2016-12-22, 18:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Den här beskrivningen låter som något som rent psykologiskt kan förklara mördaren Nerijus beteende.
Man får en inblick i hur han kanske tänker och förvränger bilden av sig själv och tillvaron.
MEN, när andra människor sysslar med precis det som beskrivs här -"för mördarens skull" - då kan man verkligen börja undra vad fan det är frågan om?
Ja, man kan undra över denna glöd. Att han försöker skjuta skuld på pappan kan jag begripa - även om det är långsökt och patetiskt - men den frenesi, rent av överfixering att försvara denna för dem helt okända man man ter sig långt från friskt.
Det är inte en resningsfråga, han ber inte om hjälp öht - han lägger inte ner en promille av hysterin som skådas här.
2016-12-22, 18:34
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tolkar Fagros uppgift om 100 personer, som en uppskattning - mellan tummen och pekfingret - om hur många som kan tänkas känna till eller ana något, men ändå väljer att hålla tyst av sociala eller ekonomiska skäl. Om det gått till enligt Fagros teori, är det inte osannolikt. Siffran är ok.

Du som verkar hänga med i Fagros fantastiska värld, vad kostade mut kalaset? Måste blivit en dyr historia. Om siffran är helt okej, vilka är alla dom 100? Ingår advokater, Poliser och domstolar i konspiration?
2016-12-22, 18:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag tolkar Fagros uppgift om 100 personer, som en uppskattning - mellan tummen och pekfingret - om hur många som kan tänkas känna till eller ana något, men ändå väljer att hålla tyst av sociala eller ekonomiska skäl. Om det gått till enligt Fagros teori, är det inte osannolikt. Siffran är ok.
Spelar det ingen roll för dig vilken alternativ "teori" som presenteras, bara den kallas "alternativ" så platsar den för dig, du är alltid redo att ge ditt stöd? Du verkar inte tänka så mycket själv?

Hur gick det med din förklaring till varför pappans ord i rätten "avslöjade" att han visste om att det var självmord?

Här är det pappan sa, som #develi använde i frågan till dig som fortfarande är obesvarad;

"Jag skulle ju oerhört gärna vilja att försvaret berättar varför hans fingrar finns..vad heter det, hans fingrar finns innanför min tös byxor, i linningen där och i knappar och grejer. Dom flyger inte dit.
Han får vara hur snäll han vill men där kan han börja med att berätta."

Förklara dig, tack.
2016-12-22, 18:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
...
Hur gick det med din förklaring till varför pappans ord i rätten "avslöjade" att han visste om att det var självmord?

Här är det pappan sa, som #develi använde i frågan till dig som fortfarande är obesvarad;

"J... där kan han börja med att berätta."

Förklara dig, tack.

Jag förstår inte riktigt frågan, men ok jag gör ett försök. Om pappan visste att det var självmord, vore han mindre intresserad av det som föregick byxknäppningen, vilket han verkar vara just här.
2016-12-22, 19:11
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt frågan, men ok jag gör ett försök. Om pappan visste att det var självmord, vore han mindre intresserad av det som föregick byxknäppningen, vilket han verkar vara just här.

Pappan visste att det inte handlade om självmord, därför ställde han frågan.

10 DNA från Nejrius på hans dotter/kläder/rep talade solklart om att den han tilltalade var Mördaren. Han ville endast veta Varför.

Ödmjukt.
2016-12-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det tycker inte det är en kränkning av Lisa holm, när du sitter och försvarar hennes mördare?

Du kan tydligen inte läsa innantill.
Inte ett ord står om NB eller någon annan misstänkt. Det handlar om polisens kränkningar av Lisa.
2016-12-22, 19:44
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Det var ju du som tog upp frågan om byxorna där du först försökte att få det till att pappan sa något annat än det han sa. Det var develi som kom med den riktiga avskriften om vad som egentligen sas. Sen när du får frågan att du förklarar dig så förstår du inte frågan.

Om pappan hade vetat att det var självmord ( vilket han visste att det inte var) så tror jag inte att han hade suttit i rättssalen.

Du försöker in i det sista att smutskasta hela Lisas familj. Helt jävla empatilöst. Att ni inte skäms.
Senast redigerad av PantherE 2016-12-22 kl. 20:05.
2016-12-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Precis, inte ett inte två utan tio starka DNA + alla vittnen och avsaknad av alibi för mördaren Nerijus.
Två helt eniga instanser och avslag på PT. Och observera, det var inte åklagaren som dömde, han la bara fram sina bevis och försvaret sina ogrundade motbevis.

Och ingen domstol analyserade självständigt. Så mycket för Sveriges fjärdeplats angående rättssäkerhet. Det är lätt att hamna högt om ingen kritiserar fel. Tystnaden breder ut sig. Liksom korruptionen.

Jag upprepar igen, eftersom det verkar "glömmas" bort: om domstolarna förklarat hur och varför mobildelarna spreds hade det räckt för att de inte kunnat döma NB.

Sedan har vi också bilen, boden, föremål, kroppen etc. Inga DNA-spår.
(Polisen vågade inte ens undersöka/redovisa resultaten på mängder av föremål där det BORDE ha funnits gärningsmannaspår.)

Dina vittnen kan du glömma. Det har vi avhandlat många gånger.
2016-12-22, 19:56
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Och ingen domstol analyserade självständigt. Så mycket för Sveriges fjärdeplats angående rättssäkerhet. Det är lätt att hamna högt om ingen kritiserar fel. Tystnaden breder ut sig. Liksom korruptionen.

Jag upprepar igen, eftersom det verkar "glömmas" bort: om domstolarna förklarat hur och varför mobildelarna spreds hade det räckt för att de inte kunnat döma NB.

(Polisen vågade inte ens undersöka/redovisa resultaten på mängder av föremål där det BORDE ha funnits gärningsmannaspår.)

Det du har avhandlat är inte ett skit värt. Mobildelarna är det minst viktiga och det var inga spår på dom alls inte från någon, så nog är dom undersökta. Det är DNAt som är det viktiga plus alla vittnen och att mördaren Nerijus inte har alibi för den aktuella tiden. Nu har du stampat på ett och samma ställe i över ett år utan resultat. Är det inte dags att du vaknar upp och inser att loppet är kört och Nerijus överbevisad?
2016-12-22, 20:07
Medlem
Citat:
Det du har avhandlat är inte ett skit värt. Mobildelarna är det minst viktiga och det var inga spår på dom alls inte från någon, så nog är dom undersökta. Det är DNAt som är det viktiga plus alla vittnen och att mördaren Nerijus inte har alibi för den aktuella tiden. Nu har du stampat på ett och samma ställe i över ett år utan resultat. Är det inte dags att du vaknar upp och inser att loppet är kört och Nerijus överbevisad?

Men mobildelarna var enormt viktiga när de hittades enligt polisen ( eller var det enligt militären som ledde förundersökningen första fem dagarna?) och "hjälpte till " att få till stånd den streckade röda linjen till Kammarspelet i Martorp.

Vem hittade mobildelarna och varför? Vad har egentligen hänt i denna Kinnekullehärva - som verkar handla om tro, tystnad och mörkläggning?
2016-12-22, 20:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Det var ju du som tog upp frågan om byxorna där du först försökte att få det till att pappan sa något annat än det han sa. (...)

Detta är ren och skär lögn. Att du inte skäms.
2016-12-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Att du inte vill kännas vid statistiska underlag har vi väl alla förstått. Bortsett från XO, då.

Men att totalt negligera en världsomspännande studie, är väl liite övermaga. Ändå.

Vad just DU tycker på ett anonymt forum har INGEN BETYDELSE alls.

Det är därför jag tror den undersökningen reflekterar Verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in