Den svartsjuke MGM.
Citat:
hade han mördats på svenerikssonsväg hade det varit en sak, men han mördades på en sidoväg, jätteliten skogsväg från svenerikssonsvägen, och det är det som är så konstigt. Hur fick han Reijo in på den vägen, och de kom ju från sidovägen o ut mot sven erikssons, vad hade de gjort där inne på den lilla skogsvägen, man kan komma till en sjö därifrån och till fd soptipp, Var ju framåt kvällen i början på april, och det är ju inte jätteljust ute då. Så det jag reagerat på nu är vad tusan gjorde de där inne på den vägen, Tror I lurat R med något.
Har pratat med tjejen som var ihop med Reijo vid den här tiden. De var ju väldigt unga så var ju inget allvarligt förhållande. Hon tror inte t ex att R sagt till I typ jag har träffat en tjej o ska vara mer med henne, utan gjort som vi alla gjorde då eller gör nu, bara börjat träffa I mindre,
Det hon däremot kunde berätta var, att R var förundrat över I:s beteende bara för att han börjat byta umgänge, men R hade inte sagt så mycket om det, mer än att I verkade sur över detta. Tjejen som var/är bra mycket tuffare i sitt sätt än både R och I, gjorde att umgängeskretsen skulle ha utökats till lite andra aktiviteter än R gjort tidigare med I. som t ex diskotek, öldrickande och mopedåkning. Hon kan ju inte veta om det blivit så, eftersom R dog i deras korta förhållande, men det var den sortens aktiviteter hon gjorde.( Där hade I aldrig kunnat platsa in enl mig)
Tjejen var på förhör men hon kunde tyvärr inte tillföra så mycket, en kärleksrelation i så unga år, var ju typ att man blev ihop, gjorde nåt på helgerna och sen växte relationen eller så gick man vidare till nästa
De hade inte riktigt bestämt ihop vad de skulle göra, men att R skulle med till diskot bl a var givet.
Har pratat med tjejen som var ihop med Reijo vid den här tiden. De var ju väldigt unga så var ju inget allvarligt förhållande. Hon tror inte t ex att R sagt till I typ jag har träffat en tjej o ska vara mer med henne, utan gjort som vi alla gjorde då eller gör nu, bara börjat träffa I mindre,
Det hon däremot kunde berätta var, att R var förundrat över I:s beteende bara för att han börjat byta umgänge, men R hade inte sagt så mycket om det, mer än att I verkade sur över detta. Tjejen som var/är bra mycket tuffare i sitt sätt än både R och I, gjorde att umgängeskretsen skulle ha utökats till lite andra aktiviteter än R gjort tidigare med I. som t ex diskotek, öldrickande och mopedåkning. Hon kan ju inte veta om det blivit så, eftersom R dog i deras korta förhållande, men det var den sortens aktiviteter hon gjorde.( Där hade I aldrig kunnat platsa in enl mig)
Tjejen var på förhör men hon kunde tyvärr inte tillföra så mycket, en kärleksrelation i så unga år, var ju typ att man blev ihop, gjorde nåt på helgerna och sen växte relationen eller så gick man vidare till nästa
De hade inte riktigt bestämt ihop vad de skulle göra, men att R skulle med till diskot bl a var givet.Det var alltså på en liten skogsväg till Sven Erikssons väg som Reijo mördades. Ett märkligt ställe att träffas på.
Låter mycket möjligt att MGM lurade med sig BO dit p. g. a. dennes "svek" som MGM ansåg att det var. Det visar också på detta som Reijo hade sagt till flickvännen från Svaneholm.
Att delta i aktiviteter såsom t. ex. disco, öldrickande och mopedåkning verkar inte ha varit ha varit något som föll MGM på läppen. Med tanke på vad som har framkommit om honom.
Jag tror att han ville ha Reijo för sig själv eftersom han var förälskad i honom. Det hela bottnade nog i ren skär svartsjuka.