2016-12-13, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Ryssarnas "vapenleverans" till IS...

https://www.youtube.com/watch?v=UjWb_NQjfgE

De verkar flytt snabbt som fan.
Tom maten står kvar på borden!

Eller var det medveten och planerad leverans?*😉

Vad har ryssarna med detta att göra? Det är i en syrisk bas i Syrien.

Men varför bombar inte Syrien dessa baser omgående när dem vet att IS är där.
Citera
2016-12-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är du som framför anklagelsen mot Amnesty, inte jag.

Jag tror du blandar ihop mig med någon annan användare, jag har inte anklagat Amnesty för något. Men du skrev såhär i ett tidigare inlägg:

"Det är inte västmedia. Det är FN som anklagar Assadregimen för dessa utomrättsliga avrättningar, vilket i och för sig inte är ovanliga för packet som Assad har anlitat. Amnesty och rapporterat om samma sak, en organisationer du anser är pålitliga och oberoende."

Så det var därför jag frågade om du kunde styrka detta påstående, utav rent intresse av rapporten, inte något påhopp
Citera
2016-12-13, 17:32
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Vad har ryssarna med detta att göra? Det är i en syrisk bas i Syrien.

Ser ut som Kyrillisk text på kreditkorten eller vad det nu är för kort som syns i filmen.

SAA kör knappast med Ryska betal/kreditkort.

Edit: Ryska böcker syns också i filmen.
Senast redigerad av vf 2016-12-13 kl. 17:34.
Citera
2016-12-13, 17:39
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag tror du blandar ihop mig med någon annan användare, jag har inte anklagat Amnesty för något. Men du skrev såhär i ett tidigare inlägg:

"Det är inte västmedia. Det är FN som anklagar Assadregimen för dessa utomrättsliga avrättningar, vilket i och för sig inte är ovanliga för packet som Assad har anlitat. Amnesty och rapporterat om samma sak, en organisationer du anser är pålitliga och oberoende."

Så det var därför jag frågade om du kunde styrka detta påstående, utav rent intresse av rapporten, inte något påhopp
Jag ser nu att det var en annan användare. Tabbe av mig.

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2016/12/syria-reports-of-execution-style-killings-in-aleppo-point-to-war-crimes/

Detta är knappast något nytt för Assadregimen.

Citat:
As government forces advanced in recent weeks, civilians in eastern Aleppo told Amnesty International they feared revenge attacks. Last week the UN reported that hundreds of men and boys went missing from government controlled areas.

“Amnesty International has previously highlighted the Syrian government’s widespread and systematic use of enforced disappearance to attack the civilian population in what has amounted to crimes against humanity. It is crucial that independent monitors are deployed to prevent further enforced disappearances, torture and other ill-treatment,” said Lynn Maalouf.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-12-13 kl. 17:41.
Citera
2016-12-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag håller med. Men det förvånansvärt lite folk som är så försiktiga när det gäller USA, IS eller rebellerna. Helst plötslig väljer vissa att dra i bromsarna när anklagelserna regnar över Assadregimen eller Ryssland.

Tyvärr så överreagerar folk och köper propaganda ifrån båda håll, mycket tid lägges på att få den andra aidan att stå i så dålig dager som möjligt
Citera
2016-12-13, 17:48
Medlem
Isis fortsätter framåt

https://mobile.twitter.com/free_qalmoon/status/808702879406161923
Citera
2016-12-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ser ut som Kyrillisk text på kreditkorten eller vad det nu är för kort som syns i filmen.

SAA kör knappast med Ryska betal/kreditkort.

Edit: Ryska böcker syns också i filmen.

Så det är Rysslands fel att Syrien förlorade Palmyra för att dem hade ett gäng rådgivare på plats? Du hör själv hur dumt det låter.
Citera
2016-12-13, 18:41
Medlem
Citat:
Så det är Rysslands fel att Syrien förlorade Palmyra för att dem hade ett gäng rådgivare på plats? Du hör själv hur dumt det låter.

Det var inte bara rådgivare där. Det var ryska reguljära militärtrupper som försvann i rakettfart när IS började anfalla. Ev lyckades IS bra med skrämselpropaganda denna gång. Det är ingen hemlighet att många mest stridbara IS soldater är tjetjener med erfarenhet fr kriget mot Ryssland. De kan ryska. Så man vet inte vad hände där. Ngt skumt är det iaf. Man inte lämnar massa vapen till "fienden" bara så.
Citera
2016-12-13, 18:47
Moderator
vfs avatar
Citat:

Nu kanske du ska kamma dig, var har jag skrivit att så var fallet? Jag konstaterade bara att med ledning av filmen kan man anta att ryssar varit på plats om det nu inte är populärt med böcker på Ryska i SAA.

Jag antar dock att det fanns Ryska rådgivare på plats som såg sig nödgade att hastigt försvinna då deras Arabiska vapenbröder i vanlig ordning var värdelösa på att föra krig
Citera
2016-12-13, 18:51
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Det var inte bara rådgivare där. Det var ryska reguljära militärtrupper som försvann i rakettfart när IS började anfalla. Ev lyckades IS bra med skrämselpropaganda denna gång. Det är ingen hemlighet att många mest stridbara IS soldater är tjetjener med erfarenhet fr kriget mot Ryssland. De kan ryska. Så man vet inte vad hände där. Ngt skumt är det iaf. Man inte lämnar massa vapen till "fienden" bara så.

Exakt, dom kan knappast ha blivit tagna på sängen. en ruin hög mitt uti öknen , cmon
isåfall är det inga soldater.
Citera
2016-12-13, 18:51
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Den här konflikten är större än Assad, den handlar om Syriens självständighet och rätten att vara det sekulära land som det har varit. Det är det viktiga för mig, det är en princip som vi måste slå vakt om i alla länder, att vara fria nationer utan beroende till stormakter.

Jag tror att det är så Syriens folk uppfattar det också och just nu är Assad den främste samlande kraften i den kampen, det är väl därför stödet för honom är så stort.
Förklarar inte ditt fanatiska stöd till honom. Ser det mer som ett ur elden in i askan. En förbättring, men att låtsas som att det är en hjälte blir fånigt. Assad slåss för att rädda sitt eget skinn. Hans soldater slåss för att diktaturen är någorlunda förutsägbar medan islamisterna kan spontant skära halsen av vem som helst. De är dock uppenbart inte entusiastiska, annars hade de stridit bättre. ISIS är entusiastiska för sin sak även om den är helt sinnesrubbad.
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Är det därför han har manskapsproblem till den grad att Hesbollah, shia-miliser och ryska flygvapnet håller honom flytande?
Du har en poäng
Citera
2016-12-13, 18:58
Medlem
Citat:

Vad ska ett litet antal ryssar göra när tusentals islamister stormar fram, låt oss säga att det var 20 ryska rådgivare, ingenjörer osv vilket är rimligt om man ser till storleken på deras bas.

Ska dessa 20 personer ta över efter att 800 syriska soldater stuckit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in