Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Om du nämnde FN måste det betyda att du har förtroende för deras arbete? Om så är fallet förstår jag inte varför du gnäller fortfarande. Du visar ju min poäng. Vittnesmål om Assads bombningar av civila också, eller väljer du att ignorera dessa?
Återigen, varför tar du upp västmedia som om det vore källan? Det är mängder av icke-statliga organisationer med huvudmål att dokumentera och utreda krigsbrott. Du verkar vara besatt av "västmedia". Det handlar om FN, Amnesty och HRW m.m.
Måste jag påminna dig om verkligheten igen? Konkreta bevis och vittnesuppgifter är det viktiga. FN gör bra saker ibland, men de är i huvudsak styrda av USA, UK och Frankrike eftersom de är eviga medlemmar i Säkerhetsrådet. Amnesty och HRW är inte heller objektiva.
Nog förstår du väl att supermaktens inflytande är oerhört stort?! Det framgår ju alldeles tydligt i Syrien att USA gör precis som de passar dem, de skiter i avtal, de beväpnar terrorister och skapar kaos i ett land för att dess ledning inte passar dem själva.

Det är ju helt befängt att Världssamfundet tolererar sådana diktators-fasoner, de har ju störtat makthavare och startat krig i otaliga länder.
Vem i h-e gör sådana saker? Du snackar om Assad och Ryssland som mördare, men det är ju USA som har ställt till med eländet i Syrien. Det är helt otroligt att du ALDRIG nämner detta!