2016-12-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jochen-
Jag har redan IF Kante, gillar inte Vidal (Nainggolan/Renato Sanches känns bättre) och Pjanic fungerar bättre på CAM och Gundogan & Pogba brukar försvinna i matcher för mig så jag avstår dom

EPL mittfält med SBC Dembele - IF Kante - och kanske SBC Can eller något lite mer offensivare alternativ, De Bruyne kanske och köra SBC Lallana (I wish) som CAM.

Låter som ett magiskt mittfält! Hade nog vart drömmen. Inte testat De Bruyne men älskat han sedan FUT14 tror jag det var. Kommer ha ett lag med honom senare när jag tröttnat på ett av mina två nuvarande lag.

Perfekta uppställningen på ett 3-manna mittfält: En defensiv jätte (IF Kanté), en offensiv (De Bruyne) och en som är allround, där hade SBC Dembele funkat kanon. Har kört hans NIF-kort i den rollen tidigare.
Citera
2016-12-19, 10:38
Medlem
namerlesss avatar
Bästa CM bredvid Casemiro i ett La-liga mittfält, för under 35k?
Citera
2016-12-19, 11:24
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Kan nån förklara för mig hur man på bästa sätt rör sig med bollen? Mina motståndsre rör sig skit lätt med bollen dom går vänster stannar upp lite och går höger o h det går skit snabbt och dom drar inga finter utan dom använder bara spaken ser det ut. Mina spelare rör sig som pansarvagnar så motståndarn tar bollen skit lätt

Så skulle vilja veta hur man rör sig med bollen sådär smidigt och hur man snabbt stannar upp när man kommer i fart och ändrar riktning
Tack!

Bumpar i hopp om svar
Citera
2016-12-19, 11:36
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Perfekta uppställningen på ett 3-manna mittfält: En defensiv jätte (IF Kanté), en offensiv (De Bruyne) och en som är allround, där hade SBC Dembele funkat kanon. Har kört hans NIF-kort i den rollen tidigare.

Håller med, kör 421212 (2) och har en BPL+Ronaldo hybrid och en Serie A squad.

Serie A med SBC Parolo - SBC De Rossi - Nainggolan och SIF Brozovic som CAM är verkligen en diamant av destroyers. Vill emulera detta med en EPL squad, körde med De Bruyne, sålde av honom dock då jag bara spelar med backlinje från EPL och han låg bara och samlade damm.

Kanske blir ett köp på honom + SIF Benteke i framtiden
Edit: http://www.futhead.com/17/squads/3236326/ Denna skulle jag vilja testa fast med Mertens nya inform (om han får).
Senast redigerad av Jochen- 2016-12-19 kl. 11:58.
Citera
2016-12-19, 11:55
Medlem
Vad tror folk om nästa stora krasch? Är det TOTY? Kommer inte ha möjlighet att spela förrän andra veckan i januari, dvs när TOTY släpps. Har sålt alla mina spelare men funderar på "köpa söndag, sälj torsdag" fram tills dess, men skulle vara segt om det kraschar totalt en tisdag när jag ligger ute med det mesta av mina coins.
Citera
2016-12-19, 12:25
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Vad tror folk om nästa stora krasch? Är det TOTY? Kommer inte ha möjlighet att spela förrän andra veckan i januari, dvs när TOTY släpps. Har sålt alla mina spelare men funderar på "köpa söndag, sälj torsdag" fram tills dess, men skulle vara segt om det kraschar totalt en tisdag när jag ligger ute med det mesta av mina coins.

Har ju inte varit någon "stor" än men TOTY är väl nästa potentiella krasch. Dock är folk fullt medvetna om den så det kan bli som förra årets black friday krasch där det small några dagar innan eller som årets black friday "krasch" som var måndagen innan.

Blir svårt att jämföra med tidigare år med tanke på att de flesta vill spela med bra lag i Weekend League. Jag ska nog sälja min trupp och de dyraste i TP (ca miljonen) nu då jag ändå inte kommer spela WL under jul. Många gör nog detsamma, få köper, priserna går ner.

Sen om special packs runt TOTY samt de som sparar packs till det kommer driva ner priserna återstår att se.
Citera
2016-12-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yayatoure.
Vilka formationer funkar bra i årets upplaga? Har kört 41212(2) och tycker den funkar ok. Hur är 433 varianterna?

Tips på bra lag/spelare uppskattas. Har bara ca 250-300k att jobba med.

Har inte kunnat spela sen det släpptes i stort sett pga utlandsjobb och orkar inte plöja igenom alla sidor och antar nya patcher släppts också så jag testar bumpa denna igen. Men verkar svårt att få svar om man inte gnäller på handicap eller liknande...
Citera
2016-12-19, 12:54
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Har inte kunnat spela sen det släpptes i stort sett pga utlandsjobb och orkar inte plöja igenom alla sidor och antar nya patcher släppts också så jag testar bumpa denna igen. Men verkar svårt att få svar om man inte gnäller på handicap eller liknande...

Skulle säga att den mest populära är 41212 (2). Många "proffs" använder sig av den.
2 Andra populära är 4321 eller 4312.

De beror på vad som passar dig bäst. Jag snittar 35-36 vinster i WL och kör med 4321.
Citera
2016-12-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Skulle säga att den mest populära är 41212 (2). Många "proffs" använder sig av den.
2 Andra populära är 4321 eller 4312.

De beror på vad som passar dig bäst. Jag snittar 35-36 vinster i WL och kör med 4321.

Tack och bock! Just de tre formationerna funkade bäst för mig i fifa 16 sista patcherna också. Har sett att många jag möter spelar 4-3-3 så var lite därför jag undrade. Då plöjer jag nog på med de mer centrala formationerna ett tag iaf.
Citera
2016-12-19, 12:58
Medlem
Citat:
Vilka formationer funkar bra i årets upplaga? Har kört 41212(2) och tycker den funkar ok. Hur är 433 varianterna?

Tips på bra lag/spelare uppskattas. Har bara ca 250-300k att jobba med.

Citat:

Jag har inte testat vrålmånga formationer, men jag är helt såld på 4-2-3-1(2). Funkar svinbra för mig. Har även haft riktigt bra perioder med 4-3-3(4). Känns som om det är den 433:an som flest har tipsat om om iår om jag vill minnas rätt. Sedan är det även som du skrev, 41212(2) är det många som tycker är riktigt bra iår. Känns som om det är de formationerna som det talas mest om va? Många som använder sig av 4321 också. Inte testat den själv iår men den har varit bra tidigare år.

Har inget lag i den prisklassen att tipsa om tyvärr, kan se om jag kan pilla ihop något senare om jag har tid. Men favoritspelare hittills iår är nog Coutinho, bra pris med. Runt 40k. Synd att hans IF inte är centralposition... Han gör både mest mål och assist för mig, fram tills nu kanske då SIF Costa tagit över målgörandet. Men Coutinho levererar fortfarande mycket mål och assist. Knorrat in mycket skott utifrån.
Citera
2016-12-19, 12:58
Medlem
https://www.futbin.com/17/squad/758218

Vad borde jag uppgradera för att märka största skillnaden? Har ca 250k, ps4. Testat både Auba och Lewa, förvisso en stund tillbaka, men blev ingen hit då. IF Werner segar efter, Mov Hahn och OTW-Embolo som gör det mesta + Forsberg/Kalou. Vidal borde in förr eller senare, men segt att betala 30x pengarna för någon som är marginellt bättre än underbarnet Sanches. Keita är svinbra, Bentaleb är helt okej. Försvaret känns också ok. Investera istället?
Citera
2016-12-19, 12:59
Medlem
Citat:
Sveriges bästa FIFA-spelare har gjort ett lag för ~200k, ska enligt honom vara det "bästa" som går att få för det priset. Jag funderar på att testa den. Här är länken där han går igenom lite om alla spelare plus kemistil osv. https://youtu.be/-8DIgNM9YhQ

Kanske kan vara något för dig också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in