror redogör att NB INTE var hemma kl: 18.00, är det så svårt att läsa.??
Jag tror att de alternativtroende har en dålig receptiv förmåga (förmågan att läsa och förstå sammanhanget) och kryddar detta med selektiv läsning, d.v.s man väljer ut den information man vill ska "gå in" - man väljer att bara fokusera på den information som på något vis är fördelaktig för den man försvarar och ömmar för, nämligen den baltiske mördaren och gästarbetaren Nerijus.
Nerijus den förskräcklige säger jag men "Nerijus den empatiske" kallar alternativarna honom.
Vad Arnes fru "hävde ur sig" är inte så intressant, inte heller allt det som Arne hävde ur sig heller.
Han var ju väldigt missbelåten över att polisen kom och "tog över" hans marker och han var väl inte direkt van vid att ha någon "över" sig som han är tvungen att respektera.
Irriterad och förmodligen skamsen var han också över att de haffade hans pöjk, hans egendom - den livegne gästarbetaren Nerijus.
Usch och fy, så hemskt! Komma här och domdera, vilka fräcka poliser!
Och han försvarade ju Nerijus som om han vore hans egen son. Försvarade därmed sig själv också för ingen skugga skulle väl falla över honom? Hade han anställt en baltisk mördare, hade han ingen koll, kände han inte sin personal? Var det p.g.a snålhet han dragit dit gästarbetare istället för svenska arbetare? För att slippa betala för rimliga arbetsvillkor och löner?
Jag tänker att det nog är ganska självklart att Arnes fru helst ville försöka backa upp sin dominerande man med hans version av den oskyldige, arbetssamme gästarbetaren.
Tror att risken finns att det påverkade lite vad hon "såg".
Hjälper och stöttar sin man.
Det gjorde ju även Irina, försökte hjälpa sin man.
Men, hennes lögner blev alldeles för uppenbara.
Hjälper sin man men stjälper sig själv.
Hon kan ju inte direkt må bra av att tänka på monstret hon levt med, vad han gjorde mot Lisa och att HON sen försvarade honom genom lögner i rätten.
Vem klarar att hantera sådant utan att det tär på psyket?