2016-12-09, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Använd sökmotorn i huvudtråden om du önskar fördjupa dig i detta förlegade ämne. När namnet blev offentligt (innan hon hittades) las det till kontot - således inte minsta mystiskt.

PantherE påstår att endast videonamnet blev ändrat men inte kontonamnet
2016-12-09, 02:58
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
Nej men just kontonamnet "Lisa Holm"

Folk gör vad som helst för att synas och till vilket pris som helst.
Det kom bland annat en ny användare i huvudtråden som kallade sig för just "Lisa Holm" men kontot blev avstängd på förklarliga grunder. Idioter finns det gott om som gör allt för att dra på sig uppmärksamheten, tyvärr, och djupt beklagligt.
2016-12-09, 03:00
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
PantherE påstår att endast videonamnet blev ändrat men inte kontonamnet

Jag påstår inte och har tyvärr fel för det var just kontonamnet som blev bytt namn på. Men i viket fall så har den videon inget med Lisas död att göra, så släpp den tanken för det är utrett.
2016-12-09, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Folk gör vad som helst för att synas och till vilket pris som helst.
Det kom bland annat en ny användare i huvudtråden som kallade sig för just "Lisa Holm" men kontot blev avstängd på förklarliga grunder. Idioter finns det gott om som gör allt för att dra på sig uppmärksamheten, tyvärr, och djupt beklagligt.

Jojo givetvis och jag skulle inte ha något emot kontot om skapades efter lisas försvinnande, Men en man i turkiet som väljer just namnet "Lisa Holm"

Som att en turkisk man skulle ta det namnet?
Jag menar komigen nu, vad är oddsen för det.
2016-12-09, 03:06
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Jojo givetvis och jag skulle inte ha något emot kontot om skapades efter lisas försvinnande, Men en man i turkiet som väljer just namnet "Lisa Holm"

Läs i huvudtråden, videon är som sagt utrett och även kontonamnet.
2016-12-09, 03:08
Medlem
Citat:
Läs i huvudtråden, videon är som sagt utrett och även kontonamnet.

I denna tråd, eller i brottsfallstråden?
2016-12-09, 03:14
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
I denna tråd, eller i brottsfallstråden?

En skribent har för en stund sen förklarat här:

(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm

Sen om du tittar lite ovanför denna ruta man skriver (Moderatormeddelande) i så hittar du till huvudtråden.

Slutdiskuterat om videon för min del eftersom den inte har något med mordet på Lisa att göra.
2016-12-09, 03:18
Medlem
Citat:
En skribent har för en stund sen förklarat här:

(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm

Sen om du tittar lite ovanför denna ruta man skriver (Moderatormeddelande) i så hittar du till huvudtråden.

Slutdiskuterat om videon för min del eftersom den inte har något med mordet på Lisa att göra.

ok jaja, men då är det rätt logiskt om personen bytt namn på youtubekontot.
2016-12-09, 03:23
Medlem
Citat:

Vad ursprungsnamnet var är inte känt men eftersom kontot var öppet var det fritt fram för vem som helst som har tillgång till detta medium att byta namn detsamma.

Förmodligen var det en knäppgök i detta land som tyckte det var häftigt.

Att det sedan skulle ha något med verklighetens Lisa att göra är fabricerat i efterhand.
2016-12-09, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Trädgårdsmästaren kanske var där och planterade några rönnar i ladan.

Du tycker inte du har överdrivit lite i ditt alternativa scenario. Hade dina fantasier inträffat i verkligheten hade det uppdagats en rad misstänkta personer innan något brott hade konstaterats. Det hela hade fått sin upplösning redan månad morgon.

Hade du utelämnat förhandlare och mutdelen på 10 mille hade det blivit intressantare läsning. Nu blir det bara komiskt och långsökt att någon skulle sätta dit NB på dessa premisser.
Det är inte polisens fel när sådana här utredningar blir fuskverk, polisen har gjort ett bra jobb med förundersökningen m.m. som inte kan kritiseras.
Det stora felet finns hos utredningen där åklagaren är chefen och det finns en spaningschef.
De kan styra utredningen därför polisen är underställda utredningschefen och spaningschefen.
Det enda rätta är att ett polisbefäl är utredningschef och ett annat befäl som vice chef.
Under sig har de poliser, tekniker, utredare m.m.
När utredningen är gjord med en förundersökning går den till åklagaren som beslutar om den misstänkte skall åtalas eller inte, blir det åtal går åtalet till domstol.
I det här fallet om polisbefäl hade varit chefen för utredningen hade helt säkert den svarta SUV bilen med dess förare blivit förhörd, därför det är den personen som kan ses som misstänkt för mordet på Lisa Holm. Sannolikt kunde mordet ha blivit uppklarat på några veckor och inte som nu är fallet.
Med polisbefäl som chefer hade helt säkert kvinnan som ringde Arne blivit förhörd hur det kom sig hon visste Lisa var borta innan 20.00.
Sverige har en bra poliskår som vill lösa brotten oavsett vem som begått dem, det är också en utmaning och mycket viktigt för samhället.
Det som nu sker är att polisen är styrd av politiskt mygel om det blir negativt för politikerna får inte den gärningsmannen åtalas och dömas, fallet läggs ned eller en "scapegoat" utses.
Med Lisa fallet anser jag att det är korruption, kanske enda gången gärningsmannen hade tjock plånbok.
Sedan är det en stor risk när det sker mygel i en organisation att om en faller kommer det att dra med sig många fler som gör att inga åtgärder vidtas, utan man sopar allt under mattan.
Det är sannolikt orsaken att ingen upprensning skedde i Lisa fallet som är helt uppenbart vad som skett där.
Senast redigerad av Fagro 2016-12-09 kl. 03:48.
2016-12-09, 03:26
Medlem
Citat:
ok jaja, men då är det rätt logiskt om personen bytt namn på youtubekontot.

Jag kan hjälpa dig hit så får du leta vidare.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-12-09, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är inte polisens fel när sådana här utredningar blir fuskverk, polisen har gjort ett bra jobb med förundersökningen m.m. som inte kan kritiseras.
Det stora felet finns hos utredningen där åklagaren är chefen och det finns en spaningschef.
De kan styra utredningen därför polisen är underställda utredningschefen och spaningschefen.
Det enda rätta är att ett polisbefäl är utredningschef och ett annat befäl som vice chef.
Under sig har de poliser, tekniker, utredare m.m.
När utredningen är gjord med en förundersökning går den till åklagaren som beslutar om den misstänkte skall åtalas eller inte, blir det åtal går åtalet till domstol.
I det här fallet om polisbefäl hade varit chefen för utredningen hade helt säkert den svarta SUV bilen med dess förare blivit förhörd, därför det är den personen som kan ses som misstänkt för mordet på Lisa Holm. Sannolikt kunde mordet ha blivit uppklarat på några veckor och inte som nu är fallet.
Med polisbefäl som chefer hade helt säkert kvinnan som ringde Arne blivit förhörd hur det kom sig hon visste Lisa var borta innan 20.00.
Sverige har en bra poliskår som vill lösa brotten oavsett vem som begått dem, det är också en utmaning och mycket viktigt för samhället.
Det som nu sker är att polisen är styrd av politiskt mygel om det blir negativt för politikerna får inte den gärningsmannen åtalas och dömas, fallet läggs ned eller en "scapegoat" utses.
Med Lisa fallet anser jag att det är korruption, kanske enda gången gärningsmannen hade tjock plånbok.

Du har alltså inte en susning om hur en förundersökning går till i verkligheten. Det var väl tur att den inte funkar enligt dina stollerier. Tack vare detta blev fallet uppklarat betydligt snabbare och NB kunde ringas in och lagföras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in