2016-07-18, 22:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Många duktiga skribenter i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av William64
Ingemar syster var min klasskompis. Reijo var min barndomskompis och vi grillade korv 3dagar innan han blev mördad. Ni är duktiga i er informations letande....

Tack för ditt inlägg med dessa uppgifter. Berätta gärna mera du som kände både BO och MGM.

Ja, det har funnits många duktiga skribenter som har tagit fram intressant information i den här tråden.
Citera
2016-10-01, 21:52
Medlem
Vilken läsning! Stor tragik och en väldigt underlig mördare, att denne gör ett könsbyte och är "känd" gör det nästan ännu märkligare. Vad gör kvinnan idag? Efter denna tråd så måste väl "alla" känna till hennes förehavanden som Ingemar, och hur mår hon nuförtiden? Vill också gärna se hur "kvinnan" såg ut i skolåldern som tidigare nämndes(då länken är trasig).
Citera
2016-10-03, 12:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
MGM inte helt okänd.

Citat:
Ursprungligen postat av angest24h
Vilken läsning! Stor tragik och en väldigt underlig mördare, att denne gör ett könsbyte och är "känd" gör det nästan ännu märkligare. Vad gör kvinnan idag? Efter denna tråd så måste väl "alla" känna till hennes förehavanden som Ingemar, och hur mår hon nuförtiden? Vill också gärna se hur "kvinnan" såg ut i skolåldern som tidigare nämndes(då länken är trasig).

Verkligen stor tragik.

Att sedan MGM inte är helt okänd gör det naturligtvis ännu intressantare.

Hur hon mår i dag och vad hon gör har jag ingen aning om.
Citera
2016-11-20, 01:16
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Läst hela tråden.

Kan den ha varit så att Ingemar och Reijo var så tighta som vänner och att sedan när Reijo utökade sin vänkrets upplevde Ingemar mobbing även från Reijo? Sviken av sin enda vän.
Citera
2016-11-20, 18:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den svartsjuke ynglingen?

Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Läst hela tråden.

Kan den ha varit så att Ingemar och Reijo var så tighta som vänner och att sedan när Reijo utökade sin vänkrets upplevde Ingemar mobbing även från Reijo? Sviken av sin enda vän.

Jättebra att du har läst hela tråden.

Hur tighta de var vet vi inte men när Reijo började att få nya vänner, så kände sig Ingemar säkerligen sviken av honom. Den enda vännen han hade. Kanske kände han sig svartsjuk.
Citera
2016-11-21, 09:58
Medlem
fick i helgen reda på att Reijo skaffade sig en tjej, vet vem hon är så ska fråga henne lite, dock var hon inte från rydboholm som pratats om tidigare, utan samhället nedanför Viskafors, som heter Svaneholm
Citera
2016-11-21, 15:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Svaneholm 1976.

Citat:
Ursprungligen postat av tjej7h
fick i helgen reda på att Reijo skaffade sig en tjej, vet vem hon är så ska fråga henne lite, dock var hon inte från rydboholm som pratats om tidigare, utan samhället nedanför Viskafors, som heter Svaneholm

Tack för den här intressanta informationen.

Stämmer denna uppgift så kan jag mycket väl tänka mig att MGM inte bara kände sig besviken och övergiven utan även "förrådd" och "bedragen" av Reijo.

Hoppas att du får fram mera information ang. tjejen som då bodde i Svaneholm.
Citera
2016-11-21, 18:01
Medlem
Inga problem, jobbar ihop med henne men visste inte detta, var en annan barndomskamrat som berättade. Och det enda jag vet nu är att hon var ett år äldre än Reijo och att polisen även förhörde henne. Ska prata med henne vid tillfälle
Citera
2016-11-21, 23:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Arbetskamrat.

Citat:
Inga problem, jobbar ihop med henne men visste inte detta, var en annan barndomskamrat som berättade. Och det enda jag vet nu är att hon var ett år äldre än Reijo och att polisen även förhörde henne. Ska prata med henne vid tillfälle

Vad bra att ni arbetar tillsammans. Då kan du med lätthet fråga henne.
Citera
2016-11-22, 04:40
Medlem
Funderat mycket på det här. Det är så här i Viskafors, det poppar upp då och då hos oss som bodde här då. Har hela tiden trott att mordet var spontant, alltså nåt hände, ett bråk el nåt och FM blev rasande. Nu börjar jag tro detta mord var planerat och det gör jag utifrån platsen Reijo mördades på. Vad fick dem att åka just dit? Det var en skogsväg man genade till om man skulle till Rydboholm, men skulle man in i centrum av byn skulle det varit smartare ta en annan skogsväg. Har tänkt att Reijo som var nto-are skulle till ntogården på nåt möte men det birde ju föräldrar el någon berättat om ifall det var ett sånt möte. Så jag tror Ingemar lurade med sig Reijo just till mordplatsen, att han hade med sig kniv tyder ju också på att det var planerat. Jag umgicks i dåtidens mer tuffare gäng men kniv såg jag aldrig någon bära. Vad lockar man då med för att komma till mordplatsen, som dessutom låg på en annan liten väg utmed vår genväg mellan rydboholm o Viskafors? Det enda jag kan komma på av intresse för tonåringar där är fabrikens gamla soptipp. Minns själv hur vi besökte inte denna tipp men väl en annan o vi kunde hitta mkt roligt. Rydboholmsfabrikens tipp låg ju in på den lilla väg Reiji hittades, kan Ingemar sagt att han hört att det fanns nåt användbart på tippen? Hursomhelst tror jag idag att mirdet var planerat o inte enbart ett bråk i skogen. Finns ingen logik att svänga in på den lilla vägen annars. Och om de skulle t nån kompis i rydboholm skulle de nog tagit andra vägen som var närmre till centrala rydboholm
Citera
2016-11-23, 15:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Planerat mord?

Citat:
Funderat mycket på det här. Det är så här i Viskafors, det poppar upp då och då hos oss som bodde här då. Har hela tiden trott att mordet var spontant, alltså nåt hände, ett bråk el nåt och FM blev rasande. Nu börjar jag tro detta mord var planerat och det gör jag utifrån platsen Reijo mördades på. Vad fick dem att åka just dit? Det var en skogsväg man genade till om man skulle till Rydboholm, men skulle man in i centrum av byn skulle det varit smartare ta en annan skogsväg. Har tänkt att Reijo som var nto-are skulle till ntogården på nåt möte men det birde ju föräldrar el någon berättat om ifall det var ett sånt möte. Så jag tror Ingemar lurade med sig Reijo just till mordplatsen, att han hade med sig kniv tyder ju också på att det var planerat. Jag umgicks i dåtidens mer tuffare gäng men kniv såg jag aldrig någon bära. Vad lockar man då med för att komma till mordplatsen, som dessutom låg på en annan liten väg utmed vår genväg mellan rydboholm o Viskafors? Det enda jag kan komma på av intresse för tonåringar där är fabrikens gamla soptipp. Minns själv hur vi besökte inte denna tipp men väl en annan o vi kunde hitta mkt roligt. Rydboholmsfabrikens tipp låg ju in på den lilla väg Reiji hittades, kan Ingemar sagt att han hört att det fanns nåt användbart på tippen? Hursomhelst tror jag idag att mirdet var planerat o inte enbart ett bråk i skogen. Finns ingen logik att svänga in på den lilla vägen annars. Och om de skulle t nån kompis i rydboholm skulle de nog tagit andra vägen som var närmre till centrala rydboholm

Den skogsväg du omnämner här antar jag är Sven Erikssons väg?

Kan mycket väl ha varit så att detta var planerat från MGMs sida. Han hade i a f med sig en kniv.

Han måste ha tagit detta mycket hårt att Reijo hade "svikit" honom. Svartsjukan lär också ha haft stor betydelse.
Citera
2016-11-26, 10:26
Medlem
hade han mördats på svenerikssonsväg hade det varit en sak, men han mördades på en sidoväg, jätteliten skogsväg från svenerikssonsvägen, och det är det som är så konstigt. Hur fick han Reijo in på den vägen, och de kom ju från sidovägen o ut mot sven erikssons, vad hade de gjort där inne på den lilla skogsvägen, man kan komma till en sjö därifrån och till fd soptipp, Var ju framåt kvällen i början på april, och det är ju inte jätteljust ute då. Så det jag reagerat på nu är vad tusan gjorde de där inne på den vägen, Tror I lurat R med något.
Har pratat med tjejen som var ihop med Reijo vid den här tiden. De var ju väldigt unga så var ju inget allvarligt förhållande. Hon tror inte t ex att R sagt till I typ jag har träffat en tjej o ska vara mer med henne, utan gjort som vi alla gjorde då eller gör nu, bara börjat träffa I mindre,
Det hon däremot kunde berätta var, att R var förundrat över I:s beteende bara för att han börjat byta umgänge, men R hade inte sagt så mycket om det, mer än att I verkade sur över detta. Tjejen som var/är bra mycket tuffare i sitt sätt än både R och I, gjorde att umgängeskretsen skulle ha utökats till lite andra aktiviteter än R gjort tidigare med I. som t ex diskotek, öldrickande och mopedåkning. Hon kan ju inte veta om det blivit så, eftersom R dog i deras korta förhållande, men det var den sortens aktiviteter hon gjorde.( Där hade I aldrig kunnat platsa in enl mig)
Tjejen var på förhör men hon kunde tyvärr inte tillföra så mycket, en kärleksrelation i så unga år, var ju typ att man blev ihop, gjorde nåt på helgerna och sen växte relationen eller så gick man vidare till nästa De hade inte riktigt bestämt ihop vad de skulle göra, men att R skulle med till diskot bl a var givet.
Senast redigerad av tjej7h 2016-11-26 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in